بازدید 3117
۲

بایدن بسته کمک جمهوریخواهان به اسرائیل را وتو می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، بسته‌ای را که جمهوریخواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده برای کمک به اسرائیل از طریق کاهش بودجه اداره خدمات درآمد داخلی (IRS) و نادیده گرفتن بودجه سایر اولویت‌های امنیت ملی پیشنهاد داده‌اند، وتو می‌کند.
کد خبر: ۱۲۰۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 01 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تارنمای هیل نوشت، دفتر مدیریت و بودجه (OMB) (به عنوان بزرگترین شاخه اجرایی دولت فدرال که وظیفه اجرای اولویت ها و تعهدات دولت را برعهده دارد)، در بیانیه ای طولانی پیشنهاد جمهوریخواهان را مورد انتقاد قرار داد و چنین استدلال کرد که در این پیشنهاد از حزبی گرایی در حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده شده و با حذف کمک های انسانی به مردم غزه، کمک به اوکراین و دیگر متحدان در منطقه هند و اقیانوس آرام، انتظارات را برآورده نمی‌کند.

این دفتر همچنین اعلام کرد که طرح یادشده جمهوریخواهان برای رژیم صهیونیستی، برای کل منطقه خاورمیانه و حتی امنیت ملی خود آمریکا نامطلوب و بد است.

کاخ سفید تاکید کرد که پیشنهاد جمهوریخواهان، تغییر در رویه دو حزبی برای طریق کاهش بودجه به عنوان بخشی از بسته امنیت ملی قلمداد می شود.

دفتر و مدیریت بودجه اعلام کرد کنگره پیوسته با همکاری هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه درباره ارائه کمک های امنیتی به تل آویو همکاری می کند اما طرح پیشنهادی جمهوریخواهان، تهدیدی برای تضعیف این رویکرد قدیمی است. تفکیک کمک امنیتی به اسرائیل از دیگر اولویت های امنیت ملی، تبعات جهانی خواهد داشت.

در بیانیه این دفتر همچنین آمده است که دولت به همکاری با قانونگذاران کنگره برای دستیابی به توافق بر سر درخواست کاخ سفید در اوایل ماه جاری برای بسته کمک مکمل ادامه خواهد داد.

بسته ای که جمهوریخواهان روز دوشنبه رونمایی کردند خواستار اختصاص ۱۴.۳ میلیارد دلار کمک به رژیم صهیونیستی به بهانه جنگ با حماس است.

این پیشنهاد بودجه اداره خدمات درآمد داخلی را که در قانون کاهش تورم گنجانده شده کاهش می دهد. این قانون سال گذشته به عنوان دستاورد بایدن در حوزه های کاهش مالیاتی، بهداشت و آب و هوایی امضا شد.

بسته پیشنهادی جمهوریخواهان همچنین با راهبرد کاخ سفید برای ارتباط دادن کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی فاصله دارد که این امر می تواند نهایی شدن آن را با مشکل مواجه کند.

کاخ سفید هفته گذشته بسته مکمل کمک ۱۰۶ میلیارد دلاری برایرژیم اسرائیل و اوکراین را که همچنین شامل سرمایه گذاری در منطقه هند اقیانوس آرام و تدابیر امنیت مرزی و کمک انسان دوستانه بیشتر می شود، ارائه داد.

بسته ارائه شده توسط جمهوریخواهان، اولین طرح در مجلس نمایندگان آمریکا با ریاست جدید مایک جانسون است که هفته گذشته بعد از چندین هفته درگیری برای انتخاب جانشین کوین مک کارتی رئیس برکنار شده این مجلس، سرانجام بر این کرسی نشست.

کمیته مقررات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد و به نظر دشوار می رسد که برای امضای نهایی روی میز بایدن قرار گیرد.

این پیشنهاد نیاز به تصویب در سنا دارد که اکثریت اعضای آن را دموکرات ها تشکیل می دهند و قانونگذاران در آنجا خواستار بسته ای هستند که از اوکراین و رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
مرگ بر بایدن
جمهوری خواه های همگی باج بگیر کارخونه های اسلحه سازی هستند هر چقدر بودجه برای جنگ بیشتر بگیرن پورسانتشون بیشتر میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست