بازدید 33911
ششصد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

انهدام BUK-M۱ اوکراینی‌ها با مهمات پرسه زن لانست+فیلم/ حمله گسترده پهپادی اوکراین به مسکو/سرنگون شدن ۳۶ فروند پهپاد اوکراین

ششصد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ 29 October 2023

حمله گسترده پهپادی اوکراین به مسکو

بین الملل تابناک: ششصد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مدودف: تفاوت حمایت از اوکراین و فلسطین را احساس کنید
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - ۲۳:۴۶

معاون شورای امنیت روسیه تصاویری از راهپیمایی‌ پرجمعیتی در حمایت از فلسطین و تجمع خلوتی در حمایت از اوکراین را منتشر کرد و به نحوی عده کم حامیان اوکراین را مورد تمسخر قرار داد.

 دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با انتشار تصاویر راهپیمایی حامیان فلسطین در استانبول در کنار تظاهرات حامیان اوکراین در یک کشور غربی، توجه مخاطبانش را به تفاوت آشکار در جمعیت‌های حاضر در این تصاویر جلب کرد.

او در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام، اوکراین را کشوری خیالی خواند که وجود خارجی ندارد و نوشت: تفاوت را احساس کنید.

مدودف پیشتر نیز در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد، تاکید کرد که تاخیر در عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه که به دستور آمریکا صورت گرفته نباید جهان را به اشتباه بیندازد. مدودف نوشت: عملیات زمینی اتفاق افتاده و تبعاتی خونین در پی خواهد داشت.

معاون شورای امنیت روسیه در این پیام به «مولوخ»، خدای باستانی مردم کنعان اشاره کرد که در کتب مقدس یهودیان چندین بار به آن اشاره شده و بندگانش کودکان خود را برای او قربانی می‌کردند. مدودف نوشت: مولوخ همچنان قربانی‌های بیشتری می‌خواهد و این ماشین خشونت تا سالیان سال فعال خواهد بود.

این مقام روس همچنین حمایت مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا از رژیم صهیونیستی را نشانه‌ای از کاهش کمک‌های آمریکا از اوکراین تلقی کرد و نوشت: غرب از اوکراین خسته شده است. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با اشتیاق بار حمایت از اسرائیل را به دوش گرفته است. حتی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت که کمک به تل‌آویو، در اولویت‌هایش است.

کاهش محبوبیت زلنسکی در اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - ۲۳:۱۰

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ارتش اوکراین نسبت به رئیس جمهور این کشور محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و حمایت مردم اوکراین از رئیس‌جمهورشان در جریان تداوم جنگ روند کاهشی پیدا کرده است.

به گزارش «راشا تودی» «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با کاهش شدید محبوبیت مواجه شده است و طبق نظر سنجی انجام گرفته شده از سوی یک موسسه بین‌المللی جمهوری‌خواه آمریکایی، تنها ۴۲ درصد از اوکراینی‌ها «به شدت» رئیس جمهور کشورشان را تایید می کنند در حالی که ۴۰ درصد دیگر «تا حدودی موافق»اقدامات و تصمیم‌گیری‌های وی هستند.

این ارقام در نظر سنجی انجام گرفته شده در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ به ترتیب ۵۸ و ۳۳ درصد بود و اکنون به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر، میزان نارضایتی جزئی و شدید مردم از رئیس‌جمهورشان از ۴ و ۳ درصد در همان ماه آوریل به 9 و 7 درصد در ماه سپتامبر رسیده است.

بر خلاف کاهش شدید محبوبیت زلنسکی، ارتش اوکراین از محبوبیت بالایی برخوردار است و با تایید ۸۲ درصد از افرادی که در این نظر سنجی مشارکت کرده بودند، مواجه شده است. هر چند میزان محبوبیت ارتش نیز در ماه آوریل بالای ۸۹ درصد بوده است.

حدود ۹۴ درصد از اوکراینی ها هنوز معتقدند که کشورشان در جریان جنگ با روسیه در نهایت پیروز میدان خواهد شد، اگر چه این رقم هم در آوریل سال ۲۰۲۲ بالای ۹۷ درصد عنوان شده بود.

از طرفی ۶۸ درصد از اوکراینی ها معتقدند که این کشور می تواند تمامی سرزمین ها و مناطق جنگی خود را که در دست روسیه افتاده است، مانند کریمه و سواستوپل پس بگیرد.

جالب اینجاست نتایج نظر سنجی دیگری از اکونومیست که به تازگی انجام گرفته شده، نشان می‌دهد که زلنسکی در میان آمریکایی‌ها بسیار محبوب‌تر از رئیس‌جمهور فعلی این کشور، جو بایدن و حتی رقیب اصلی جمهوری‌خواهش در انتخابات ۲۰۲۴ یعنی دونالد ترامپ است .

نیمی از آمریکایی‌ها در این نظر سنجی رهبر اوکراین را مثبت و مورد تایید عنوان کرده‌اند و ۲۴ درصد دیگر وی و سیاست‌هایش را نامطلوب ارزیابی کرده‌اند.

اوکراین برای تقویت سیستم دفاع هوایی خود به واشنگتن متوسل شد
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - ۲۲:۴۴

 نیویورک تایمز نوشت: آمریکا برای تامین این خواسته، سامانه های موسوم به فرانکن سام (Franken SAM) را تولید می کند که تسلیحات پیشرفته غربی را با انواع سلاح های دوران شوروی سابق که هنوز در انبارهای تسلیحاتی اوکراین موجود هستند، ادغام می کند.

نیویورک تایمز نوشت: مقامات اوکراین نگران هستند که حمله روسیه به شبکه برق‌رسانی، این کشور را در زمستان در تاریکی فرو ببرد.

مقامات آمریکایی آن را برنامه فرانکن سام (FrankenSAM) می نامند و ترکیبی از موشک های پیشرفته سطح به هوا با پرتابگرهای دوران شوروی سابق یا رادارهایی است که نیروهای اوکراینی در حال حاضر در اختیار دارند.

به گفته مقامات، دو نوع مختلف از این سامانه های دفاع هوایی که قابلیت ادغام با پرتابگرهای موشک «باک» ساخت شوروی سابق، موشک های «سی اسپارو»ی آمریکایی، رادارهای ساخت شوروی و موشک های «ساید ویندر» آمریکایی را دارند، در چند ماه گذشته در پایگاه های نظامی آمریکا آزمایش شده و قرار است پاییز امسال به اوکراین تحویل داده شوند.

لورا کوپر مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت: در مجموع، سامانه های ترکیبی فرانکن سام به پر کردن شکاف دفاع هوایی اوکراین به عنوان مهم ترین چالش امروز این کشور کمک می کنند.

در ۲۰ ماه گذشته، غرب مجموعه ای از سامانه های دفاع هوایی اوکراین شامل سامانه های پیشرفته پاتریوت و IRIS-T را تامین کرده که همچنین شامل تانک های مجهز به سلاح های ضد هواپیما و بیش از دو هزار موشک دوش پرتاب استینگر می شود.

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان هفته گذشته اعلام کرد که دولت متبوعش سه مجموعه از سامانه های دفاع هوایی پیشرفته از جمله سامانه های پاتریوت را به عنوان بخشی از «بسته زمستانی» کمک تسلیحاتی به اوکراین به ارزش تقریبی ۱.۵ میلیارد دلار ارائه می دهد.

وی گفت با فرا رسیدن زمستان، ما سپر محافظتی را در مقابل حملات روسیه علیه زیرساختارهای انرژی، آب و گرما قرار می دهیم زیرا به نظر می رسد که مسکو بار دیگری از کمبودهای انرژی و فصل سرما به عنوان سلاحی علیه غیرنظامیان ما استفاده می کند.

سامانه های دفاع هوایی بخشی از کمک نظامی تقریبا ۱۰۰ میلیارد دلاری هستند که اوکرین از متحدانش دریافت کرده است.

دولت جو بایدن اعلام کرده بسته کمک نظامی دیگری به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار برای اوکراین در نظر دارد که شامل مهمات بیشتری برای سامانه های دفاع هوایی است.

اکنون اوکراین از تانک های غربی، وسائل زرهی، سامانه های دفاع هوایی و موشک های دوربرد غربی در انبارهای خود برخوردار است و قرار است جنگنده ها نیز به این کشور برسند. مقامات این کشور گفته اند بیش از سلاح های جدیدی که در راه هستند، عمدتا به سلاح هایی که تاکنون دریافت کرده اند نیاز دارند.

سال گذشته، مقامات اوکراینی از متحدان شان خواستند موشک هایی را برای ۶۰ پرتابگر دوران شوروی سابق و رادارهایی که در زرادخانه خود بدون استفاده مانده بودند، پیدا کنند. آنها که می دانستند دستیابی به مهمات تولید روسیه جهت مطابقت با پرتابگر باک، برای غرب دشوار است پیشنهاد کردند پرتابگر این کشور جهت استفاده از موشک های ضد هواپیمای ناتو که آمریکا به این کشور اعطا کرده است، مجهز شوند.

مقام های دفاعی و مهندسان آمریکایی همچنین در حال آزمایش یکی از قدرتمندترین انواع سامانه های فرانکن سام هستند: موشک و ایستگاه پرتاب پاتریوت که با سیستم‌های راداری قدیمی‌تر و ساخت داخل اوکراین کار می‌کند.

یک مقام پنتاگون اخیرا گفت، ازمایش این سامانه در ماه جاری با موفقیت انجام شد و با موفقیت به پهپاد هدف گذاری شده اصابت کرد. قرار است این سامانه همراه با موشک های اهدایی ودیگر قطعات موشک پاتریوت، زمستان امسال در اختیار اوکراین قرار گیرد.

کان کاساپوغلو (Can Kasapoglu) تحلیگر دفاعی در موسسه هادسون در واشنگتن، ایده ترکیب تجهیزات دوره شوروی سابق با موشک های پیشرفته غربی را به عنوان راهی برای کمک به اوکراین جهت حفظ زرادخانه نظامی خود برای جنگ طولانی پیش رو ستود و گفت: این امر همچنین فرصتی را ایجاد می کند تا سلاح هایی که درقفسه پایتخت های ناتو خاک می خورند عملا مورد استفاده قرار گیرند.

فیلم انهدام BUK-M1 اوکراینی ها با مهمات پرسه زن لانست+فیلم
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - ۲۰:۴۸

این فیلم مربوط به انهدام BUK-M1  اوکراینی ها با مهمات پرسه زن لانست است. 

 

تعداد بازدید : 4371
سرنگون شدن 36 فروند پهپاد اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - ۲۰:۳۳

وزارت دفاع روسیه از سرنگون شدن 36 فروند پهپاد اوکراین در مناطق مختلف عملیاتی خبر داده است.

 به گزارش وبگاه «صدای آمریکا» روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که ۳۶ پهپاد متجاوز اوکراین را در طول 24 ساعت گذشته در دریای سیاه و شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

وزارتخانه دفاع روسیه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور  ۳۶ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را بر فراز دریای سیاه و شمال غربی شبه جزیره کریمه منهدم کردند. اوکراین نیز مدعی شده که پنج فروند پهپاد روسیه توسط نیروی هوایی این کشور سرنگون شده است.

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع هم حمله می‌کنند.

«یوری شیهول» از مقامات ارشد ارتش اوکراین  اخیرا گفت: «ارتش و نیروهای و امنیتی اوکراین روزانه ۴۰ تا ۴۵ پهپاد بومی و خارجی را از دست می‌دهند.» وی ادامه داد: «این پهپادها از نوع ساده تا پیشرفته ساخت اوکراین یا خارج هستند و تامین آنها در این حجم غیرممکن است.»

اندیشکده انگلیسی «روسی»  گزارش کرده  که جنگنده‌های روسیه در نبرد با اوکراین موثر ظاهر شده‌اند و در این بین جنگنده‌های سوخو-۳۵ اس با موشک‌های «آر -۷۷» از جمله این جنگنده‌ها هستند. جت‌های سوخو-۳۵ مجهز به موشک دوربرد آر-۷۷ اغلب از مسافت ۱۰۰ کیلومتری بر جنگنده‌های اوکراین قفل راداری کرده‌اند.

حمله گسترده پهپادی اوکراین به مسکو

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای از حمله گسترده پهپادی اوکراین به مسکو خبر داد و اعلام کرد، در پی این حمله ۳۶ پهپاد اوکراینی بر فراز دریای سیاه و شبه جزیره کریمه سرنگون شدند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: کی‌یف سعی داشت در ساعات بامدادی امروز (یکشنبه) حملات گسترده‌ای را با استفاده از پهپادهای خود به اهدافی در خاک روسیه انجام دهد اما تمامی ۳۶ پهپاد مهاجم بر اثر آتش پدافند هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه و شبه جزیره کریمه هدف قرار گرفته و سرنگون شدند.

بر اساس این بیانیه، در حال حاضر شبه جزیره کریمه از نظر خطر حملات ورودی در سطح زرد قرار دارد.

به نوشته خبرگزاری تاس، نیروهای مسلح اوکراین، منظم مناطق مرزی روسیه را گلوله‌باران کرده و یا حملات پهپادی و خرابکاری انجام می‌دهند.

تسلیم گروهی از سربازان اوکراینی در نزدیکی کوپیانسک 

در نزدیکی منطقه درگیری کوپیانسک، شش نیروی مسلح اوکراین داوطلبانه به نیرو‌های روسیه تسلیم شدند. واحد تانک گارد گروه نیرو‌های غربی روسیه شب گذشته اعلام کرد که سربازان این واحد گروهی از سربازان تیپ ۵۴ نیرو‌های مسلح اوکراین را به اسارت گرفتند. این اتفاق در  جبهه کوپیانسک رخ داد،  شش نفر تسلیم شدند که دو تن از آن‌ها مجروح بودند.

اسرای اوکراین در گفت‌وگو با خبرنگار روس گفتند که پس از ورود رزمندگان روسی به مواضع آن‌ها تصمیم گرفتند داوطلبانه اسلحه خود را زمین بگذارند و زنده بمانند.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه گزارش داد که سطح بسیار پایین وضعیت اخلاقی و روانی نیرو‌های مسلح اوکراین در منطقه مسئولیت گروه نیرو‌های نظامی غربی در جهت گیری‌های  باخموت و دونتسک جنوبی کاملاً مشخص است. یادآوری شده که از ۲۱ تا ۲۷ اکتبر، نیرو‌های منطقه نظامی غربی روسیه نه تنها ۴۷ ضد حمله ارتش اوکراین را دفع کردند، بلکه خطوط دفاعی و مواضع مستحکمی را نیز به تصرف خود درآوردند.

اوکراین در ازای "امنیت غذایی" تسلیحات بیشتری خواست

یولیا اسویریدنکو، وزیر اقتصاد اوکراین، شب گذشته در جریان نشست مشاوران امنیت ملی و سیاست خارجی در کشور مالت، از متحدان کی‌یف خواست تا کمک‌های نظامی خود را در ازای تضمین امنیت غذایی در جهان افزایش دهند. وی معتقد است که امنیت غذایی کره زمین به اطمینان از در دسترس بودن تضمین‌های امنیتی بین المللی برای تامین مواد غذایی از منطقه دریای سیاه کمک خواهد کرد.

این وزیر از متحدان غربی خواست که مهمات ضد موشکی و ضد پهپاد را برای حفاظت از زیرساختارهای بندری در اختیار اوکراین قرار دهند. به گفته وی، علاوه بر این، کی‌یف قصد دارد غرب را وادار به پاکسازی مسیرهای دریایی در دریای سیاه کند.

افسر سابق اطلاعاتی آمریکا: زلنسکی نگران توجه جهان به شکست اوکراین است

تونی شفر، افسر اطلاعاتی سابق نیروهای مسلح ایالات متحده در مصاحبه‌ای ابراز عقیده کرد که در شرایط کنونی برای ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین بهتر است که ساکت‌تر بماند تا توجهات را به شکست خود جلب نکند. 

این نظامی آمریکایی گفت: «اقدامات کی‌یف بیشتر شبیه این است که موش‌های کوچک در شب به آرامی پراکنده می‌شوند و سعی می‌کنند خود را از دسترس چراغ‌ها دور سازند و این وضعیت اکنون معضل اصلی زلنسکی است: آیا او باید درخواست بیشتری داشته باشد و توجه ها را به شکست خویش جلب کند یا اینکه به سادگی سکوت کرده و به بهترین ها امیدوار باشد؟

به عقیده شفر، رئیس جمهور اوکراین اکنون با مشکل بزرگی مواجه است، زیرا ایالات متحده علاوه بر کی‌یف، ارائه کمک نظامی به اسرائیل را نیز آغاز کرده است. وی به ویژه اشاره کرد که جو بایدن، رهبر آمریکا تصمیم گرفت، ۶۰ درصد کمک‌ها را به اوکراین و ۴۰ درصد مابقی را به اسرائیل اختصاص دهد. این کارشناس افزود که این امر باعث نارضایتی بسیاری در میان اعضای کنگره شده، زیرا بیشتر سیاستمداران حمایت از اسرائیل را مهمتر می‌دانند.  

لاوروف: غرب از هیولایی که در اوکراین پرورش داده، می‌ترسد 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که  غرب شروع به نگرانی کرده که خود چه هیولایی را در اوکراین پرورش داده است. 

لاوروف با توجه به اینکه ولادیمیر زلنسکی و دیگر مقامات کی‌یف دیگر به اندازه کافی به حرف شرکای غربی گوش نداده و ادعاهای بیشتری نسبت به غرب دارند، آنها در حال حاضر حتی کمی ترس از این دارند که چه نوع هیولایی را به وجود آورده‌اند.

 علاوه بر این، وی این واقعیت را مورد توجه  قرار داد که تشدید دور جدید درگیری  فلسطین و اسرائیل، غرب را وادار کرده که به مسائل امنیتی فکر کند. به گفته لاوروف، کشورهای غربی باید به این فکر کنند که نه تنها در اوکراین، جایی که می‌خواهند "شکست استراتژیک روسیه در میدان نبرد را بر مسکو تحمیل کنند"، بلکه در مجموع چگونه منافع امنیتی را به طور کلی تضمین کنند. 

سییارتو: مجارستان آماده است بستری برای مذاکرات  مسکو و کی‌یف باشد

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، شب گذشته در مصاحبه با خبرگزاری نووستی اعلام کرد که بوداپست آماده است تا در صورت تمایل طرفین، میزبان مذاکرات بین نمایندگان مسکو و کی‌یف باشد. 

سییارتو گفت: البته بوداپست تنها در صورتی می تواند میانجیگری کند که هر دو طرف به این مساله تمایل داشته باشند و این به ما بستگی ندارد.

وی افزود: بوداپست بارها بستر قرار گرفتن خود برای انجام مذاکرات را به نمایندگان روسیه و اوکراین به عنوان «مکانی بی‌طرف، و امن که برای همه آنها زمین بازی برابر و شرایط امن را تضمین می‌کند» ارائه کرده است.

چند روز قبل، نخست وزیر مجارستان، ویکتور اوربان گفت که این کشور متعهد به حفظ کانال‌های ارتباطی باز با روسیه به عنوان بخشی از استراتژی بوداپست برای دستیابی به صلح در اوکراین است و به این خط مشی سیاسی خود افتخار می‌کند.

کاهش احتمالی کمک های نظامی نروژ به اوکراین 

روز شنبه، رسانه‌های اوکراینی با استناد به درخواست کاری-آن جونز، عضو پارلمان نروژ خطاب به کابینه وزیران این کشور گزارش دادند که مشکلات برق در بزرگ‌ترین کارخانه نظامی-صنعتی نروژ رافوس - Raufoss، می تواند منجر به کاهش کمک‌های نظامی به کی‌یف شود. 

این درخواست پارلمانی مربوط به کارخانه‌ای است که متعلق به شرکت نامو- Nammo است که همه چیز از سلاح گرفته تا محصولات دفاعی و قطعات مختلف خودرو را تولید می کند. به گفته یک مقام آگاه، این شرکت ممکن است به دلیل کمبود برق در بخش صنایع نتواند به تعهدات خود عمل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
وقتی یکی از 5 کشوری که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است وقراربود صلح وامنیت جهانی راتامین کننددرکاری بیسابقه اززمان تشکیل این سازمان خودمرتکب بزرگترین ناامنی بعدازجنگ جهانی دوم شود وبا قلدری به همسایه خود تجاوز کند نتیجه اش برهم خوردن امنیت نصفه نیمه موجود درجهان پس ازجنگ دوم وجنگهای مختلفی است که درگوشه وکناردنیا راه افتاده. والبته قربانیان این جنگها هم نه مسببان آن که مردم بینوا وغیرمرتبط با دعوای اوباش حاکم شده برآنان میباشند.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
از همون اول هم گفتم که سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل همش یک گروه راهزن برای کنترل جهان هستند و فقط خودشون باشند و رقیب نمیخوان م
امیر 114
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
به اشتباه دیس لایک دادم
اعضای ناتو در این نزدیک به دو سال جنگ مسکو - کی یف با ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین سعی در تضعیف قدرت سیاسی - نظامی روسیه داشته اند و احتمالا با رزمایش هایی که اخیرا برگزار کرده اند سعی دارند از طریق ناتو به روسیه حمله کنند و هدف آن ها تجزیه روسیه به چند کشور و تبدیل روسیه امروزی به روسیه کوچک است تا دیگر تهدیدی از جانب روسیه متوجه کشورهای اروپای شرقی از قبیل لهستان و مولداوی و ... نباشد البته روسیه هم دست و پا بسته نیست این کشور بزرگ ترین زرادخانه هسته ای دنیا را از شوروی سابق به ارث برده و اگر آمریکا ۵۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد روسیه نزدیک به ۶۰۰۰ کلاهک دارد و اگر روسیه و رهبران ناتو (آمریکا، فرانسه و انگلیس و آلمان) بخواهند جنگ را طولانی کنند احتمال جنگ جهانی با چاشنی اتمی بالا می رود که در این صورت مردم بی گناه سایر کشورهای دنیا باید تاوان سیاست های منفعت طلبانه این کشورها را بدهند.
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
اینکه کشورهای مختلف(ونه فقط ناتو) سیل اسلحه را روانه اوکراین کرده اند تا دومین ارتش جهان رابزانو دراورد در راستای منافع خودشان ونه دلسوزی برای اوکراین بوده جای خود. ولی به این واقعیت هم توجه کنید که اگر درمقابل تجاوزبشدت وحشیانه وبیدلیل روسیه به اوکراین دهان روسیه اینگونه کوبیده نمیشد دیگرسنگ روی سنگ بندنمیشد وهرکشوری به خوداجازه میدادبه همسایه ضعیفترازخودش حمله ورشود.
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
کیفیت سلاحهای هسته ای امریکا بسیاربالاتراز سلاحهای روسیه است.ضمن اینکه امریکا یک سیستم بسیارقوی مقابله با موشکهای هسته ای درخاک خود ومتحدانش دارد.ازلحاظ ارتش کلاسیک هم که ارتش امریکا فقط بودجه اش 12 برابر روسیه است وهمین میتواندتفاوت قدرت را نشان دهد
خاک‌ بر سر این اشرف مخلوقات که به جز کشت و کشتار هیچ هنری ندارد. حیوان وحشی هم این رفتاری که شما قدرت طلبان دارید ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
ساکت باش باو
روسیه و پوتین تمام شده اند ، روی اسب مرده شرط بندی نکنید ! روسیه ، خائن ترین کشور در طول تاریخ است و دشمن مردم ایران .... و البته مورد تنفر و انزجار مردم ایران ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
زنده باد روسیه محبوب قلب ایرانیان. مرگ بر آمریکا و غرب دشمن واقعی ایران و ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
اتفاقاً روسیه پیروز میدان جنگ است
٢٨ میلیون اوکراینی آواره از کشورشان فرار کردند.بزرو ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین ویران و تخریب شده است و بیش از 300 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد 6 استان حاصل خیز اوکراین هم به تصرف روسیه در آمده

فقط دلقک اوکراینی و اوکراینی ها بازنده این جنگ هستن

از طرفی از اول جنگ تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
خائن ترین کشور و دشمن مردم ایران که انگلیسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
تو که روسیه را محبوب قلوب ایرانیان می نامی برو 130تاریخ سال پیش را مطالعه کن .... پس بی سوادیت را در فضای مجازی جار نزن
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
خیلی بی وطنی که جواب من را به این اقا منتشر نمی کنی
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
میخاستی بنویسی اوکراین تمام شد اشتباهی نوشتی روسیه
لاوروف اوکراین را هیولا می داند!!!!!!
چرا لاوروف می خواهد نگاه غرب را به جنگ فلسطین با اسرائیل معطوف کند؟ غرب که پشتیبان رژیم نامشروع اسرائیل است پس شاید این سیاست کاخ کرملین است که نگاه غرب به کمک به رژیم غاصب اسرائیل معطوف شود تا خودشان در جنگ با ناتو نفسی تازه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
البته به قول لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس. دلقک کوکائینی اوکراین شپش است
غرب به هیچ عنوان کشورهای اسلامی رو دوست ندونسته و نخواهد دونست خصوصا اگر نفتو گازم داشته باشن پس نباید امید داشت روزی با غرب به تفاهمی شبیهه دوستی برسیم شرقم چون دشمن غربه میشه یجاهایی باهاشون کار کرد ولی نباید ازشون توقع خاصی داشته باشیم فقط لازمه بتونیم منافعمونو از ۲ طرف تامین کنیم و یجاهایی کنار بیایم بوقتشم بزنیم تو سرشون مثل حالا که زدیم پس کله اسرائیل ولی نباید وارد جنگ بشیم الان وقتش نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Croatia |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
مسلمانان انگلیس به پلیس حمله کردند و زدند ، توقع دارید از این جماعت کسی خوششون بیاد ؟ غربی ها میگند اینا که قدرت ندارند اوضاع شون اینه ، وای به حال روزی که قدرت پیدا کنند ، دنیا آرامش نمیبینه! کاملاً حق دارند ، مسلمانان بجز مردم ایران ، همه رادیکالی هستند
زلسنکی اوکراین نابود کرد دوسال دیگه همین مردم میکشنش
جنگ اوکراین هر نتیجه ای داشته باشد یک حقیقت بزرگ را نشان خواهد داد و یک واقعه رخ خواهد داد: حقیقت بزرگ این است که سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندارد و 80 سال ملتها را فریب دادند و از سلاح خیالی هسته ای ترساندند و به بردگی گرفتند. و واقعه ای که رخ خواهد داد این است که پوتین و مدودف حذف خواهند شد . یا کشته می شوند و یا اینکه خودکشی خواهند کرد که احتمال خودکشی بیشتر است. روسیه بازنده جنگ اوکراین است و تجزیه خواهد شد و پوتین و مدودف تحمل شکست و تحقیر را ندارند و به حیاتشان خاتمه خواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
سلیمی باز سر و کله ات پیدا شد؟
کره شمالی چی پس؟
تمام آن خانواده هایی که بر بخاطر تششعات اتمی و رادیواکتیو های سرطان زا بعد از انفجار اتمی ناکازاکی و هیروشیما و چرنوبیل کج و کوله به دنیا آمدن رو ندیدی؟
حتماً باید یک بمب اتمی بخوره به سرت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
اگر غرب می‌توانست روسیه را شکست دهد تا الان به روسیه حمله ور شده بود
آنچه مسلم است بخاطر سلاح های هسته ای روسیه است که تا الان هیچ کشوری جرأت ندارد حتی یک گلوله به سمت خاک روسیه شلیک کند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
زرشک پلو با مرغ
درود بر پوتین و مدودف
آفرین پوتین چند تا موشک اتمی هم از طرف ما شلیک کن
به امید نابودی کامل اروپای خبیث مرتد آلوده
شماها‌ همه‌ دیوانه‌ و تشنه‌ خون‌ هستید
روسیه هرگز شکست نمی خوره
اهلی اوکراین تا دیر نشده و از معاملات پر سود با فلسطینیان عقب نمانده اند تمام سلاح ها و مهماتی که آمریکا به آنها داده است را میتوانند به فلسطینیان بفروشند وپول خوبی به جیب بزنند اگر دیر شد دیگه وقت سوخته
اهلی اوکراین تا دیر نشده و از معاملات پر سود با فلسطینیان عقب نمانده اند تمام سلاح ها و مهماتی که آمریکا به آنها داده است را میتوانند به فلسطینیان بفروشند وپول خوبی به جیب بزنند اگر دیر شد دیگه وقت سوخته
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی