بازدید 2634
۸

مدودف: اتحادیه اروپا دشمن روسیه است

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه، گفت: مسکو به خاطر از دست دادن بروکسل به عنوان یک شریک استراتژیک خوشحال نیست اما در حال حاضر اتحادیه اروپا دشمن روسیه است و راهی جز پذیرفتن این واقعیت نداریم.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴ 31 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از راشا تودی، مدودف اظهار کرد: روسیه و اتحادیه اروپا اکنون به جای ۲ همسایه، ۲ دشمن واقعی هستند.

معاون شورای امنیت ملی روسیه در شبکه‌های اجتماعی نوشت: بروکسل با ساختن و پرداختن تئوری‌های توطئه و به راه انداختن جار و جنجال در مورد اینکه رفتار مسکو غیرقابل پیش‌بینی است، دچار توهم شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این توهم، اتحادیه اروپا مبلغی نجومی را در راه حفظ امنیت خود هزینه کرده و در عین حال روسیه را به عنوان یک شریک استراتژیک بلندمدت از دست داده است، تاکید کرد: ما از این موضوع خوشحال نیستیم اما این یک واقعیت است.

مدودف با متهم کردن اتحادیه اروپا به تبعیت از هوس‌های ایالات متحده، خاطرنشان کرد: به این ترتیب، این اتحادیه توانایی عمل مستقل را نه تنها در سطح جهانی بلکه حتی در اروپا از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر اعضای اتحادیه اروپا برای خدمتگزاری در مقابل واشنگتن و لندن به خط شدند و مطیعانه شروع به اجرای اوامر آنها در حمایت از رژیم نازی کی‌یف کردند، تاکید کرد: این روند تا آنجا ادامه یافت که در حال حاضر اعضای این اتحادیه در همه امور به هر دستورالعملی که از سوی واشنگتن و لندن صادر می‌شود، بدون چون و چرا گردن می‌نهند.

مدودف تصریح کرد: اتحادیه اروپا با تحریک و هدایت واشنگتن، در دشمنی با روسیه گام در راهی نهاد که در ادامه این راه، خود را به آستانه انحطاط کامل رسانده است.

وی با بیان اینکه دیر یا زود، قدرت‌های بزرگ جهانی در مورد چگونگی همزیستی در شرایط جدید ژئوپلتیکی دنیا به توافق خواهند رسید و ایالات متحده چاره‌ای جز کنار آمدن با روسیه، چین و کشورهای جنوب جهان در پیش نخواهد داشت، تاکید کرد: اتحادیه اروپا اما در این میان، سرنوشتی جز فروپاشی در پیش نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
روسیه هم دشمن اروپا
نبود. نورداستریم له تنهایی خلاف ادعای مدودف است. اما دیکتاتور باید مهار شود تاریخ این را می گوید
روسیه هم دشمن بشریت ...
الکلی دایم الخمر وقتی تو به اوکرایین حمله میکنی توقع داری اتحادیه اروپا تشکر کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟

قبل از تحاوز به اوکرایین که گاز به اروپا میفروحتی و همین اروپا میلیارد میلیارد یورو به روسیه پرداخت میکرد کسی به شما کاری داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به جز عده ای در ایران بقیه مردم دنیا دشمن روسیه هستند
پ ن پ پسرخالشه
روسیه هم دشمن دنیا
یکی از بند های ماکیاولی .اگر دشمن واقعی نداشتی دشمن فرضی درست کن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار