بازدید 2828
۵

این افراد زمین ۴۰۰متری می‌گیرند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: باید مهاجرت معکوس انجام شود تا در مرحله‌ای که روستاییان به مرکز استان‌ها مهاجرت کرده‌اند، بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای در روستا‌ها و شهر‌های کوچک ارائه دهیم. مخصوصا با پیش‌بینی زمین‌های ۴۰۰ متری که اسکان و معیشت را مدنظر دارد.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 28 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی کوچی گفت: حدود ۶ میلیون خانواده متقاضی خانه‌دار شدن هستند که برای ۴ میلیون نفر از آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و زمین آن آماده شده و امیدواریم وزارت مسکن و شهرسازی با قوانینی که برایش پیش‌بینی شده بتواند مابقی زمین‌ها را آماده کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

رضایی‌کوچی خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان موضوعی است که مجلس و دولت به آن اهتمام ویژه‌ای دارند و با همین رویکرد سه قانون را در مجلس یازدهم تصویب و در اختیار دولت قرار داده‌ایم. قوانین خوبی در حوزه مسکن داریم از جمله؛ قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات برخانه‌های خالی، قانون ساماندهی زمین و اجاره مسکن که با رویکرد کمک به صاحبخانه‌شدن هموطنان تصویب شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در کشورمان در مصالح ساختمان و مسکن خودکفا هستیم و نیازی به خارج از کشور نداریم، گفت: همچنین نیروی انسانی، نیروی ماهر و مصالح خوب همه چیز آماده است و قانون نیز کاملا در اختیار دولت است؛ انتظار این است یک میلیون واحدی که نیاز کشور است ساخته شد و این اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که لازم است دولت نقش سیاست‌گذاری خودش را ایفا کند و اجازه بدهد که بخش خصوصی و خود مردم به سمت ساخت و ساز بیایند، بیان کرد: اهدافی که در برنامه هفتم و احکامی که آورده‌ایم ابتدا باید در کشور ساخت‌وساز را مردمی‌سازی کنیم یعنی زمین و تسهیلات را به مردم بدهیم و مردم خودشان به سمت ساخت و ساز بروند.

وی با تأکید بر اینکه نباید به سمت انبوه‌سازی برویم، افزود: به نظر من به سمت انبوه‌سازی در جا‌هایی که امکانش می‌باشد، نباید برویم به خصوص در شهر‌های جدید و شهر‌هایی که در کنار نوار ساحلی تعریف شده است همچنین در شهرک‌ها که این امکان وجود دارد که به صورت ویلایی در اختیار مردم قرار دهیم. با امکانات و مصالح موجود، می‌توان در یک بازه زمانی ۳ ماهه، یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری ساخت.

رضایی‌کوچی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه روی این موضوع تأکید کردیم و احکام بسیاری خوبی آوردیم و کمک دادیم به دولت تا زمین را در اختیار مردم قرار دهد. نگاه‌مان این است که مهاجرت معکوس را در کشور انجام دهیم و در مرحله‌ای که روستاییان به سمت مرکز استان‌ها مهاجرت کرده‌اند، بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای را برای روستائیان و شهر‌های کوچک در اختیار مردم قرار دهیم که مردم بتوانند در آن جا زندگی کنند. مخصوصا با پیش‌بینی زمین‌های ۴۰۰ متری که هم بحث اسکان و هم معیشت مردم در این کار مدنظر است.

رضایی با اشاره به آخرین قانون جهش تولید مسکن گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد زمین شناسایی و ساخت و ساز آن شروع شده و پیش‌بینی مان این است که با پیشرفت حدود ۳۰ درصد و با همکاری بیشتر بانک‌های عامل و تسهیلات ویژه این کار انجام شود.

وی افزود: این تسهیلات در برنامه هفتم برای قانون جهش تولید مسکن درنظر گرفته شده است لذا انتظار داریم این پروژه به سرعت تمام شود و واحد‌های جدیدی که مد نظر و زمین آن هم پیش‌بینی شده در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:سالی یک میلیون واحد براحتی امکان اجرایش را در کشور داریم فقط بحث تسهیلات بانکی بانک‌ها مشکل است که امیدواریم همراهی و همکاری بانک‌ها را بتوانیم بیشتر کنیم. باید این واحد‌ها ۴ ساله ساخته شود، سالی یک میلیون واحد، اما تا آیین‌نامه آن نوشته و تصویب شود، کار با تدخیر اجرا شد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد از ۴ میلیون واحد ساخته آن شروع شده و مابقی هم با مساعدت دولت بزودی ساخت آن شروع می‌شود و امیدوارم به سمتی برویم که سالی یک میلیون واحد بتوانیم تحویل مردم بدهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
خوب بلديد شعار بديد
با ساخت خانه های ویلایی شدت مصرف انرژی چقدر رشد خواهد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
افرادی که ساکن اپارتمان هستند ایا مصرف انرژی ندارند مصرف انرژی ویلایی نسبت به اپارتمان شاید بیست درصد باشد در برابر ان عدم مرکز گرایی سبک بودن ترافیک استهلاک کمتر اعصابی ارام تر نداشتن دغدغه پارکینگ تولیدات هرچند اندک کشاورزی در باغچه و حتی قسمتی از همکف یا زیرزمین را اختصاص دادن به نوعروس و داماد و بسیاری چیزهای دیگر
نزدیک انتخابات و ....
جای 400متری توی روستا را میگیرند و میفروشند در شهرها جاشون را بهتر میکنند.
تا کی باید با طرحهای ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست