بازدید 1894

شانس آوردیم تناسبی شدن انتخابات حذف شد!

یک نماینده ادوار مجلس می گوید: قانون جدید انتخابات، قانونِ ضعیف و عجله‌ای است. تازه شانس آوردیم این بحث تناسبی شدن حذف شد، والا وزارت کشور چطور می‌خواست آن را عملیاتی کند.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 27 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به اصلاح قانون جدید انتخابات گفت: من با آقای وحیدی وزیر کشور، در این مورد صحبت کردم و دو موضوع را مطرح کردم، یکی بحث حساب بانکی و دیگری در مورد ارائه کتبی پنج سال سوابق خدمتی. این موارد از ضعف قانونی جدید انتخابات است که تصویب شده است. آقای وحیدی گفتند در قانون مصوب مجلس این نکته ها آمده و وزارت کشور باید قانون را اجرا کند.

وی ادامه داد: یعنی وزارت کشور هم شاید مایل به این نبود که کاندیدا با کلی دوندگی اداری برود و سابقه خدمتی خود را از مرکزی که در آن خدمت کرده پیدا کند و بیاورد و بعد هم شماره حساب بدهد و به وزارت کشور بگوید دریافتی انتخابات را در این حساب واریز می کنم. در واقع وزیر کشور هم به اصل قانون اشاره کردند و گفتند قانون اشکال دارد.

قانون جدید انتخابات شورای نگهبان را دچار مشکل خواهد کرد

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که می توان گفت تعجیلی در تصویب این قانون از سوی مجلس صورت گرفته است؛ خاطر نشان کرد: معتقدم با این قانون جدید، نه‌ تنها برای وزارت کشور مشکل پیش خواهد آمد بلکه شورای نگهبان هم با مشکل مواجه خواهد شد. الان در این قانون، شورای نگهبان باید بگوید فلانی صلاحیت دارد یا ندارد. در قدیم می‌گفت شرایط ایشان احراز نشد. احرازنشدن یک بار دارد، ردصلاحیت بار دیگری دارد.

وی افزود: نمی‌دانم واقعا شورای نگهبان الان می‌خواهد در این رابطه چه کاری انجام دهد. آن قانون می‌گوید وقتی کاندیدایی صلاحیت ندارد، باید به شخص بگویید چرا، بگویید شما اینجا فلان کار را انجام دادی یا آنجا آن کار خلاف را انجام دادی. معتقدم خود دوستان عزیز شورای نگهبان ما با این قانون به مشکل برخواهند خورد.

این چهره اصولگرا گفت: قانون جدید انتخابات، قانونِ ضعیفی است، یک قانونِ عجله‌ای است. تازه شانس آوردیم این بحث تناسبی شدن حذف شد، والا وزارت کشور چطور می‌خواست آن را عملیاتی کند. بنابراین من اشکال را به مجلس می‌گیرم. مجلس برای این دوره انتخابات آمد و یک کار عجله‌ای برای تزئین قانون انجام داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست