بازدید 1901

جزئیات رزمایش اقتداری ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش

سخنگوی رزمایش اقتداری ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزییاتی از این رزمایش را که از امروز (جمعه) به مدت ۲ روز در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار می‌شود، تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 27 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در  رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، هوابرد، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا، واکنش سری\، متحرک هجومی، با پشتیبانی ترابری هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به اجرای ماموریت خواهند پرداخت.

این نیروها از هفت استان کشور مسافتی میانگین ۱۱۰۰ کیلومتر را طی می کنند و همزمان در یک سریال در منطقه نصرآباد اصفهان انتقال و جابجایی پیدا می‌کنند.

این رزمایش در راستای مقابله با تهدیدات پیش‌رو و تغییر در سازمان رزم نیروی زمینی ارتش، مطابق با طرح‌های از پیش تعیین شده، تحت نظارت کارشناسان، ارزیابان و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

برای این زمایش اهدافی از جمله؛ ۱ - ارتقای توان و آمادگی رزمی محوری، ۲ - ارتقای سطح بازدارندگی کشور در مقابله با تهدات احتمالی، ۳ - انتقال دانش و تجربه به فرماندهان و نیروهای جوان‌تر پیش‌بینی شده است.

هم‌چنین تمرین طرح‌های دفاعی از پیش تعیین شده در این منطقه اتفاق خواهد افتاد. هم‌چنین همکاری و هم‌افزایی ۲۸ رسته و تخصص در نیروی زمینی در صحنه عملیات مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

یکی از ویژګی‌های این رزمایش آمادگی پروازی بیش از ۲۰۰ بالگرد نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه‌های مختلف شناسایی رزمی و ترابری است که با پرواز همزمان به یگان‌های در منطقه نصراباد اصفهان ملحق خواهند شد.

از دیگر اهداف این زمایش انتقال و جابجایی همزمان دو لشکر متحرک هجومی و زرهی با بیش از ۴ تیپ با عناصر پشتیبانی، همزمان از سراسر کشور عنوان شده است.

هفت استان‌های درگیر در این رزمایش؛ خراسان رضوی، سمنان، تهران، خوزستان، لرستان، فارس، اصفهان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار