بازدید 2772
۱

گاردین: طرح حمله زمینی به غزه شکست خواهد خورد

یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی به دلایل شکست رژیم صهیونیستی در محقق کردن اهدافش از حمله زمینی به غزه پرداخته است.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ 26 October 2023


 به گزارش تابناک، روزنامه گاردین نوشته ارتش اسرائیل در صدد انجام عملیات‌های زمینی در شمال غزه است، اما تجربیات قبلی نشان داده که اسرائیل علی‌رغم داشتن برتری از لحاظ قوای نظامی در این عملیات شکست خواهد خورد.

گاردین نوشته از میان ۵ جنگ که تا کنون بین حماس و اسرائیل اتفاق افتاده تنها در یک مورد اسرائیل در جولای ۲۰۱۴ یک حمله زمینی بزرگ انجام داد. در آن حمله نیرو‌های ویژه گردان جولانی متحمل تلفات جدی شدند. گاردین نوشته این اتفاق و فرض‌های موجود درباره آماده بودن حماس موجب می‌شوند ارتش اسرائیل این بار قبل از انجام هر حمله زمینی به حملات هوایی سنگین متوسل شود.

گاردین نوشته با توجه به عزم اعلام‌شده از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو برای نابود کردن حماس، چندین هزار فلسطینی کشته و ده‌ها هزار نفر زخمی خواهند شد و چنانچه جنگ در نهایت به پایان برسد، فلسطینی‌های غزه در منطقه محدودترین زندگی خواهند کرد و در معرض جاسوسی‌های شدیدتر قرار خواهند گرفت.

گاردین می‌نویسد: «این مسئله ما را به بررسی مخاطرات راهبردی از نظرگاه اسرائیل می‌برد. این جنگ به جای از بین بردن حماس موجب خواهد شد ده‌ها هزار نفر از جوانان فلسطینی خشمگین‌تر به این سازمان یا سازمانی که بعد از آن تشکیل خواهد شد بپیوندند.

گاردین در ادامه نوشته است: «اگر این فرض در نظر گرفته باشد که از طریق جاسوسی شدید از ۲ میلیون فلسطینی در منطقه کوچکتری از غزه می‌توان وقوع چنین رویدادی را تعدیل کرد آنگاه این فرض، آنچه در کرانه باختری رخ داده است را نادیده می‌گیرد.»

طبق نوشته گاردین، در کرانه باختری ۳ میلیون فلسطینی تحت اشغال زندگی می‌کنند و اوضاع در دولت‌های افراطی نتانیاهو تنها وخیم‌تر شده است.»

گاردین در پایان نوشته است: «تخریب شدید غزه می‌تواند در نهایت به جابجا کردن نقطه کانونی درگیری‌ها به کرانه باختری منجر شود، به جای اینکه به این درگیری‌ها پایان دهد. در بخش‌های زیادی از جهان جنوب و به ویژه خاورمیانه، روحیه ضد اسرائیلی رو به افزایش است.»

در پایان این تحلیل آمده است: «حماس همین حالا هم در کرانه باختری از حمایت برخوردار است و بی‌کفایتی و فساد در تشکیلات خودگردان فلسطینی این نهاد را به نهادی نامربوط تبدیل کرده است. با آنکه تمرکز جهان در حال حاضر روی غزه است اهمیت کرانه باختری برای آنکه به مکانی برای یک جنبش نئو-حماس تبدیل شود نادیده انگاشته شده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
از کی تا الان مسوولین دلشون برای اسرائیلی ها میسوزه که با گفتن اسرائیل در جنگ زمینی شکست میخوره و از این طرف و اون طرف مطلب میزارن خب بزارید حمله کنه و شکست بخوره ۴۴ ساله منتظرید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست