بازدید 2129

نفت دوباره وارد فاز افزایشی شد

نفت امروز (سه شنبه 2 آبان 1402) دوباره وارد فاز افزایشی شد و بخشی از زیان‌های روز گذشته را جبران کرد. وضعیت جنگ حماس و اسرائیل چشم‌انداز بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است و تا مشخص نشدن وضعیت نمی‌توان روند باثباتی برای این بازار پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 24 October 2023

سیستم قیمت‌گذاری فصلی نفت لغو می‌شود

به گزارش تابناک، قیمت نفت امروز (سه شنبه 2 آبان 1402) دوباره وارد فاز افزایشی شد و بخشی از زیان‌های روز گذشته را جبران کرد، سرمایه‌گذاران معتقدند در صورت ادامه جنگ اسرائیل و حماس در ابعاد گسترده‌تر بروز اختلال در عرضه طلای سیاه اجتناب‌ناپذیر است.

یوکی تاکاشیما، اقتصاددان Nomura Securities درباره روند فعلی بازار گفت: «بازار پس از افت در دو جلسه گذشته و ترس از اختلالات احتمالی عرضه در خاورمیانه، در حال متعادل شدن است.
 
روز دوشنبه قیمت نفت برنت و WTI بیش از دو درصد کاهش یافت. زیرا تلاش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه، بزرگترین منطقه تامین‌کننده نفت جهان، برای مهار درگیری بین اسرائیل و حماس تشدید شد و نگرانی‌ها در مورد اختلالات عرضه را کاهش داد.
 
واندانا هاری، تحلیلگر ارشد بازار نفت درباره تاثیر جنگ حماس و اسرائیل بر بازار طلای سیاه گفت: «وضعیت اسرائیل و حماس به شدت پرنوسان است، بازار در مورد اینکه آیا درگیری‌ها از اینجا به بعد با ادامه آزادسازی گروگان‌ها توسط حماس کاهش می‌یابد یا دوباره شعله‌ور می‌شود، اختلاف نظر دارد.
 
تاکاشیما توضیح داد: ما انتظار داریم قیمت نفت سبک آمریکا برای مدتی در محدوده 80 تا 90 دلار حرکت کند، با توجه به وضعیت اسرائیل و غزه، تولید اوپک و سرعت بهبود تقاضا در چین.
 
نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته افزایش یافته باشد، در حالی که موجودی‌های تقطیر و بنزین کاهش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست