معاملات مشکوک قبل از خبر افزایش سرمایه سنگین بانک آینده

خبر افزایش سرمایه ۱۴۳۴۴ درصدی وآیند روز گذشته ساعت ۱۸ و ۴۳ دقیقه بر روی کدال قرار گرفت. بررسی‌های نبض بورس نشان می‌دهد که معاملات وآیند روز گذشته جالب بوده است! آیا باز هم برخی زودتر خبر داشتند؟
کد خبر: ۱۲۰۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ 23 October 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بانک آینده یکی از بانک هایی است که هر چند به لحاظ زیان انباشته و کفایت سرمایه در وضعیت خوبی قرار ندارد اما دارای املاک و مستغلات خوبی است و به عنوان نمونه خود ایران مال دارای ارزش فراوانی است.

روز گذشته اطلاعیه ای بر روی کدال و صفحه بانک آینده قرار گرفت که خبر از پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه سنگین بانک آینده می داد.

در این اطلاعیه آمده بود:

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۳۱۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور رعایت مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت، مفاد مواد ۲۰، ۲۲ و ۱۱۶ اساسنامه، بند (۱) از یک هزار و سیصد و سیزدهمین صورت‌جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ شورای محترم پول و اعتبار و بهبود نسبت کفایت سرمایه براساس الزامات بانک مرکزی ج. ا. ایران که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌گردد. اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می‌گردد.

این خبر نشان می‌داد که بانک آینده در یک فرآیند افزایش سرمایه ۱۴۳۴۴ درصدی قرار گرفته است. خبر به نوع خود خبر مثبتی بود و می‌تواند سهام بانک آینده را تکان دهد.

آیا عده ای زودتر از این افزایش سرمایه سنگین خبردار شدند؟

بررسی معاملات دیروز بانک آینده نشان می دهد که از همان ابتدای معاملات روز گذشته  کد به کدهایی در این نماد انجام شده است و این کد به کدها تا پایان معاملات هم ادامه داشته است.

این کد به کد‌ها عموما ۵۰ هزار تایی بوده است و تعداد آن‌ها هم فراوان است! رقم حدودی این کد به کد‌ها بالای ۷۰ میلیون تومان بوده است و حتی در آخرین لحظات معاملات روز گذشته یک حجم سهام سنگینی جابجا شده است.

به زمان انجام معاملات دقت کنید و این تنها بخش کوچکی از کد به کدهای ۵۰ هزار تایی دیروز است.

افزایش سرمایه سنگین بانک آینده | برخی رانت اطلاعاتی داشتند؟
 
افزایش سرمایه سنگین بانک آینده | برخی رانت اطلاعاتی داشتند؟
 
افزایش سرمایه سنگین بانک آینده | برخی رانت اطلاعاتی داشتند؟
افزایش سرمایه سنگین بانک آینده | برخی رانت اطلاعاتی داشتند؟  
 
 و جابجایی بیش از ۷۰۰ هزار سهم در همان دقایق پایانی بازار دیروز:
افزایش سرمایه سنگین بانک آینده | برخی رانت اطلاعاتی داشتند؟  این معاملات این شائبه را ایجاد می کند که گویا برخی از این خبر افزایش سرمایه سنگین مطلع بوده اند. گفتنی است طبق بند‌های اول و دوم ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، انجام معامله متکی بر اطلاعات نهانی جرم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی