بازدید 2732

قیمت نفت در بازار امروز

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای مهار درگیری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 23 October 2023

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای مهار درگیری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش پیدا کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت با ۷۹ سنت کاهش، به ۹۱ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید در حالی که ابتدای معاملات بیش از یک دلار کاهش داشت. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۱ سنت کاهش، به ۸۷ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص بازار جهانی نفت، هفته گذشته بیش از یک درصد افزایش یافته بودند که دومین رشد هفتگی متوالی آنها بود و تحت تاثیر نگرانی نسبت به مختل شدن عرضه نفت از خاورمیانه به دنبال درگیری میان مبارزان فلسطینی و رژیم صهیونیستی روی داد.

واندانا هری، موسس شرکت «واندا اینسایتس» اظهار کرد: عدم آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در شمال غزه و مذاکره برای آزادی اسرا، تا حدودی مایه آرامش بازار شده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ Research نظر مشابهی داشتند و اعلام کردند این امید به وجود آمده که جنگ میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی، به کشورهای دیگر خاورمیانه گسترش پیدا نخواهد کرد.

اما در جدیدترین تحولات، رژیم صهیونیستی، غزه را بمباران کرد و لبنان را هدف حملات هوایی قرار داد. بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز دوشنبه، قرمزپوش شدند.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا برای کاستن از محدودیت عرضه نفت که با کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس و تحریم‌ها علیه روسیه تشدید شده است، تحریم‌ها علیه صادرات نفت ونزوئلا را موقتا رفع کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی