بازدید 3126
۵

حماس ۵۰ اسیر دوتابعیتی را آزاد می کند؟

یک مقام ارشد نظامی صهیونیست گفت که بر اساس رایزنی‌های میان آمریکا و قطر، حماس احتمالاً حدود ۵۰ شهروند دوتابعیتی را جدا از هر توافقی آزاد کند.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 23 October 2023


به گزارش تابناک، نیویورک تایمز نوشت: این در حالی است که یک مقام آگاه از مذاکرات اسیران که عمدتاً از طریق قطر انجام می‌شود، گفت حماس هشدار داده است که تهاجم زمینی احتمال آزادی آنها را بسیار کم می‌کند.

در همین حال یک دیپلمات سفارت تل‌آویو در واشنگتن توصیه دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی برای به تعویق انداختن تهاجم زمینی به غزه را رد کرد و گفت: ما گفتگو و رایزنی نزدیک با دولت آمریکا داریم. آمریکا در زمینه عملیات زمینی به اسرائیل فشار نمی‌آورد.

آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن از تل‌آویو می‌خواهد تهاجم زمینی را به تعویق بیاندازد تا زمان مذاکرات مربوط به اسیران را فراهم کند، از پاسخ مستقیم خودداری کرد. او گفت: بسیاری از ملیت‌های دیگر گروگان حماس هستند. بنابراین ما در تلاش هستیم تا هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم، با استفاده از هر اهرم، شراکت و روابطی که برای بیرون آوردن آنها داریم.

مقامات آمریکایی می‌گویند که امیدوارند تهاجم زمینی به تعویق بیفتد. تأخیرهای مکرر همچنین نشان دهنده تنش فزاینده بین نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ او است که از یک عملیات نظامی گسترده که شامل حزب‌الله لبنان نیز می‌شود، حمایت می‌کند. نتانیاهو در حال حاضر با عملیات گسترده‌تر مخالفت کرده و مقامات آمریکایی همچنین به صورت خصوصی به سران صهیونیست در مورد هرگونه حمله بزرگ علیه این گروه (حزب‌الله لبنان) که آن را به جنگ بکشاند و جبهه دومی را باز کند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

حزب‌الله در روزهای اخیر حملات موشکی خود به شمال سرزمین‌های اشغالی را افزایش داده است و رژیم صهیونیستی با حملات هوایی و آتش توپخانه در جنوب لبنان پاسخ تلافی جویانه خود را داده است، اما تاکنون از انجام یک حمله بزرگ علیه این گروه خودداری کرده است. رژیم صهیونیستی از ساکنان بیشتر مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی خواسته است که خانه‌های خود را ترک کنند.

بایدن بعدازظهر یکشنبه در تماس با نتانیاهو درباره تلاش‌های جاری برای آزادی همه گروگان‌های باقی‌مانده - از جمله شهروندان آمریکایی - و فراهم کردن مسیر امن برای شهروندان آمریکایی و غیرنظامیان غزه که مایل به ترک هستند، بحث کردند.

وزیر دفاع بایدن، لوید آستین، تقریباً روزانه با همتای خود یوآو گالانت، برای گفتگو در مورد مسائل عملیاتی، ارسال تسلیحات آمریکایی و استقرار نظامی آمریکا در منطقه، تماس‌هایی داشته است. یک مقام آمریکایی گفت که او همچنین در مورد آزادی اسیران به عنوان اولویت صحبت کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
دست و پا می زنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
اسرعیل دست و پا میزنه

این کودک کشیها نشانه پایان اسراعیله
دیگر بی فایده است....
یا بچه ها و نوزادان را در بغل نیروهای حماس نشان می دهند یا مادر و دختر آزاد می کنند و حالا هم دوتابعیتی ها را می خواهند آزاد کنند.... اینها همه نشاندهنده عملیات و محاسبات غلط حماس در اسیر گرفتن زنان و کودکان و پیرمردهاست!!! واقعا که کار مقاومت را خراب کردند
لانه عنکبوت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست