بازدید 1864

کاهش قیمت دلار به کمتر از ۵۰ هزار تومان

ریزش نرخ دلار در بازار غیر رسمی و کانال‌های تلگرامی که از روز شنبه شروع شده بود، امروز هم ادامه داشت و دلار به کانال ۴۰ هزار تومان بازگشت.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 22 October 2023

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ایرنا، همزمان با زمین لرزه شهر هرات و عملیات «طوفان الاقصی» (۱۵ مهرماه) که موجب نا آرامی منطقه و تعطیلی بازار هرات شده بود، نرخ دلار و یورو شروع به رشد کرد.

بسیاری از کارشناسان به صراحت اعلام کرده بودند که روند صعودی نرخ ارز هیچ دلیل بنیادی ندارد و تنها حاصل عملکرد دلالان ارزی، افزایش انتظارات تورمی و هیجانات حاکم بر بازار ارز است و به زودی فروکش خواهد کرد.

نرخ دلار در بازارهای غیررسمی و کانال تلگرامی با شروع طوفان الاقصی و زمین لرزه در هرات قیمت دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و در بازارهای غیررسمی دلار با قیمت ۵۲ و ۵۳ هزار تومان معامله می‌شد، اما امروز (یکشنبه) در ادامه روند ریزش قیمت‌ها که از روز گذشته شروع شد، دوباره دلار به کانال ۴۰ هزار تومان بازگشت و در محدوده ۴۹ هزار و ۸۵۰ تا ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

بررسی شرایط موجود نشان داد که پیش‌بینی کارشناسان و صاحبنظران محقق شد و بازار ارز پس از التهاب دو هفته‌ای دوباره آرام گرفت و به نرخ‌های پیش از نا آرامی منطقه بازگشت.

همچنین آمارهای اعلامی بانک مرکزی حاکی است که منابع ارزی و درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت و رشد صادرات و آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف افزایش یافته و نقدینگی نیز کاهش پیدا کرده است و این موارد، در کنار نزولی شدن تورم و همچنین مهار انتظارات تورمی، بیانگر آن است که تا پایان سال ثبات بازار ارز ادامه خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست