بازدید 6464
۲

حمله باورنکردنی به کارلوس در قطر

اوضاع در قطر برخلاف روز‌هایی که کارلوس کی روش در ایران تجربه می‌کرد و تحت هر شرایطی حامیان خاص خودش را داشت، خوب پیش نمی‌رود.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ 21 October 2023

به گزارش تابناک، ایلنا نوشت: شکست ۴ بر صفر قطر مقابل ایران در فینال تورنمنت اردن موقعیت کی‌روش در این تیم را به خطر انداخته است. روزنامه الوطن دیروز در یادداشت زیر به انتقاد از تفکرات دفاعی کی‌روش پرداخت و معتقد است که این سبک بازی مناسب روحیات بازیکنان قطری نیست:

«حمله بهترین دفاعه» جمله معروف ناپلئون بناپارت، رهبر نظامی فرانسه که توسط بسیاری از تحلیلگران و منتقدان ورزشی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از مربیان آن را سلاح خود برای دستیابی به پیروزی‌ها و کسب عناوین و قهرمانی می‌دانند.

اما به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش، مربی پرتغالی تیم ملی قطر، طرفدار این جمله نیست و اصلاً به آن اعتقاد ندارد. او معتقد است که دفاع و دفاع و دفاع همیشه برای او در همه‌جا بهترین شیوه است، به گونه‌ای که به ویژگی بارز سبک و فلسفه مربیگری او تبدیل شده است.

شکی نیست که کی‌روش به عنوان مربی حق دارد به سبکی که می‌خواهد و با فلسفه‌ای که به آن معتقد است بازی کند، اما سؤال اینجاست: آیا این سبک به تیم ملی ما و بازیکنان عنابی می‌خورد؟

در حقیقت و بر اساس داده‌هایی که با کی‌روش از جام طلایی تاکنون دیده‌ایم، جواب «نه» است و هزار «نه» ... دفاع برای دوری از شکست مفید نیست.

در حالی که به خود می‌گفتیم او یک مربی تازه‌وارد است و حق دارد بازیکنان را امتحان کند و بازی‌های تدارکاتی زیادی انجام دهد تا ایده و سبک خود را به کار گیرد، اما این اتفاق نیفتاد و «هویت» ما کاملاً از بین رفت و تیم از بد به بدتر رسید و شاهد کاهش آشکار و محسوس کیفیت تیم بودیم.

چالش‌های پیش روی قطر بسیار بزرگ است، از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ و همچنین جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در دوحه که از ۱۲ ژانویه شروع می‌شود.

مربی پرتغالی می‌گوید که می‌خواهد فاصله قطر را با بهترین تیم‌های قاره آسیا کاهش دهد و در سطح جهانی رقابت کند، اما آیا عنابی با این روشی که در پیش گرفته است واقعاً می‌تواند با تیمی رقابت کند؟

عنابی در دو بازی در تورنمنت اردن هیچ گلی به ثمر نرساند و پیروزی‌اش مقابل عراق در ضربات پنالتی بود. این اتفاق با وجود داشتن گلزن بااستعدادی، چون المعز علی، برترین گلزن جام ملت‌های آسیا و جام طلایی به وقوع پیوست. همچنین اکرم عفیف که با السد در لیگ ستارگان می‌درخشد در تیم ملی حتی هیچ ضربه‌ای از او به دروازه حریف نمی‌بینیم. به نظر می‌رسد دستور مربی باشد که دفاع کن.

با وجود اینکه تیم دفاع می‌کند و با وجود مدت طولانی‌ای که کی‌روش بر تمرینات تیم نظارت دارد، باز هم همان اشتباهات قبلی تکرار می‌شود و با اشتباهات ابتدایی از روی سانتر‌ها و توپ‌های ارسالی، تور به لرزه می‌افتد.

عنابی کشوری است که عاشق فوتبال هجومی است و بازیکنانش وقتی از محدودیت‌ها رهایی می‌یابند به موفقیت می‌رسند و تجربه جام جهانی ۲۰۲۲ معیار خوبی برای دستیابی به موفقیت مورد نظر نیست.

اما اکنون وضعیت به جای بهتر شدن و بازیابی درخشش به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده که با آن همه باید از آنچه در پیش است احساس ترس کنند. قبل از اینکه دیر شود قطر را نجات دهید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
با همین سبک به فوتبال ایران در جام جهانی ضربه زد و بنظر میرسد هرچه پیر تر میشوند این سبک نهادینه تر میشود .
تو ايران هم فردوسي پور با داشتن رسانه ايشون حمايت كردن وگرنه مثل برانكو بايد مي رفت نه باشكست قهرمانشون كردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی