بازدید 2956
۷

سیگار و دخانیات گران می‌شود

با تصویب مجلس شورای اسلامی در طول اجرای برنامه هفتم توسعه میزان مالیات محصولات دخانی از جمله سیگار و تنباکو افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 21 October 2023
سیگار و دخانیات گران می‌شود

به گزارش تابناک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه ، بند الحاقی ۵ ماده ۷۳ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۵ ماده ۷۳ لایحه برنامه؛

۱.علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده خاص محصولات دخانی موضوع بند «ت» ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات عملکرد، حقوق ورودی و حق انحصار بر محصولات دخانی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ مالیات هر نخ سیگار نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور سالانه به شرح زیر افزایش می یابد:

۱-۱ تولید داخل با نشان ایرانی پانزده درصد (%۱۵)
۱-۲ تولید داخل با نشان بین المللی بیست و پنج درصد (%۲۵)
۱-۳ سیگار وارداتی با هر نشان پنجاه درصد (%۵۰)
۱-۴ هر بسته تنباکو ی پنجاه گرمی تولید داخل بیست درصد (%۲۰)
۱-۵ هر بسته تنباکو پنجاه گرمی وارداتی آماده مصرف پنجاه و پنج درصد (%۵۵)
صددرصد (%۱۰۰) درآمدهای حاصل از اجرای این جزء توسط سازمان امور مالیاتی وصول و به خزانه داری کل کشور واریز می گردد و در بودجه های سنواتی جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، توسعه اماکن ورزشی با اولویت مناطق کمبرخوردار و توسعه اماکن ورزشی در مدارس اختصاص می یابد.

۲. وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است:
۲-۱ امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم نماید.

۲-۲ نسبت به شناسایی کلیه واحدهای تولیدی و عرضه کننده محصولات دخانی که به صورت غیرقانونی تولید و عرضه می شود اقدام و ضمن جلوگیری از فعالیت آنان متخلفین را به مراجع قضائی معرفی نماید.
۳.ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به جمع آوری کلیه محصولات دخانی اعم از قاچاق و تقلبی شناسه (کد) رهگیری اقدام ومتخلف را به مراجع قضائی معرفی نماید.
۴. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است چاپخانه هایی را که بدون مجوز قانونی نسبت به چاپ اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان مواد دخانی خصوصا تنباکوی معسل با نشانه ای مختلف خارجی و داخلی اقدام می کنند، شناسایی و متخلف را به مراجع قضائی معرفی نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
فقط مونده رو هوا مالیات ببندن

اصلا برای چی باید مالیات بدیم؟ چیش خرج مردم ایران میشه؟
سوال : چرا گران میکنید جواب : سیگار بد است مصرف نکنین ..... اگر بد است چرا تولید میکنید و وارد مینمائید ؟؟؟ کاش خود سیگارها همت کنند و بی خیال این سم مهلک شوند
باتوجه به پرداخت بیشترهزینه های درمانی بیماریهای پرهزینه ای که عامل اصلی اش سیگاراست در کشورهای دیگر مالیات سنگینی ازسیگارگرفته میشود تا افرادسیگاری درحقیقت از قبل هزینه های پزشکی خودراداده باشند وازجیب مردم نرود.بهمین خاطردرکشورهای دیگرسیگارقیمتی 5تا10 برابرایران دارد. پس بعلاوه بر مالیاتهای چنددرصدی فعلی یک مالیات حداقل 2-3هزارتومان برای هرنخ هم درنظربگیرند که باتوجه به تعدادمصرف سالانه حدود100تا200 تریلیون میشود وآنرا به سازمانهای بیمه درمانی پرداخت کنند.البته این مستلزم مبارزه قاطع با قاچاق هم هست
سیگار و دخانیات هر چه گرانتر بهتر ولی کاملا مشخص است که سعی می کنند میزان افزایش به حدی باشد تا میزان مصرف را کاهش ندهد و درآمد شرکت های دخانیات و واردکنندگان تضمین شود
ما که داریم غم عالم و آدم رو میکشم بزارید یه نخ سیگار رو حداقل راحت بکشیم .
تو یکی از شرکتهای داخلی در سلطانیه زنجان ، تمام برندهای آمریکایی تولید می شود. تولید و مصرف سیگار برند آمریکایی اشکال ندارد ولی خرید و استفاده اتومبیل آمریکایی ممنوع هست؟؟!!!!!! شما در مورد این داستان چی فکر میکنید؟؟
شرم آوره ، همه چی متورم شده ، بارها هم میگن به خاطر مالیات ، حالا باز مالیات!!!!!!!!!!!!!!!! چندبار و چقدر و تا کجا ؟!!!!!!
گرفتن رفاه مردم با افزایش مالیات برای رفاه مردم!!!!!!!!! چقدررررررررررررررررررررررررررررررررر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی