بازدید 1970

ونزوئلا سراغ مشتریان نفتی قدیمی رفت

کد خبر: ۱۱۹۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 21 October 2023

شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا، پس از لغو موقتی تحریم‌های آمریکا، تماس با مشتریان قدیمی را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، آمریکا چهارشنبه گذشته اکثر محدودیت‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا را به مدت شش ماه لغو کرد. تسهیل گسترده تحریم‌هایی که آمریکا از سال ۲۰۱۹ در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، وضع کرد، به این کشور آمریکای جنوبی اجازه می‌دهد تجارت نفت خود را گسترش دهد.

مجوزی که از سوی اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا صادر شده است، با هدف تشویق ونزوئلا به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری منصفانه در سال آینده بوده است. اما انتظار نمی‌رود در نتیجه این معافیت موقتی، تولید نفت ونزوئلا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند یا صادرات این کشور افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گفته منابع آگاه، واحد بازرگانی PDVSA، بسیاری از کارکنان ماهر خود را از دست داده و معامله‌گران نفتی به دلیل حقوق‌های پایین، این شرکت را ترک کرده‌اند. این سرمایه انسانی از دست رفته، به معنای آن است که مذاکرات جدید ممکن است زمان ببرد یا قراردادهای صادراتی معدودی را در فرصت شش ماهه این مجوز، به همراه داشته باشد.

میانگین تولید نفت در ونزوئلا، ۷۸۰ هزار بشکه در روز است و تغییر مجوز می‌تواند با کاهش واسطه‌هایی که نفت ونزوئلا را با تخفیف به مشتریان آسیایی می‌فروشند، حداقل به افزایش جریان نقدی شرکت PDVSA کمک کند.

ونزوئلا تحت مجوز اخیر آمریکا، می‌تواند اکنون پرداخت‌های مستقیم را برای کالاها و خدماتش، دریافت کند. محدودیت‌هایی که آمریکا برای مبادلات مالی وضع کرده بود، درآمد شرکت PDVSA و زیرمجموعه‌هایش از فروش را کاهش داده بود و این شرکت تنها می‌توانست محموله‌ها را برای بازپرداخت بدهی، صادر کند. همه تحریم‌های آمریکا علیه شرکت PDVSA، لغو نشده است.

درآمد این شرکت در چهار سال گذشته به دلیل تحریم‌ها، محدود شده است. از آنجا که مشتریان قدیمی به دلیل تحریم‌ها، قادر به تجارت با این شرکت نبودند، شرکت PDVSA ناچار بود نفت خود را به گروهی از واسطه ها بفروشد که محموله‌ها را با تخفیف‌های سنگین، معامله می‌کردند.

از نوامبر که واشنگتن به شرکت شورون اجازه داد جوینت ونچرهایش با شرکت PDVSA را توسعه دهد و نفت ونزوئلا را به آمریکا صادر کند، این توافق و چند توافق دیگر، تنها دسترسی شرکت PDVSA به بازارهای غربی را فراهم کرده است. با این حال، توافق‌های مذکور به قراردادهای بازپرداخت بدهی محدود بوده و نقدینگی چندانی به دست شرکت PDVSA نرسید.

بر اساس گزارش رویترز، چین بازار صادرات نفت اصلی ونزوئلا است و حدود ۴۳۰ هزار بشکه در روز نفت و سوخت این کشور را در سال ۲۰۲۳ دریافت کرده است. پیش از تحریم‌ها، هند و آمریکا، مقصدهای اصلی صادرات نفت ونزوئلا بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست