بازدید 32080

۷ خودرو افتضاحی که در ایران بیشترین تقاضا را دارند

ایران خودرو و سایپا دو شرکت تولید کننده بی کیفیت ترین ماشین های ایران هستند. در ادامه با پر ایرادترین ماشین های ساخت داخل آشنا خواهیم شد.
کد خبر: ۱۱۹۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ 21 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از گجت‌نیوز، خیابان‌های ایران انباشته از محصولات بی‌کیفیت خودروسازان داخلی است و مشتریان چاره‌ای جز خرید این ماشین‌ها ندارند. شرکت‌هایی نظیر ایران خودرو و سایپا روز به روز در حال پیشرفت و توسعه سبد محصولات خود هستند؛ اما کیفیت موضوعی است که ظاهرا برای آنها اهمیت ندارد. از رانا پلاس و ساینا گرفته تا پژو پارس و تارا اتوماتیک همه ماشین‌هایی هستند که ایرادات ریز و درشت دارند.
 
عیوب خودروهای ملی به حدی است که گاها شاهد آتش گرفتن موتور و سر و صداهای عجیب و غریب هستیم و برخی اوقات حتی نمی‌توان سوار ماشینی شد که به‌تازگی از کارخانه تحویل گرفته‌ایم. در ادامه قصد داریم راجع به پر ایرادترین خودروهای داخلی صحبت کنیم تا بتوانیم با دید گسترده‌تری نسبت به خرید آنها اقدام کنیم.

پر ایرادترین ماشین های ساخت داخل را بشناسید

در کشورهای اروپایی و آمریکا و حتی همین چین، سازمان‌های مستقلی وجود دارند که وظیفه ارزیابی کیفیت محصولات خودرویی به عهده آنها است. برای مثال از جمله این شرکت‌ها می‌توان به GD Power و Cunsumer Reports آمریکا اشاره کرد که در کار خود حرفه‌ای هستند. این شرکت‌ها همه ساله گزارشی جامع درباره کیفیت خودروهای تولیدی منتشر می‌کنند.
 
نکته جالب توجه این است که مشتریان مشتاق مطالعه گزارش‌های چنین موسسه‌ها و کمپانی‌هایی هستند و خودروسازان نیز با در نظر گرفتن بازخوردهای چنین گزارش‌هایی سعی می‌کنند عیوب محصولات خود را برطرف کرده و سپس اقدام به عرضه گسترده کنند. در ایران موسسه خصوصی بازرسی کیفیت و استاندارد تلاش می‌کند خودروهای داخلی را بر اساس کیفیت رده‌بندی کند؛ ولی شوربختانه مدتی است خبری از گزارش‌های این موسسه نیست.
 
تا به این لحظه که در حال نگارش مقاله هستیم، خریداران از کیفیت پایین و نامطلوب خودروهای داخلی شکایت دارند. همان‌طور که گفتیم مشکلات و عیوب تولیدات ملی به اندازه‌ای است که گاها صفرکیلومترها نیز نواقص و ایرادهای عجیب و غریبی دارند که نتیجه نهایی تمام آنها نارضایتی مشتریان است. یکی از علل مهم ایرادهای مذکور، فناوری‌های به‌کار گرفته شده در ماشین‌های داخلی توسط خودروسازان است.
 
استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی معضل دیگری است که باعث بی‌کیفیتی می‌شود. متاسفانه با وجود سطح پایین کیفیت، قیمت‌ها نیز صعودی بوده و گرانی، صدای خریداران را درآورده است. به همین دلیل است که تصمیم گرفته‌ایم در این آشفته بازار نسبت به معرفی پر ایرادترین خودروهای ایرانی اقدام کنیم.
 
۱. ساینا

طبق گزارش‌های چند ماه قبل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران سایپا با خودروی ساینا در صدر جدول بی‌کیفیت ترین خودروهای ایرانی قرار دارد. جالب اینجاست که ساینا خودروی پرفروشی است، ولی با این وجود نتوانسته از مولفه‌های استاندارد موسسه مذکور عبور کند و حداقل چند رتبه بالاتر بیاید. ساینا ترکیبی از خودروهای تیبا و پراید است که نارنجی‌پوشان جاده مخصوص تولید کرده‌اند. اگرچه شکل و شمایل ساینا جدیدتر از تیبا و پراید است، اما عیوب و ایرادهای فراوانی دارد.
 
از جمله ایرادهای شایع ساینا می‌توان به سر و صدای زیاد کمک فنرها داخل کابین و لرزش‌های همراه با صدای کابین اشاره کرد. متاسفانه در سرعت‌های بالا فرمان دچار لرزش شده و صدای موتور داخل کابین شنیده می‌شود. کیفیت مونتاژ هم پایین است و به‌نظر می‌رسد سایپا زمان و دقت کافی نداشته!
 
۲. کوییک

خودروهای سایپا شباهت‌های ظاهری و فنی بسیاری با یکدیگر دارند. برای مثال همین کوییک پرفروش برادر هاچ بک ساینا به‌حساب می‌آید که صندوق ندارد. الگوی ساخت و طراحی این خودرو تیبا بوده و با چند تغییر جزئی راهی بازار شده است. متاسفانه کوییک هم به همان دردی مبتلاست که ساینا بود. بدنه بدون دقت و صرف وقت مونتاژ شده و چنگی به دل نمی‌زند. علاوه بر این فاصله میان پانل‌ها زیاد بوده و صدای موتور به‌طرز آزاردهنده‌ای داخل کابین شنیده می‌شود. مواد به‌کار رفته در کابین بی‌کیفیت و پلاستیکی است و لرزش تا دلتان بخواهد وجود دارد.
 
۳. وانت نیسان

شاید زمان آن فرا رسیده باشد که تولید و عرضه وانت نیسان متوقف شود؛ چرا که سال‌هاست این وانت سالخورده و فرتوت در حال تولید شدن است و عمر مفید خود را کرده. البته یکی از علل عرضه مداوم وانت نیسان، قیمت بالای آن و سودی است که برای شرکت سازنده دارد. متاسفانه کیفیت این خودرو مطلوب نیست و به‌طرز فاجعه‌باری مونتاژ شده و صدای پیشرانه به وضوح داخل کابین شنیده می‌شود. سوخت مصرفی نیسان بالاست و از نظر ایمنی ترمزهای ضعیفی دارد. به‌نظر می‌رسد بهتر این است خودروی از رده خارج شده دیگر راهی خیابان‌ها نشود.
 
۴. سایپا ۱۵۱

دیگر همه می‌دانیم که پراید خودروی بی‌کیفیتی است و روی دست آن ماشین دیگری تولید نشده! برادر وانت این محصول، سایپا ۱۵۱ است که چند سالی می‌شود مهمان بازار داخلی شده. شوربختانه تنها اقدام سایپا برای این خودرو، برداشتن کابین عقب بوده و بس! موتور سر و صدای زیادی دارد و کیفیت مونتاژ در وضعیت بدی قرار دارد. کیفیت متریال و مواد استفاده شده در کابین نامطلوب ارزیابی شده و این‌ها گوشه‌ای از ایرادهای سایپا ۱۵۱ هستند.
 
۵. پژو پارس

تا به این لحظه ویدیوهای بسیاری از کیفیت پایین مونتاژ بدنه پژو پارس در فضای مجازی منتشر شده و می‌دانیم که کیفیت خودروهای تولیدی روز به روز در حال بدتر شدن است؛ چرا که نظارتی روی محصولات خودروسازان نمی‌شود. پارس با این‌که ماشین پرفروش و محبوبی است، اما ایرادهای خاص خودش را دارد. در رده‌بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروی پژو پارس در قیاس با محصولات سایپا یک پله بالاتر قرار دارد، ولی همچنان عیوب فاحشی در آن یافت می‌شود. ضعف باتری، دینام و پیشرانه علاوه بر کیفیت نامطلوب رنگ از جمله ایرادهای این ماشین به‌حساب می‌آیند. کیفیت متریال و قطعات کابین نیز چنگی به دل نمی‌زند.
 
۶. پژو ۲۰۶

سال‌ها پیش که برای اولین بار پژو ۲۰۶ به بازار داخلی آمد، همه چیز مورد پسند مشتریان بود و توقعات از این خودرو پایین بود و به همین دلیل ۲۰۶ محبوب دل‌ها شد. اگرچه در ابتدا همه چیز برای این هاچ بک پرطرفدار خوب پیش می‌رفت، اما رفته رفته تحریم‌ها علیه کشور باعث شد پای قطعات چینی وسط بیاید و وضعیت دگرگون شود. امروزه ۲۰۶ ایران خودرو مثل پژو ۲۰۶ چند سال پیش نیست و کیفیت مونتاژ و قطعات به‌شدت پایین آمده است. از جمله ایرادهای این محصول می‌توان به استفاده از قطعات بی‌کیفیت در کابین و صدای ورودی زیاد در داخل اشاره کرد.
 
۷. رانا پلاس

اولین نمونه‌های تولید شده از رانا همراه با عیوب و مشکلات بسیاری بودند؛ اما ایران خودرو سعی کرد با عرضه مدل پلاس این محصول اندکی از ایرادها بکاهد. هم‌اکنون از نظر سطح کیفی رانا پلاس فاصله کمی با پارس دارد. از جمله مشکلات این خودرو سدان می‌توان به مونتاژ ضعیف، متریال بی‌کیفیت کابین و سر و صدای زیاد اشاره کرد.
 
نظر شما درباره پر ایرادترین ماشین های ساخت داخل چیست؟ بی کیفیت ترین و پر ایرادترین خودرو داخلی از نظر شما کدام است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۷
کوییک را باید با پراید که از رده تولید خارج شده، مقایسه کنید که به نظرم به مراتب بهتر و ایمن تر از پراید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
پرایدخودرویی بودکه دهه 70 و80 تولیدمیشد وخودروی نسبتا خوبی بود ولی ازاواخردهه80 مثل پژوها دراتاق پرایدخودرویی قلابی تولید وبه مردم فروختند
تیتر اشتباه است. بیشترین تقاضا را ندارند بلکه چون با یک قانون گردن کلفت مابانه واردات را ممنوع و مردم را از خودروهای روز دنیا محروم کرده اند مردم چاره ای جز انتخاب اینها ندارند.پس تقاضا نیست اجبارهست
توان مردم ایران را به این حد رسانده اند
ضمنا کمپانی پژو رسما اعلام کرده هیچ همکاری وارتباطی باشرکتهای ایرانی ندارد پس خودروهایی که تحت نام پژو درایران ساخته میشود قلابی هستند. مثل نوشابه های امریکایی که اصلا کمپانیهای امریکایی جز درزمینه پزشکی با ایران ممنوع المعامله هستند.جالب هم اینکه نوشابه های با برند امریکایی توسط شرکت های متعلق به بنیاد ...تولید میشوند.حالاهم بزرگترین خودروساز کشور در اتاقهای مشابه سازی شده پژوهای 30-40 سال قبل با قطعات داخلی یا چینی ومتفرقه خودروهایی میسازد وبانام دروغین پژو به مردم قالب میکند.
بیشترین تقاضا را ندارن.جز اینا با این پول چی میشه خرید تو این مملکت؟!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
پولم داشته باشی امکان انتخاب نداری.حداکثرخودروهای چینی که بخاطر کپی شدن ظاهرخوشگلی دارند ولی کیفیتشان ازهمینها بیشترنیست
ازکوتهی ماست که دیوار بلند است
متن خبرت باید میشد : دو خودرو ساز افتضاحی که مردم ایران مجبور به خرید محصولات افتضاح آنها می باشند.
خودت هم خسته نمی کردی اسم مدل بیاری و فقط هم مینوشتی سایپا و ایران خودرو
"ایران خودرو و سایپا دو شرکت تولید کننده بی کیفیت ترین ماشین های ایران هستند" باید مینوشتید در دنیا. ما بیچاره ایم که گروگان این دو شرکت هستیم. دولت و مسولینم که دستشون تو جیب اینهاست وگرنه واردات خودرو با کیفیت و برقی همه جوره به نفع دولت و ایرانه. مصرف بنزین کمتر، الودگی کمتر محیط زیست، تلفات جانی کمتر، اعصاب و ارامش بیشتر و.... جز تاسف و فرستادن صلوات برای مسولین چه میشه کرد؟
اتفاقن خودروهای داخلی مشکلات و ایرادات ساختاری دارند نه مونتاژی. برای نمونه ساختار موتور 1800 پژو پارس معیوب است و دائم آب و روغن کم می کند و خیلی زود واشر سرسیلندر آن از بین می رود. بر خلاف نوشته شما، مشکل برق و باطری و دینام ندارد. ساینا و تیبا و کوئیک هم هرسه یک خودرو هستند و فقط ظاهرشان باهم تفاوت دارد. ساختار و تکنولوژی موتورشان همان پراید است و بسیار قدیمی و پرمصرف و پرسروصدا. صنعت خودروی ایران به پایان خط رسیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
متاسفانه تو این خراب شده هر چی به پایان خط میرسه جون تازه میگیره .خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مگه برای مردم بدبخت چاره دیگه ای هم گذاشتین؟ الان نمک به زخم ملت میپاشی که چی؟ این لگنها طرفدار ندارن مردم مجبورن اینا رو بخرن چون دست همتون توو کاسه چاپیدن مردمه
سمند و دنا از قلم افتاده
دو شرکت سایپا و ایران خودرو انحصاری است،
بی کیفیت ترین ماشین ها را تولید می کنند (ارابه مرگ)
بهترین راه اینه این دو شرکت پلمپ شود
و واردات ماشین های خارجی جایگزین این دو شود
و با قیمت منصفانه بدون گمرک به دست مردم برسه
تا از سوار شدن در این ماشین ها لذت ببرند
و اینم محال
تا وقتی واردات با تعرفه معقول و بصورت غیر انحصاری آزاد نشه ، خودروساز داخلی رقیبی مقابل خودش نمیبینه که بخواد به فکر افزایش کیفیت یا عرضه خودروهای مدرن باشه .. حتی اگه هزارتا موسسه خصوصی برای تست کیفیت خودروها در ایران راه بیوفته و دولت و قوه قضاییه با تمام قوا از این موسسات حمایت کنن و حتی مجلس قانون بذاره که خودروساز داخلی حق شکایت از این موسسات و منتقدین را ندارن ، باز هم اتفاق خاصی نمیوفته و کیفیت بالا نمیره چون خودروساز داخلی بخاطر آزاد نبودن واردات با تعرفه معقول ، بازار انحصاری در اختیار داره و هر موقع بخواد با کاهش تیراژ تولید و تشنه کردن بازار ، از دولت باج میگیره

در اصل همه این بدبختی ها زیر سر دولته که اجازه واردات خودرو به مردم نمیده
مسئول محترم این قسمت جمله آخرو بخون از مخاطبان تابی نظر خواستی .پس چرا منتشرنمیکنی؟ یواش یواش مطلب میره پایین بیات میشه.
خوب ملت بیچاره حزهمین خودروها چیزی دیگری نمیتونن بخرن الان هم داشتن یک پراید آرزو شده چی برسد ب ماشین دیگه
دنا یادتون رفت
با افتخار تا بتونم پیاده مسیرم را طی می کنم یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنم. هر وقتم کمتر هدر میره و هم از لحاظ اقتصادی به صرفه تره و هم برای سلامتی خودم و محیط زیست بهتره.
بهترین فرغون های جهان!!!
همین ماشینها که 100 میلیون هم به زور می ارزند هر روز افزایش نرخ میگیرند چون خود دولت سودش را میبرد . همین دولت به اصلاح مردمی 100 درصد تعرفه بر روی خودرهای خارجی میبندد تا مردم چاره ای جز خرید همین ماشینها نداشته باشند تا این این اشغال سازها حمایتی کرده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اولا 100درصدنیست و220 درصداست ثانیا باهمون تعرفه هم فعلا نمیگذارندواردات جز درحد 2-3 هزاردستگاه واردبشه وجالب اینکه واردکننده اصلی هم سایپا !!! است
از اشغال های تولید داخل کدامش با کیفیته ؟!
در زمان اصلاحات و دولت روحانی با همین هجوم ها خودرو را تبدیل به یک کالای لوکس و دست نیافتنی کردید.
زیانش تنها برای ملت بوده است و خودرو سازان با تولید کمتر سود بیشتری کرده اند.
باید تولید شود تا پیشرفت کند
ما چیمون مثل اروپایی ها است که انتظار داریم خودرو ما مثل اون ها باشد
خودرو های ما از ماشین های هندی بسیار بهتر است
ببخشید اگه همه اینا افتضاح هستن مردم چی بخرن
مردم هم عاشق این ماشین ها نیستند
ولی به اجبار و برای گذراندن امور زندگی خود این فرغونها رو میخرن
نام بردن خودروهای افتضاح داخلی هنر نمی باشد هنر آنست که خودرو باکیفیت داخلی را نام ببری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
کادیلاک سویل- بیوک اسکای لارک- شورولت رویال و....همگی تولیدداخل بودندوبسیاربا کیفیت
لعنت بر مافیای خودرو
تفکری درایران قدرت دارد که کوچکترین ارزشی برای جان ملت ایران قایل نیست با تولید آشغالترین خودروهای جهان وواردکردن آشغالهای چینی سالس۴۰ هزارایرانی را بکشتن میدهندوصدهزارنفرراهم معلول میکنند درزمینه دارو باعدم واردات داروهای استاندارد وتولید داروهای غیر استاندارد جان ملت ایران را به بازی گرفته انددرحالیکه برای دارو وخودرو اصلا نیاز به ارزنیست وبا تهاتر ۴تاکشتی نفت میتوانند بهترین خودرورو دارورا واردکرد
در ضمن لندکروز با ۲۰۶ هیچ فرقی نداره ؟؟!!!
لعنت ارابه مرگ تولید میکنن تا مردم کشته شوند
عزیزان بنده ماشینهای هردو این دو مرکزازخدا بی خبر رو خریدم این دو. مرکزکلاه برداریی که می روند غاِلب های را از داخل ضایعات ذوبی چینیها وفرانسویها بعنوان ذوبی وارد میکنند وبا منت به قیممت تکنولوژی روز ژاپن واروپا بادولت حساب مییکنند بعد ایشان باجنجال ومنت،الات قتاله رو به مردم مجبور ونا غافل خوانوادها شونو به قتدلگاه می فرستند نخرید میگن همین هم ازسرتون زیاده
حداقل پراید و نیسان یک ابهت لاتی دارند ، ساینا و کوییک را که در خیابان می بینم اولین عبارتی که در ذهنم شکل می گیرد " سگ کتک خورده " است!
واقعا تا زمانی که با کمترین هزینه نسبت به خودرو سازان برتر دنیا ، اشغالترین خودرو رو تولید کنی و چندین برابر بفروشند نیازی به تغییر ندارند و ما ملت هم با یه جمله مجبوریم رفع مسنولیت میکنیم
اگر بدانی وانت آریسان چقدر افتضاحه که اصلا تو این لیست نیست در صورتی که من شرط می‌بندم اگر نظرخواهی کنند وانت آریسان بدترین است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم