بازدید 8855
مرور روزنامه‌های شنبه ۲۹ مهرماه

بایدن چگونه از نتانیاهو سوءاستفاده کرد؟! /نمونه کوچکی از پروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیسم! / آینده جنگ جمعیتی در سرزمین فلسطین

پشت کردن حقوق بشر به جنایتکار اصلی غزه، کلیسا بعد از بیمارستان، شمارش معکوس برای مازوت سوزی! تهران بدون تحریم، تشکیل دادگاه منافع ملی، روحانی و بازی انتخابات، مهر تأیید دستگاه قضا بر انتخابات اتاق ایران، «باغبان» خانه، متهم اصلی قتل مهرجویی و همسرش و الزامات پساقانونی پوست اندازی بانک مرکزی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۹۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰ 21 October 2023

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز شنبه ۲۹ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که هم آوایی غرب- اسرائیل علیه ایران، پایان رسمی تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران، انتقادات صریح روحانی از افراطی‌گری و بازتاب ادامه بمباران‌ها در غزه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


نمونه کوچکی ازپروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیسم! 


محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار در سرمقاله با عنوان نمونه کوچکی ازپروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیسم نوشت: جنایات این روز‌های صهیونیست‌ها و حمایت همه جانبه غربی‌ها نقاب از چهره آنان برداشت و ماهیت آنان بیش از پیش برملا شد. در روز روشن صهیونیست‌ها مرتکب جنایت جنگی می‌شوند و غرب نه تنها قواعد بین الملل را بر سر اسرائیل نمی‌کوبد بلکه حمایت همه جانبه هم می‌کند. حتی رسانه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا صحنه این جنایت را وارونه گزارش کنند. نقش رسانه‌ها در کنار زدن غبار حقیقت همچون موشک‌ها تعیین کننده میدان هستند. قدرت غرب و صهیونیست‌ها خود محصول پروپاگاندای رسانه‌ای هست. ازسویی در این سالیان با ابزار رسانه توانستند با تحریف واقعیات و با وارونه سازی اتفاقات، افکار عمومی را با خود همراه سازند. اما به گمانم “جریان اصلی” در غرب از همان نقطه‌ای که قوت گرفت دارد تضعیف می‌شود. از رسانه جان گرفته بودند و اکنون رسانه بلای جانشان شده.

جنگ غزه اگرچه صحنه بی رحمی و شقاوت جهان غرب و آمریکاست، اما صحنه نمایش جنگ رسانه‌ای هم شده است. در یک سو ارتش رسانه‌ای صهیونیست و غربی که تلاش می‌کند جای قاتل و مقتول را عوض کند تا شاید قساوت و کودک کشی صهیونیست‌ها را موجه جلوه دهد. در روز‌های اولیه حمله حماس، تلاش کردند با یک دروغ بزرگ (سر بریدن کودکان اسرائیلی توسط حماس) زمینه را برای مظلوم‌نمایی دولت کودک کش اسرائیل فراهم بیاورند. همین هم باعث شد تا بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای جلب نظر جامعه یهودی کشورش پشت تریبون تظاهر به اشک ریختن کند. اکنون هم پروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیسم تلاش می‌کند جنایت بمباران بیمارستان غزه را به مقاومت نسبت دهد. اما خوشبختانه آگاهی جامعه رسانه‌ای، امکان شکل گیری و باورپذیری دروغ‌های رسانه‌ای غرب را دست کم در این فقره نداد.

شهروندخبرنگاران حاضر در صحنه برغم شرائط بغرنج و نداشتن اینترنت، اما با حداقل امکانات و ارسال تصاویر اجازه کتمان حقیقت را نمی‌دهند. ازسویی دیگر خبرنگاران شرافتمند الجزیره و مرجعیت جهانی این رسانه توانسته است موازنه جنگ رسانه را بنفع جبهه مقاومت تغییر دهد. هق هق مجری تلویزیون مصر، جهان عرب رامتوجه عمق فاجعه کرد. شرافت برخی خبرنگاران رسانه‌های غربی به اخراجشان منجر گردید. به گمانم رسانه پاشنه آشیل غرب در این جنگ است. جایی که می‌تواند موازنه را به نفع مقاوت تغییر دهد. تصاویر به ما می‌گوید چه شجاعتی پشت دوربین‌ها وجود دارد. جایی که به بیمارستان هم رحم نمی‌شود خبرنگار دیگر چه امنیتی برای خود قائل است؟ به گمانم صهیونیست‌ها در این جنگ دیر یا زود، وقتی متوجه شوند که زمین را در میدان رسانه ازدست داده‌اند، خبرنگاران را به صورت آگاهانه هدف قرار می‌دهند. به همین دلیل در مقابل تمامی آنان که مجاهدانه در میدان آگاهی بخشی نقش ایفا می‌کنند و جان خود را بر سرِ حقیقت وسط گذاشته‌اند با تمام وجود تعظیم می‌کنم و دستشان را می‌بوسم. بر شرافت تک‌تک خبرنگاران و مدیران شبکه جهانی الجزیره که با تحریم پخش در سرزمین اشغالی روبه رو شده‌اند، درود می‌فرستم.


آینده جنگ جمعیتی در سرزمین فلسطین


محمدجواد اخوان طی یادداشتی در شماره امروز جوان با عنوان آینده جنگ جمعیتی در سرزمین فلسطین نوشت: میزان شگفتی و اعجاب عملیات طوفان الاقصی در بامداد ۱۵ مهر تا حدی بود که با وجود گذشت دو هفته، هنوز صهیونیست‌ها در تحیر و دستپاچگی مانده‌اند و این را به خوبی می‌توان از نوع عمل آن‌ها فهمید. اما سؤال مهمی که وجود دارد آن است که در ادامه چه روی خواهد داد و آیا صهیونیست‌ها موفق خواهند شد ورق جنگ مغلوبه را برگردانند.
چیزی که واضح است نیرو‌های نظامی و امنیتی رژیم‌صهیونیستی هنوز در شوک و بهت ناشی از حمله اولیه حماس به سر می‌برند و تا این لحظه فقط به ساده‌ترین اقدام ممکن، یعنی حمله به مراکز تجمع مردم عادی روی آورده‌اند. البته آن‌ها از این نوع حملات دو هدف را نیز تعقیب می‌کنند؛ نخست، آرام کردن بدنه صهیونیست‌های ناراضی‌ای که از شکست ۱۵ مهر خشمگین و سرخورده‌اند و از مسئولان رژیم طلبکارند. دوم، تلاش برای احیای پروژه‌های قدیمی جابه‌جایی جمعیتی برای پاک کردن صورت مسئله‌ای به نام فلسطین.


شایان ذکر است که تلاش صهیونیست‌ها برای پاک‌سازی نژادی در فلسطین قدمتی به درازای اشغال فلسطین دارد و از همان ابتدای اشغال و تأسیس این رژیم برنامه راهبردی آن‌ها کوچاندن فلسطینیان از طریق خشونت و تخریب خانه‌هایشان بوده است. جالب است بدانیم درصد بالایی از ساکنان امروز غزه، از شمار آوارگان یا فرزندان آوارگانی هستند که پیش‌تر در داخل سرزمین‌های موسوم به ۱۹۴۸ ساکن بوده‌اند و به زور سرنیزه صهیونیست‌ها شهر و دیار خود را ترک کرده و اکنون در غزه هستند. در کرانه باختری و نیز سایر کشور‌های عربی نیز چنین است. در طول ۷۵ سال گذشته نبرد جمعیتی مهمی در سرزمین فلسطین رخ داده و صهیونیست‌ها تلاش کرده‌اند با واردات مهاجران یهودی از اقصی‌نقاط عالم و اخراج اعراب فلسطینی اکثریت جمعیتی را به سود خود شکل دهند. اما به رغم هزینه کرد میلیارد‌ها دلار و خشونتی بی‌حدومرز، عملاً این نبرد جمعیتی ناموفق بوده و همین الآن هم جمعیت کل اعراب فلسطینی در کل این سرزمین (از بحر تا نهر) از یهودیان بیشتر است. از این رو، در سال‌های اخیر برای صهیونیست‌ها روشن‌شده که در صورت برگزاری یک همه‌پرسی آزاد از همین کسانی که امروز در این محدوده ساکن‌اند (حتی بدون در نظر گرفتن بازگشت آوارگان خارج از فلسطین) طومار رژیم‌صهیونیستی در هم خواهد پیچید.


از طرفی نبرد جمعیتی‌ در داخل صهیونیست‌ها به‌طور ضمنی در حال شکل‌گیری بوده و جریانات یهودی افراطی تلاش کرده‌اند با افزایش زادوولد خود را در جامعه صهیونیستی به سمت اکثریت پیش برند. در نتیجه برآیند کلی این تحولات صهیونیست‌ها نه تنها به برگزاری همه‌پرسی تن نخواهند داد، بلکه حتی به راه‌حل موسوم به دو دولتی نیز دیگر پایبند نیستند و از سال ۲۰۱۸ با یهودی اعلام کردن رژیم «اسرائیل»، عملاً ۲ میلیون فلسطینی ساکن در درون مرز‌های ۱۹۴۸ را از حیات سیاسی و اجتماعی ساقط کرده‌اند و در پی آن به دنبال حذف باقی فلسطینیان یعنی ساکنان غزه و کرانه و باختری نیز هستند.
تلاش برای کوچاندن اهالی غزه به مصر و اهالی کرانه به اردن، در واقع آخرین قطعه پازل پاک‌سازی نژادی در فلسطین است و اکنون خود فلسطینیان نیز فهمیده‌اند که اگر این بار غفلت کنند، طرف مقابل چگونه کار فلسطین را برای همیشه یکسره می‌کند. از این رو اهالی غزه و کرانه باختری نه‌تن‌ها در مقابل این سناریو کوتاه نمی‌آیند بلکه با اتخاذ رویکرد تهاجمی (مشابه آنچه در صبحگاه ۱۵ مهر رخ داد) به معکوس کردن این روند ادامه خواهند داد. غلاف غزه تا مدت‌ها ناامن خواهد ماند و وحشت از تکرار آن صبح پاییزی، مانعی مهم بر سر راه اسکان جمعیت یهودی در پیرامون آن خواهد بود. کرانه باختری نیز اکنون چندین سال است که در روند «تسلیح» قرار گرفته و روزانه شاهد وقوع چندین عملیات اعم از مسلحانه و غیرمسلحانه در آن هستیم. اعراب ساکن در مرز‌های ۴۸ نیز چند سالی است در مسیر احیای خیزش انقلابی قرار گرفته‌اند و هر از چندگاهی در حساس‌ترین نقاط امنیتی رژیم به آن ضربه وارد می‌کنند.
در مجموع باید گفت هرچند صهیونیست‌ها با کشتار غیرنظامیان به‌ویژه کودکان و زنان تلاش می‌کنند نبرد جمعیتی را به سود خود به پیش برند، اما عامل تعیین‌کننده در آینده این سرزمین «برهم خوردن موازنه وحشت» به سود فلسطینیان است. نه تن‌ها خواب آشفته نابودی حماس تعبیر نخواهد شد، بلکه حماسه حماس در بامداد ۱۵ مهر، در اندازه‌های مختلف از جبهه‌های گوناگون تکرار و کل سرزمین‌های اشغالی برای فلسطین ناامن خواهد شد.

 

بایدن چگونه از نتانیاهو سوء استفاده کرد؟!


روزنامه رسالت در گزارشی با عنوان بایدن چگونه از نتانیاهو سوءاستفاده کرد؟! نوشت: اخیرا جوبایدن، رئیس جمهورآمریکا پس از بازگشت از اراضی اشغالی، لایحه‌ای فوری به کنگره این کشور ارائه کرده که متعاقب آن، افزایش حمایت مالی از رژیم اشغالگر قدس و دولت زلنسکی در اوکراین را در دستور کار قرار خواهد داد. نکته قابل تامل اینکه طبق اطلاعات موجود، کمک مالی به اوکراین و رژیم اشغالگر قدس در یک لایحه گنجانده شده و به همین دلیل، نمایندگان کنگره باید هر دوی آن‌ها را رد یا تایید کنند! به عبارت بهتر، نمی‌توان درتصویب این لوایح، تحفظ یا استثنایی را در نظر گرفت یا بخشی از آن را مورد تایید قرار داد. به نظرمی رسد بایدن از نتانیاهو به عنوان سپر انسانی خود در کنگره استفاده کرده است!

در صورتی که نمایندگان مجلس نمایندگان یا سنا از تصویب کمک‌های بیشتر به اراضی اشغالی به دلیل سوء استفاده دولت بایدن و قرار گرفتن نام اوکراین و دولت زلنسکی در کنار نتانیاهو و تل آویو اجتناب کنند، متهم به صهیونیسم ستیزی و عدم حمایت از اراضی اشغالی خواهند شد و همین مسئله، لابی آیپک را بر آن می‌دارد تا اقدامات انتقامی از سناتور‌ها و نمایندگان کنگره را (آن هم در یک سال منتهی به انتخابات سال ۲۰۲۴) در دستور کار قرار دهد. اما در صورتی که نمایندگان کنگره چنین لایحه‌ای را تصویب کنند، عملا مخالفت قبلی آن‌ها با حمایت مالی بی حد و حصر کاخ سفید از جنگ اوکراین و دولت زلنسکی کان لم یکن تلقی خواهد شد.

همان گونه که مشاهده می‌شود، بایدن رسما از موقعیت متزلزل نتانیاهوو شکست صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی، به عنوان سپر سیاسی خود در برابرکنگره استفاده کرده است تا بلکه به واسطه شرایط فرامتنی حاکم بر اراضی اشغالی، اجازه انتقال پول بیشتر به اوکراینی‌ها را از کنگره بگیرد! در قاموس سیاسی آمریکا، بار‌ها پیش آمده است که سیاستمداران برای تصویب یک طرح یا لایحه، آن را با موردی دیگر ادغام کرده و مانع از تمرکز بر روی آن به عنوان موضوعی خاص و جداگانه می‌شوند. این قاعده در خصوص ارسال کمک‌های جدید به اوکراین از سوی آمریکا نیز صادق است. طی هفته‌های اخیر، اختلاف بر سر نحوه اداره جنگ اوکراین از سوی دولت بایدن به نقطه اوج خود رسید و حتی این مسئله، منجر به تصویب بودجه موقت دولت (برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال)، مشروط به عدم گنجاندن کمک‌های مالی جدید به کی یف گردید. شکست ضد حمله اوکراین علیه روسیه و از بین رفتن چشم انداز پیروزی ارتش این کشور متحد آمریکا در جنگ، سیاستمداران، نظامیان و استراتژیست‌های آمریکایی و اروپایی را بر سر چگونگی ادامه حمایت از دولت زلنسکی در تقابل با مسکو سردرگم ساخته است. در چنین شرایطی، ادغام جنگ اوکراین با نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، تنها گزینه‌ای بوده که به ذهن آشفته بایدن و بلینکن رسیده و در طراحی لایحه جدید ارسالی کاخ سفید به کنگره نمود پیدا کرده است. اما شکی وجود ندارد که تل آویو و کی یف هر دوتبدیل به پاشنه آشیل و مصادیق شکست آمریکا در نظام بین الملل خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۴
روزنامه محترم رسالت البته توجه نکرده که بایدن نتانیهو صهیونیست را سپر بلا نکرده.. بلکه این زلنسکی یهودی یا که پاسپورت رژیم صهی‌نیستی هم دارد و عملا شهروند صهیونیست و رییس جمهور اوکراینا! هم هست و نتانیاهوی صهیونیست سرنوشت بایدن را به خود گره زده اند. اینکه فکر چه کسی بوده نمیدانم ولی اینکه دو صهیونیست یکی در اوکراینا و دیگری در تل اویو سرنوشت بودجه بایدن امریکایی را به خود گره زده اند جالب است. به یاد داشته باشید که پرونده رشوه گیری و مالی بایدن پسرش و بعضی دموکراتهای دیگر که در اوکراینا انجماع دادهاند نزد زلنسکی یهودی شهروند صهیونیستهاست.. اقای بایدن پرتجربه همکاری و نوکری صهیونیزم پایانش همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
یک تار موی مهرجویی مرحوم
به کل افغانستان و تاریخ نداشت
ش می ارزید.
باید هرچی افغانی در این کشور هست اخراج شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
شخصی هست که از سر حماقت یا دشمنی داره از قتل مرحوم مهرجویی استفاده می کنه و چند بار توی تابناک گفته که یک تار موی مهرجویی... که واقعا حرف زننده ایه. حالا این شخص یه چیزی میگه، شما چرا تایید می کنید و نمایش میدین؟ آیا این جز نفرت پراکنی بر علیه مردم مظلومیه که به ما پناه آوردن؟ قاتل را مجازات کنید نه یک جمعیت را.
چقدر خوب است روزنامه جوان، همه پرسی را نسخه نجات بخش وضع فعلی فلسطین و اسراییل می داند
خیلی خوب است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
همه پرسی بد همه پرسی خوب
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
از كارمندان خودش همه پرسي كرده
تحلیگر محترم در خصوص اوکراین مطالب خود را چنان چیده که گویا آمریکا قصد پیروزی اوکراین و اتمام جنگ را دارد بنا به دو علت اشتباه در فر ضیه دارد اول اینکه جنگ فرسایشی و متعاقب آن نگه داشتن اروپا در جبهه مقابل روسها است که به توسط آن بتواند فشار اقتصادی طولانی مدتی را بر آن وارد ساز د و دلیل دوم عدم تسلیح نیازمندی های اوکراین به ادوات لازم است که بصورت قطره چکانی انجام میشود
فکر نان کن که خربزه اب است.
این آتش بازی چرا شروع شد کاش یکی بگه که چرا این حمله اولیه صورت گرفت و دست کردن در لانه زنبور را برای چه چیزی شروع کردید بابا چرا نمی گذارید مردم زندگی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
می گویند برای آزادی و تبادل ۵ هزار زندانی فلسطینی باید حمله می کردیم و اسیر صهیونیست می گرفتیم
والی
| Japan |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
عزیزم بقای عده ای در بحران و تشنج تعریف شده نه در صلح و آرامش مردم شون !!!!
ناشناس ۸:۳ مگه مردم غزه زندگی میکنند ؟ نکنه منظورت زنده بودنه به هر قمتی است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
مرگ با عزت به از زندگی در ذلت
فعلا افزایش جمعیت فلسطینیان آنها را در فقر و فلاکت فرو برده بگونه ای که بسیاری از آنها بدلیل بیکاری مجبورند روزانه به اسراییل بروند که فعلا این راه بسته شد و تنها راه گذران زندگیشان کمک های بین المللی است . روزنامه نویس جوان باید بفهمد که افزایش جمعیت همیشه هم فاکتور درستی نیست چنانکه در کشور خودمان تجربه کردیم .
پاسخ ها
مرگ بر صهیونیسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
به کوری چشم صهیو نیستها

خوشبختانه میزان دریافتی حداقل دستمزد در غزه و کرانه باختری متوسط ۶۰۰ دلار ماهیانه میباشد

که با توجه به حداقل حقوق خودمان که ۸ میلیون تومان و ۱۶۰ دلار است !!؟

خوشبختانه جای نگرانی نیست

ونرخ زاد و ولدشان ۴/۲ میباشد

در صورتیکه در کشور ما ۱/۸
است که ۰/۲ رشد منفی جمعیتی داریم !!؟

و ما در حالت بحران جمعیتی بسر میبریم

ولی خدا را شکر تعداد فلسطینی ها هر روزه رو به گسترش است
قابل توجه آنهایی که می گویند مردم غزه و فلسطین توی فقر و فلاکت هستند بگویم که بر اساس گزارش های بین المللی درآمد سرانه آنها چندین برابر مردم ایران هست اگر صداوسیما از فردا سانسور نمی کند یا با فتوشاپ محله های ایران را به عنوان فلسطین نشان ندهد نگاه کنید به ساختمان ها و خانه هایی که فلسطینی ها داخل آن زندگی می‌کنند و ماشین هایی که سوار می شوند حالا بقیه چیزها پیش کش
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
صداوسیما کارش همینه سانسور و دروغ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حداقل دستمزد فلسطین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار امریکا است

و حداقل دستمزد ما ۱۵۰ دلار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
از ساختمانهای غزه کاملا مشهود است که اوضاع اقتصادی خوبی دارند و تبلیغات دروغ باعث شده بود ما فکر کنیم در ویرانه ها و چادر زندگی می کنند
هرچه که است به نفع کاسبان تحریم همچون شورای رقابت و تولید کننده های خودرو و دیگر تولید کننده ها که با تمرکز حواس مردم روی جنگ این دو کشور، شرایط را برای گرانی چندباره محصولاتشان در شش ماه اول سال فراهم دیده اند. خودرو از یک طرف و دیگر محصولات هم به تبعش از طرف دیگر. به عنوان مثال نان نیمه آمده پیتزا از اول سال تا قبل از جنگ اسراییل،صد در صد گران شده بود. توی این دو هفته مجدد 25 درصد دیگر گران کردند. این نشان میده که جنگ برای بعضیها خوبه. اون علاقه مندند که کودکان فلسطینی همچنان در نتیجه جنگ از بین برند تا تمرکز مسئولین داخلی از روی خودشان بردارند. شاید هم مجوز های گرانی را باید تو همین شلوغی ها گرفت.
در هر صورت کار خوبی نمیکنید مسئولین صمت و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
واسه همینه که فرمودند : جنگ نعمت و چیز خوبی است

و جهت اطلاع تان رسایی و کریمی قدوسی و ذوالنور و شریعتمداری و رائفی پور و یامین پور و کوچک زاده و زاکانی و چمران و احمدی نژاد و بهمراه اقا زاده هاشون و دامادهاشون همگی دارند

دعا میکنند که یک وقت مجبور نشوند به غزه بروند !!؟؟
قال تابناک: لذتی که در سانسور هست در انتشار نظرات مخاطبان نیست.
جنگ و قتل عام انسان ها به هر دلیلی ان هم کشتن غیر نظامیان از هر طرفی قابل قبول نیست....جناب چه موازنه جمعیتی...توجه کردی منطقه وسیعی از خاورمیانه و افریقا دارای جمعیت زیادی از اعراب انهم متعصب هست...به خودت نگاه کردی...این استراتژی که در پیش گرفتین نه وطن پرستیتون معلومه...نه حفظ منافع ملی...نه نیروی انسانی متخصص که فرار کردن یا بیکارن...نه این همه منابع ملی که به تاراج میره و حتی نان خوردنی هم ازش پیدا نیست...به چاله چوله های جاده ها خیابان ها و رخسار شهرها نگاه کردی...به بیماری های بیشمار جسمی و روانی ملت نگاه کردی...قتل عام مردم را در جاده ها و بر اثر درگیری دیدی...خشک شدن سرزمین را دیدی....و....این همه هزینه برای چیه....
سانسور کردن واقعیت را پنهان نمیکند تابناکچی عزیز! مخصور در این دوره که همه واقعیتها را مبدونند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست