بازدید 2353

بارش باران و آبگرفتگی معابر در مازندران

بارندگی‌های پاییزی طبق پیش‌بینی‌ هواشناسی در برخی شهرهای استان منجر به آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد خودروها و بالاآمدن آب رودخانه‌ها شد.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 20 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ‌بارش‌های پیش‌بینی‌شده از بامداد امروز جمعه ۲۸ مهرماه آغاز شده و همچنان نیز ادامه داد و در برخی مناطق استان با توجه به حجم بالای بارندگی سبب جاری شدن روان‌آب‌ و آبگرفتگی معابر شد.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایرنا، در شهرهایی مانند نوشهر، بابل، آمل، بهشهر، ساری، قائمشهر و بعضی مناطق دیگر استان، بارندگی‌ها منجر به بالا آمدن سطح روان‌آب در معابر و حتی ورود به بعضی واحدهای تجاری شده است.

این بارش ها در برخی از خیابان های قائمشهر از جمله کارگر، ‌قائم محله، ‌امام خمینی و آیت الله صالحی مازندرانی موجب آبگرفتگی معابر شده است.

در جویبار نیز بارندگی‌ها سبب جاری شدن و بالا آمدن سطح روان‌آب‌ها در نقاط مختلفی از این شهر مانند بلوار ورداسبی و میدان امام خمینی(ره) شد.

در ساری، ‌مرکز استان مازندران خیابان ها و مسیرهای منتهی به میادین اصلی شهر از جمله میدان ساعت بدلیل بارندگی و لغزندگی خیابان ترافیک خودروها بوجود آمده است.

هواشناسی مازندران روز گذشته با صدور اطلاعیه هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: باتوجه به شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، که آسمان مازندران از عصر پنجشنبه تا عصر جمعه با بارش باران گاهی شدید، وزش باد به نسبت شدید موقتی، رعد و برق پراکنده، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود و در مناطق مرتفع کوهستانی بارش برف و احتمال تگرگ همراه خواهد بود که مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب محلی به ویژه در مناطق ساحلی تا دامنه ها، سیلابی شدن رودخانه ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‌های کم مقاوم را از مخاطره این سامانه جوی است.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد علاوه بر مقاوم سازی سازه‌ های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه و رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده ای، از اسکان یافتن در کنار رودخانه‌ ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بارش های اخیر بیشترین میزان بارش مربوط به شهرستان نوشهر به میزان ۴۲ میلی متر بود.

حسینعلی محمدی شیرکلایی ادامه داد :‌همچنین گلوگاه، ‌ساری و بابلسر هر کدام با ۳۷ و ۲۸ میلی متر بیشترین میزان بارش های ۲۴ ساعته گذشته را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاربه پیشی بینی بارش های زیاد در سال جاری اظهارداشت:‌ برای این منظور اقدامات لازم به منظور کاهش خسارت های احتمالی ناشی از این بارش ها در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت:‌ برای این منظور پاکسازی آبراهها و تقاطع پل ها در دستور کار قرار گرفته است تا در بارش های امسال از بروز خسارت ها جلوگیری شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶۱ سازه تقاطعی غیراستاندار در مازندران وجود دارد که پاکسازی معابر این سازه ها در دستور کار قرار دارد.

به گفته محمدی شیرکلایی همچنین در هدفگذاری امسال لایروبی ۸۰۰کیلومتر از مسیر عبور رودخانه ها از داخل و حریم شهرها و روستاهای مازندران برنامه ریزی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار