بازدید 165407
سیزدهمین روز تحولات فلسطین/ در حال به روزرسانی

بمباران وحشتناک منطقه تل الهوی غزه توسط جنگنده های اسرائیل+ فیلم/ افزایش تعداد شهدا و زخمی ها در غزه به بیش از 17 هزار نفر/انجام 9 عملیات نظامی حزب الله علیه اسرائیل/چه بلایی بر سر بیمارستان المعمدانی آمده است؟

جنگ میان گروه های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس وارد سیزدهمین روز خود شده است. جنگی که بی سابقه ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و رژیم اشغالگر قدس برای سرپوش نهادن بر شکست خود، در حال ارتکاب جنایات تمام عیاری علیه مردم غزه است. 
کد خبر: ۱۱۹۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 19 October 2023

د

بین الملل تابناک: جنگ میان گروه های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس وارد سیزدهمین روز خود شده است. جنگی که بی سابقه ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و رژیم اشغالگر قدس برای سرپوش نهادن بر شکست خود، در حال ارتکاب جنایات تمام عیاری علیه مردم غزه است. 

کلیسای رم ارتدوکس : بمباران کلیسای غزه جنایت جنگی است
۱۴۰۲/۰۷/۲۸ - ۰۱:۳۶

 کلیسای رم ارتدوکس در قدس بامداد جمعه در واکنش به بمباران ساختمان کلیسای غزه، اعلام کرد که بشدت اقدام اسرائیل در بمباران کلیسایمان در غزه را محکوم می‌کنیم.

 این نهاد مسیحی فلسطین تأکید کرد: بمباران کلیساها و نهادهای وابسته به آن که سرپناهی برای مردم بی‌دفاغ غزه تبدیل شده است، جنایت جنگی است.

صدها مسیحی ساکن غزه و همچنین شهروندان دیگری به گمان این که ممکن است کلیساها جای مناسبی برای پناه گرفتن از شدت بمباران‌ها باشد، به این اماکن دینی پناه برده بودند.

فراخوان حماس و جهاد اسلامی برای برگزاری تظاهرات خشم
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۲۳:۳۶

 جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی از همه مردم در کشورهای عربی و اسلامی خواستند تا فردا (جمعه) در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه، تظاهرات خشم برگزار کنند. 

بنابر گزارش شبکه المیادین، جهاد اسلامی تأکید کرد که طرح سرکوب غزه مقدمه‌ای برای الحاق کرانه باختری و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کابینه فاشیستی و افراطی «بنیامین نتانیاهو» است. 

این جنبش تأکید کرد: بایستی روز جمعه، روز خشم مردمی در سراسر کشورهای عربی و اسلامی باشد تا صدا و موضع آن‌ها را کل دنیا بشنود. 

افزایش شهدای طولکرم به 12 نفر
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۲۳:۲۷

نظامیان رژیم صهیونیستی از صبح امروز پنج‌شنبه به اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری یورش برده و با نیروهای مقاومت درگیر شدند. 

شبکه الجزیره گزارش داد که شمار شهدای اردوگاه نور شمس طولکرم به ۱۲ نفر رسیده است. 

درگیری‌های مسلحانه بین مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه نور شمس همچنان ادامه دارد. 
نظامیان صهیونیست همچنین بیش از ۱۵ فلسطینی را بازداشت و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند. 

از سوی دیگر جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان القسام با نظامیان صهیونیست در اردوگاه نور شمس درگیر شده‌اند. 

در این بیانیه آمده است که مبارزان القسام خودروهای نظامی اشغالگران را که اردوگاه نور شمس را محاصره کرده‌اند، هدف قرار دادند. 

وزیر خارجه اردن: اولویت ما متوقف کردن جنگ است
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۲۳:۲۷

«ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن امروز پنجشنبه تصریح کرد اولویت کشورش متوقف کردن جنگ است. او گفت: «اولویت ما متوقف کردن فوری جنگ است زیرا جنگ امنیت یا صلح به ارمغان نمی‌آورد.»

وی همچنین با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در اعلام حصر کامل غزه و قطع آب، برق و سوخت به روی شهروندان گفت: «محروم کردن انسان‌های بی‌گناه از غذا و آب و محروم کردن بیماران از دارو جنایت جنگی محسوب می‌شوند.»
 

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن با بیان اینکه «به نظر نمی‌رسد اوضاع در حال حرکت به سمت آرامش باشد» اضافه کرد: « ما همه تلاشمان را برای متوقف کردن جنگ و ادامه ندادن آن انجام می‌دهیم و باید فورا برای رفع بنیان درگیری‌ها همکاری کنیم.» 

وزیر خارجه اردن تأکید کرد فجایع ناشی از جنگ تبعات جدی و درازمدت خواهند داشت. 

گوترش آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شد
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۲۱:۲۵

خبرگزاری رویترز نوشت آنتونیو گوترش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سامح شکری وزیر خارجه مصر در قاهره گفت: غزه به کمک در مقیاس لازم و واقعی و به صورت پایدار نیاز دارد.

گوترش از حماس خواست اسرای رژیم صهونیستی را که در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به اسارت در آورد، آزاد کند و از رژیم صهیونیستی نیز خواست اجازه دسترسی نامحدود به کمک ها را بدهد.

آمریکا هشدار سفر برای شهروندان خود در سراسر جهان صادر کرد
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۲۰:۲۳

وزارت امور خارجه آمریکا با استناد به «ظرفیت حملات تروریستی، تظاهرات یا اقدامات خشونت‌آمیز علیه شهروندان و منافع آمریکا» به شهروندان خود در خارج از کشور هشدار داد که احتیاط بیشتری داشته باشند.

در اوایل هفته، وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور برای سفر به لبنان هشدار داد و اعلام کرد به دلیل «وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی مربوط به شلیک راکت، موشک و توپخانه‌ بین اسرائیل و حزب‌الله یا سایر جناح‌های شبه‌نظامی مسلح به این لبنان سفر نکنند.»

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی که به دنبال کمک برای خروج از اسرائیل، کرانه باختری، غزه و لبنان هستند، دستور داده است که فرم پذیرش بحران را پر کنند.

۵۰۰ یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه بازداشت شدند
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۹:۰۷

 صدها معترض عصر روز گذشته در پی حمله تروریستی به بیمارستان المعمدانی ( الاهلی) غزه به داخل ساختمان اداری کنگره راه پیدا کردند و در آنجا آواز خواندند، شعار دادند و تابلوهایی در دست داشتند که خواستار آتش بس فوری بودند. این معترضان لباسی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «به نام ما نیست» و «یهودیان می‌گویند حالا آتش بس کن.»

 

۵۰۰ فعال یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه بازداشت شدند

 

پلیس کنگره اعلام کرد که جاده‌های اطراف ساختمان کنگره را می‌بندد تا از امنیت تظاهرکنندگان اطمینان حاصل شود.

بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم آمریکا در تظاهراتی که توسط سازمان «صدای یهود برای صلح» در مخالفت با پاکسازی قومی مداوم فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در مقابل ساختمان کنگره ایالات متحده سازماندهی شده بود، شرکت کردند.

 

۵۰۰ فعال یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه بازداشت شدند

 

اندکی پس از شروع این تظاهرات، نیروهای پلیس مستقر در محوطه کاپیتول (محوطه کنگره آمریکا) به معترضان هشدار دادند که باید متفرق شوند اما مردم بدون توجه به هشدار پلیس همچنان در حمایت از فلسطینی‌های غزه شعار داده و سعی کردند به ساختمان کنگره وارد شوند.

بر اساس گزارش های رسانه ای پلیس واشنگتن ۵۰۰ نفر از جمله ۲۲ خاخام را که در داخل و خارج کنگره امریکا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، بازداشت کرد.

همچنین بیش از ۵ هزار یهودی آمریکایی و حامیان آنها در مرکز خرید ملی تجمع کردند. رشیده طلیب و کوری بوش، نمایندگان کنگره برای جمعیت سخنرانی کردند. بوش گفت: «ما از جامعه یهودی خود به خاطر حضور در اینجا و گفتن «دیگر هرگز» تشکر می‌کنیم.

۵۰۰ فعال یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه بازداشت شدند

 

اعتراض روز چهارشنبه تنها دو روز پس از آن صورت گرفت که فعالان یهودی همه ورودی‌های کاخ سفید را مسدود کردند و از بایدن خواستند از آتش‌بس حمایت کند.

به گزارش ایرنا، پلیس آمریکا روز دوشنبه نیز ده‌ها یهودی حامی فلسطین را که به تظاهرات حمایت از فلسطینیان در واشنگتن دی سی در اعتراض به سیاست های دولت ایالات متحده آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل پیوسته بودند، با ادعای مسدود کردن مسیرهای ورودی به کاخ سفید بازداشت کرد.

سازمان موسوم به « If Not Now» "ایف نات نو" (اگر اکنون نه) در رسانه های اجتماعی گزارش داد که پلیس سرویس مخفی کاخ سفید روز دوشنبه تظاهرات کنندگان یهودی حامی فلسطین را به بهانه آنکه تمام ورودی‌های کاخ سفید را مسدود کرده بودند، بازداشت کرده است.

خودروهای زرهی آمریکا وارد فلسطین اشغالی شد
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۸:۳۰

در شرایطی که طبق گزارش شبکه الجزیره تعداد شهدای فلسطینیان در حملات رژیم صهیونیستی به بیش از ۳۵۰۰ نفر رسیده، کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم ادامه دارد.

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی روز پنجشنبه (امروز) خبر دادند که اولین محموله از خودروهای زرهی اهدایی آمریکا به اسرائیل، امروز در فرودگاه این رژیم تخلیه شد.

«ایتای بلومنتال» خبرنگار کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت که آمریکا تعدادی خودروی زرهی وارد اسرائیل کرد و قرار است هواپیمای باری سی-17 نیروی هوایی آمریکا طی روزهای آینده خودروهای زرهی و مهمات دیگری هم ارسال کند.

حملات موشکی مقاومت به تل‌آویو و شهرک‌های اسرائیلی
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۸

«کتائب الشهید عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر) با صدور بیانیه‌ای از تداوم حملات موشکی و راکتی به مواضع اسرائیلی‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه و تل‌آویو خبر داد. 

تعداد بازدید : 18370

 شاخه نظامی حماس، امروز اعلام کرد که در پاسخ به تداوم بمباران هوایی نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطینی، بار دیگر تل‌آویو را هدف قرار داده است و علاوه بر آن، شهر صهیونیست‌نشین عسقلان، شهرک‌های «نتیووت» و «مفتاحیم» را موشک‌باران کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های اطراف نوار غزه از جمله سدیروت و نیرعام خبر دادند. 

 

هشدار اسرائیل به 24 بیمارستان غزه برای تخلیه فوری
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۵

وزارت بهداشت فلسطین، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر)، در سیزدهمین روز عملیات طوفان‌الاقصی، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به ۲۴ بیمارستان از جمله بیمارستان «الشفاء» در نوار غزه پیام هشدار داده و خواستار تخلیه این بیمارستان‌ها شده است. 

وزارت بهداشت فلسطین همچنین گزارش داد که تاکنون بیش از ۳۵۰۰ فلسطینی شهید و نزدیک به ۱۲هزار نفر از زمان آغاز تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه، مجروح شده‌اند و شمار زیادی از شهدا و مجروحان، هنوز در زیر آوار هستند. 

رژیم صهیونیستی، امروز نیز، با بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه موجب شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد و شمار شهدای فلسطینی طی ۲۴ ساعت اخیر به ۶۷۸ نفر رسیده است. 

قطعنامه انفعالی پارلمان اروپا درباره غزه
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۳

پارلمان اروپا در تداوم حمایت تمام قد دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه) قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن ضمن تاکید بر حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود، با ادبیات انفعالی و محتاطانه از این رژیم اشغالگر درخواست شده که مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه رفتار کند.

 قانون‌گذاران اروپایی در این قطعنامه که متن آن در تارنمای پارلمان اروپا منتشر شد، ضمن محکومیت عملیات دلاورانه نیروهای مقاومت فلسطین، با رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام همبستگی کرده و نابودی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را خواستار شدند.

آن‌ها همچنین آزادی فوری گروگان‌های صهیونیستی از سوی حماس را خواستار شده و اعلام کردند که حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود را «مطابق با قوانین بین‌المللی» به رسمیت می‌شناسند. نمایندگان پارلمان اروپا با این حال تصریح کردند که هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی باید کاملاً با قوانین بین المللی بشردوستانه مطابقت داشته باشد.

آن‌ها در بخش دیگری از این قطعنامه نسبت به گسترش درگیری‌ها در منطقه هشدار داده و آنچه را که «مکث بشردوستانه» نامیدند، خواستار شدند. قانون‌گذاران اروپایی تاکید کردند که حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله نمایندگان سازمان ملل، کادر درمان و روزنامه‌نگاران، نقض جدی قوانین بین‌المللی است.

حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» غزه از دیگر موضوعاتی است که در این قطعنامه به آن اشاره شده است. نمایندگان پارلمان اروپا از این حادثه هولناک ابراز تاسف کرده و تحقیقات مستقل بر اساس قوانین بین‌المللی را خواستار شدند تا مشخص شود که آیا یک حمله عمدی و جنایت جنگی صورت گرفته است و اگر چنین شده، عاملان آن پاسخگو باشند.

قانون گذاران اروپایی با ابراز نگرانی جدی از وضعیت رو به وخامت نوار غزه، از جامعه بین‌المللی درخواست کردند که کمک‌های بشردوستانه خود را به غیرنظامیان این منطقه ادامه و افزایش دهد. آنها بر همین اساس از رژیم صهیونیستی و مصر خواستند که با جامعه بین المللی برای ایجاد کریدورهای بشردوستانه به نوار غزه همکاری کنند.

در بخشی از این قطعنامه ادعاهایی علیه نقش ایران، روسیه و قطر در شکل گیری درگیری‌های اخیر مطرح و درخواست غیرقانونی شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های موسوم به تروریستی اتحادیه اروپا تکرار شده است.

قانون‌گذاران اروپایی همچنین با تاکید بر لزوم آغاز فوری روند صلح، حمایت خود را از راه‌حل موسوم به دو دولت بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تجدید کردند. این قطعنامه امروز با ۵۰۰ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع به تصویب رسید.

نامه سرگشاده ۶۰۰ چهره فرهنگی اروپایی در اعتراض به کشتار مردم فلسطین
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۶:۱۱

 افزون بر ۶۰۰ چهره فرهنگی اروپایی در نامه‌ای سرگشاده ضمن محکوم کردن کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین، توقف بمباران غزه و اعلام آتش‌بس فوری در این منطقه را خواستار شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در این نامه که در تارنمای «نقد کتاب لندن» (London Review of Books) منتشر شد آمده است: ما هنرمندان و نویسندگان مستقر در اتحادیه اروپا، بریتانیا و آمریکای شمالی، پایان دادن به خشونت و ویرانی در فلسطین را خواستار هستیم.

نویسندگان این نامه با بیان اینکه «کشتار عمدی غیرنظامیان یک جنایت بشمار می‌رود»، تصریح کردند: «این نقض قوانین بین المللی و توهین به کرامت انسانی است. ما فقط می توانیم غم و اندوه خود را برای قربانیان این فجایع اخیر و برای خانواده های آنها اعم از فلسطینی و اسرائیلی ابراز کنیم.»

در ادامه نامه یادشده آمده است: هیچ چیز نمی تواند جان‌هایی را که از دست رفته است بازیابی کند. اما خشونت بی‌سابقه و بدون تبعیض که هنوز با حمایت مالی و سیاسی قدرت‌های غربی علیه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در حال افزایش است، باید پایان یابد.

«اسرائیل با قطع برق، غذا و آب، آواره کردن بیش از یک میلیون فلسطینی از خانه های خود، حملات هوایی مستمر علیه غیرنظامیان، از جمله افرادی که قصد تخلیه آنها را دارند، جنایات سنگین علیه بشریت مرتکب می شود و این درحالیست متحدان آن، یعنی دولت های ما، در این جنایات شریک هستند.»

چهره‌های فرهنگی اروپایی تصریح کردند: گروه‌های حقوق بشر مدت‌هاست اشغال فلسطین توسط اسرائیل و رفتار غیرانسانی و نظام سلطه نژادی بر فلسطینی‌ها توسط دولت اسرائیل را محکوم کرده‌اند. اما اکنون شاهد یک وضعیت اضطراری جدید و حتی شدیدتر هستیم.

نویسندگان نامه در پایان این نامه تاکید کردند: ما از دولت های خود می خواهیم که برقراری فوری آتش بس و ورود بلامانع کمک‌های بشردوستانه به غزه را خواستار شوند. ما همچنین خواهان پایان دادن به ارسال محموله‌های تسلیحاتی و کمک های مالی نظامی هستیم، اقداماتی که فقط می‌تواند فاجعه انسانی را تشدید کند.

آن‌ها خاطر نشان کردند: اگرچه این اقدامات برای برقراری عدالت واقعی، آزادی و برابری کافی نخواهد بود، اما اولین گام فوری و ضروری است. ما پایان دادن به همه خشونت‌ها، پایان دادن به همه ظلم‌ها و انکار حقوق بشر، و راهی به سوی صلح عادلانه و پایدار برای همه را خواستار هستیم.

همسر یکی از بنیانگذاران حماس به شهادت رسید
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۵:۲۵

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر گزارش داد که خانم دکتر جمیله الشنطی عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و همسر شهید عبدالعزیز الرنتیسی از بنیانگذاران این جنبش در حمله هوایی شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی، عبدالعزیز الرنتیسی را با حمله به خودروی وی در سال ۲۰۰۴ میلادی ترور کرد.

همچنین منابع خبری فلسطینی از شهادت سرتیپ جهاد محیسن فرمانده نیروهای امنیت ملی فلسطین در نوار غزه و خانواده اش در بمباران منزلشان در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه خبر دادند.

بازداشت ۵ هزار فلسطینی در ۱۳ روز
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۴:۵۶

 رئیس هیات اسرای فلسطینی اعلام کرد که از ۷ اکتبر(۱۵ مهر) تا امروز رژیم صهیونیستی ۵ هزار فلسطینی را بازداشت کرد.

وی گفت که از طریق سازمان‌های بین المللی شناسایی بازداشت شدگان و وضعیت آن‌ها را خواستار شدیم اما رژیم صهیونیستی نپذیرفت.

رئیس هیات اسرای فلسطین گفت که نیروهای اشغالگر به طور وحشیانه به اسرا تعرض می کنند و دسترسی آنان را به آب و برق و دارو قطع کرده اند.

وی گفت که زندان «النقب» همانند زندان «ابوغریب» بدنام است و در آنجا قوانین نقض می شود.

وی همچنین از مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

جنبش حماس نیز در بیانیه ای اعلام کرد که بازداشت ده‌ها نفر از اعضا و رهبران جنبش حماس در کرانه باختری به شکستن اراده مردم در حمایت و همبستگی با مقاومت منجر نمی شود.

برخی منابع خبری دیگر نیز اعلام کردند که در این ۱۳ روز آمار بازداشت شدگان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی دو برابر شده است.

واکنش مقتدی صدر به پیشنهاد السیسی
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۴:۳۶

رهبر جریان صدر عراق به پیشنهاد رئیس‌جمهوری مصر مبنی بر انتقال اهالی غزه به صحرای «النقب» واکنش نشان داد.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X، نوشت: «خوار و ذلیل باد هرکسی که در مورد کوچاندن اجباری ملت فلسطین به شبه جزیره سیناء یا الانبار یا نقب و یا هر مکان دیگری صحبت کند یا آن را تایید کند.»

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی در ادامه افزود: «خوار و ذلیل باد هرکسی که با این ایده خبیثانه و تروریستی همراه باشد زیرا از روی آگاهی یا عدم آگاهی گسترش و توسعه رژیم صهیونیستی و تروریستی غاصب را تایید و از آن حمایت کرده است.»

مقتدی صدر همچنین تصریح کرد: «صدور این طرح و ایده از سوی (بنیامین النتن) و یا (پیرمرد خرفت) یا دنباله‌روهای آنها در خاورمیانه به مثابه توسعه جنگ و بین‌المللی‌ کردن آن است.»

پیشتر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنانی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در قاهره تاکید کرد که کشورش اجازه از بین بردن مسأله فلسطین را نخواهد داد و مخالف کوچاندن ساکنان نوار غزه است.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد: اگر ایده آوارگی مطرح است، چرا فلسطینی‌ها را به نقب منتقل نمی‌کنیم؟ ما نمی‌خواهیم سینا به پایگاهی برای انجام عملیات علیه اسرائیل تبدیل شود و میلیون‌ها مصری آماده تظاهرات در رد ایده آواره کردن فلسطینی‌ها از نوار غزه هستند.

 

چه بلایی بر سر بیمارستان المعمدانی آمده است؟
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۴:۳۴

یک شبکه تلویزیونی انگلیسی تلاش کرد تا با بررسی شواهدی که تاکنون از بمباران بیمارستان المعمدانی در مرکز غزه به دست آمده و گفت‌وگو با شاهدان، نشان دهند که عصر سه‌شنبه واقعا چه اتفاقی در غزه رخ داده است.

 شبکه تلویزیونی کانال چهار انگلیس با انتشار گزارشی در رابطه با بمباران المعمدانی در مرکز غزه گفت: ما واقعا در مورد انفجار این بیمارستان و ادعاهای متناقض اسرائیل و حماس چه می‌دانیم؟ انجام هرگونه راستی‌آزمایی مستقل غیرممکن است، اما ما تاکنون در حال بررسی شواهد ارائه شده توسط هر دو طرف بوده‌ایم.

اندکی پس از ساعت هفت عصر به وقت محلی سه‌شنبه مثل هر شب، دوربین‌ خبرگزاری‌ها روی غزه قفل شد تا گزارشی از انفجارها بدهند. در یک لحظه یک راکت ظاهرا در میان آسمان منفجر شد و اندکی پس از آن دو انفجار، که انفجار دوم گمان می‌رود در پارکینگ بیمارستان المعمدانی بوده باشد، آتش‌سوزی ایجاد کرد. چیزی وجود ندارد که ثابت کند انفجار آن راکت در میانه آسمان و انفجاری که روی زمین رخ داد، لزوما مرتبط باشند. این شبکه در این رابطه با یک شاهد عینی صحبت کرد.

این شهروند ساکن غزه گفت: من در نزدیکی بیمارستان زندگی می‌کنم. ما مناطق اطرافمان می‌دیدیم که بمب‌هایی به نزدیکی بیمارستان المعمدانی (الاهلی العربی) برخورد می‌کند. انفجار خیلی بزرگ و مهیبی بود و شدت موج انفجار که به سمت آسمان می‌رفت، بسیار وحشتناک بود. می‌دانستیم که انفجاری در المعمدانی یا همان بیمارستان بپتیست که قدیمی‌ترین بیمارستان غزه است، رخ داده است.

یک پزشک حاضر در صحنه می‌گوید که ارتش رژیم صهیونیستی از قبل هشدار حمله نداد، بر خلاف چیزی که صهیونیست‌ها بعدا ادعا کردند. به گفته او، حدود سه هزار نفر در بیمارستان پناه گرفته بودند – چون فکر می‌کردند که طبق قوانین بین‌المللی بیمارستان هدف حملات قرار نمی‌گیرند. این پزشک می‌گوید که نمی‌داند چه چیزی عامل انفجار بوده، اما بعد که کودکان تکه‌تکه شدند، او فهمیده آنچه به بیمارستان اصابت کرده، چه کار می‌توانسته بکند.

به گفته حماس بیش از ۴۰۰ تن در این حمله جان باختند. بعد از این حمله مصیبت‌بار، پزشکان در حیاط بیمارستان که موقتا اجساد کشته‌شدگان را قرار داده بودند، کنفرانس خبری گذاشتند و گفتند که چند صد تن به شهادت رسیدند.

اسقف کانتربری مدعی است یکشنبه اسرائیلی هشدار تخلیه المعمدانی را داده بودند.

تصویری که اکنون از این منطقه دیده می‌شود، ویرانی و با خاک یکی شدن ساختمان‌های بتونی است. خسارات وارد آمده، از برخورد موشک حکایت دارند. در داخل بیمارستان هم حفره‌های کوچکی روی زمین هست که می‌تواند کار خمپاره و توپخانه باشد نه موشک. ساختمان‌های اطراف هم خسارت دیده‌اند اما ویران نشده‌اند. این انفجار زمینی موشک‌های اسرائیلی را بعید می‌کند اما انفجار مهمات هوایی که می‌تواند جان مردم بیشتری را بگیرد اما خسارت میدانی کمتر بزند، رد نمی‌کند.

موضع اسرائیلی‌ها بعد از انفجار چه بود؟ آنها کنفرانس خبری گذاشتند و علت این انفجار را شلیک ناکام موشک از سمت جهاد اسلامی فلسطین دانستند. آنها در توجیه صحبت‌هایشان به یک فایل صوتی از گفت‌وگوی ادعایی دو عضو حماس اشاره داشتند که حماس آن را ساختگی خوانده و گفت که گویش مورداستفاده افراد در نوار صوتی با گویش اهالی غزه متفاوت است. دو روزنامه‌نگار مستقل عرب هم به این شبکه انگلیسی گفتند که بررسی زبانشناسی و مشخصات لهجه و گویش، صحبت حماس را تایید می‌کند و آنچه در این فایل صوتی گفته می‌شود معتبر نیست.

به گفته اسرائیل، موشک ادعایی جهاد اسلامی از نزدیکی بیمارستان و از یک قبرستان شلیک شده اما فیلمی که از آن روایت منتشر شده، با توجه به ارتفاع و عرض موشک و دیگر مشخصات، می‌گوید که موشکی از نقطه مدنظر اسرائیلی‌ها شلیک نشده است. جهاد اسلامی فلسطین هم می‌گوید که می‌تواند ثابت کند که موشک‌پراکنی کار اسرائیل بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم در سفر به سرزمین‌های اشغالی، تمام قد کنار ادعای نتانیاهو مبنی بر بی‌خبری از بمباران بیمارستان المعمدانی ایستاد و موضعی گرفت که بیشتر جهان به آن اعتقادی ندارد.

از سری دروغ‌پراکنی‌های اسرائیل می‌توان به دو نمونه اشاره کرد: کشته شدن جیمز میلر فیلمبردار که ۲۰ سال پیش در غزه کشته شد و کشته شدن شیرین ابوعاقله خبرنگار. در هر دو مورد رژیم صهیونیستی هرگونه دست داشتن در قتل آنها را تکذیب می‌کرد اما نهایتا اعتراف کرد. اینها فقط دو نمونه هستند. اسرائیل می‌تواند هر چه می‌خواهند در توییتر بگوید اما حقیقت ماجرا نیاز به تحقیق مستقل دارد که تاکنون محقق نشده است.

امان: کوچاندن ساکنان کرانه باختری، اعلان جنگ علیه اردن است
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۲:۱۳

وزیر خارجه اردن اعلام کرد، هرگونه تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان از کرانه باختری به مثابه اعلان جنگ علیه این کشور است.

 ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن خاطرنشان کرد: «هرگونه تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان از کرانه باختری را اعلان جنگ تلقی می‌کنیم. حمله به غزه در حال وخیم‌تر شدن است و احتمال گسترش آن وجود دارد.»

براساس گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ایمن الصفدی خواستار توقف فوری جنگ و همچنین اجازه ورود کمک‌های پزشکی و انسان‌دوستانه به نوار غزه شد.

وی در ادامه افزود: «ما خواستار حمایت از فلسطینیان هستیم، اساس این درگیری، اشغالگری است که باید پایان یابد».

وزیر خارجه اردن همچنین تصریح کرد، این ایده که می‌توان مسأله فلسطین را با فراهم کردن فرصت‌های شغلی و بهبود اوضاع اقتصادی حل کرد،‌ ایده عبث و بیهوده‌ای است.

انگلیس از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۲:۰۲

سفارت انگلیس در بیروت اعلام کرد: تا فرصت باقی است از شهروندان خود در لبنان می‌خواهیم که این کشور را ترک کنند.

سفارت عربستان در بیروت نیز به تازگی از همه اتباع خود خواسته بود تا هر چه سریعتر خاک لبنان را ترک کنند.

هرش: اسرائیل مصمم به تبدیل غزه به هیروشیما است
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۲:۰۱

سیمور هرش روزنامه نگار تحقیقی آمریکایی گفت: اسرائیل مصمم است شهر غزه را به هیروشیمای دیگری اما بدون استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تبدیل کند.

برنده جایزه پولیتزر به نقل از برخی منابع در شبکه اجتماعی ایکس (توئیترسابق) نوشت: بر اساس ارزیابی تحلیگران امنیتی که با او صحبت کرده اند تمایل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مثابه تصمیم برای «نابودی حماس» است.

هرش نوشت: یک مقام اطلاعاتی به او گفته است که «شهر غزه در شرایط تبدیل شدن به هیروشیما بدون استفاده از سلاح های هسته ای است».

خبرگزاری تاس نوشت: این مقام آمریکایی توضیح داد که ارتش اسرائیل می تواند از بمب های ساخت آمریکا از جمله بمب سنگرشکن در عملیات زمینی استفاده کند که قادر است پیش از انفجار به عمق ۳۰ تا ۴۰ متری زیر زمین نفوذ و سامانه های زیرزمینی را تخریب کند.

این رسانه افزود: هرش به نقل از منبع مذکور اظهار داشت که اسرائیل برنامه ای برای «حمله زمینی گسترده» به غزه ندارد زیرا نیروهایش نیاز دارند به تعقیب نیروهای حماس در تونل های زمینی بپردازند.

روزنامه نگار آمریکایی اظهار داشت منبع مذکور به او گفته است دستورات بر اساس تیراندازی فوری به هر کسی که در معرض دید باشد، خواهد بود و تسلیم شدن نیروهای حماس گزینه آنها نیست. اما سرنوشت اسرای اسرائیلی هنوز معلوم نیست.

هرش افزود: منبع یاد شده به او گفت که طرح نتانیاهو درخواست از ارتش اسرائیل برای پیدا کردن هر تعداد از نیروهای حماس است. ماموریت سربازان اسرائیلی حرکت به صورت بلوک به بلوک برای نابودی شهر و یافتن افراد است و باید دقت کنند که هیچ یک از نیروهای حماس فرار نکنند.

انجام 9 عملیات نظامی حزب الله علیه اسرائیل
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۲:۰۰

 ارتش رژیم صهیونیستی ۹ عملیات راکتی از خاک لبنان را در ۱۲ ساعت گذشته تایید کرد.

حزب الله لبنان چهارشنبه شب نیز یک پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی را در منطقه «جباع» واقع در جنوب این کشور ساقط کرده است.

در همین پیوند، حزب الله لبنان اعلام کرد، طه عباس عباس و علی محمد مرمر حین انجام وظیفه جهادی خود در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

حزب الله لبنان چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه صهیونیستی «المالکیه» را با انواع موشک و تیربار هدف قرار داده، تلفاتی قطعی به دشمن وارد و بخشی از تجهیزات فنی اشغالگران را منهدم کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس وارد فلسطین اشغالی شد
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۱:۵۹

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از ورود «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به فلسطین اشغالی خبر داد.

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر) در سیزدهمین روز جنگ غزه،  در سفر به فلسطین اشغالی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی، پیشتر گزارش داده بودند که سوناک برای اعلام همبستگی با تل‌آویو در جنگ غزه، به اراضی اشغالی سفر می‌کند. 

رسانه‌های انگلیسی روز گذشته گزارش دادند که نخست‌وزیر این کشور روز پنجشنبه برای اعلام حمایت لندن از رژیم موقت صهیونیستی راهی فلسطین اشغالی می‌شود و قصد دارد از اشغالگران بخواهد که از تشدید بیشتر درگیری‌ها با گروه‌های مقاومت و افزایش حملات به نوار غزه اجتناب کند.

همزمان وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که «جیمز کلورلی» وزیر خارجه این کشور به مصر، ترکیه و قطر می‌رود تا درباره جلوگیری از گسترش جنگ غزه به منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کند.

پیش از این نیز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات ارشد این کشور از جمله «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه، «لوید آستین» وزیر دفاع و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به فلسطین اشغالی رفته و حمایت خود از حملات جنایتکارانه رژیم تروریست صهیونیستی به نوار غزه را اعلام کرده بودند.

حمله پهپادی و راکتی به دو پایگاه نظامی مهم آمریکا در سوریه
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۱:۵۸

منابع رسانه‌ای از حمله پهپادی به پایگاه نیروهای آمریکایی در التنف واقع در  در جنوب شرق سوریه و نزدیکی مرز عراق خبر دادند. 

پایگاه خبری شبکه المیادین گزارش داد که پایگاه آمریکایی التنف با سه پهپاد هدف قرار گرفته است اما هنوز از میزان خسارات وارده خبری در دست نیست.

بمباران وحشتناک منطقه تل الهوی غزه توسط جنگنده های اسرائیل+ فیلم/ افزایش تعداد شهدا و زخمی ها در غزه به بیش از 17 هزار نفر

پایگاه التنف مهم‌ترین مقر نظامیان آمریکایی در جنوب شرق سوریه محسوب می‌شود که در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن واقع شده است. نکته قابل توجه اینکه مقر گروهک تروریستی «مغاویر الثوره» نیز در داخل همین پایگاه و در مجاورت نیروهای آمریکایی قرار دارد.

از سوی دیگر، کانال تلگرامی «صابرین» علاوه بر انتشار خبر حمله پهپادی به التنف از هدف قرار گرفتن پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» واقع در شرق سوریه و استان دیرالزور با راکت گزارش داد و نوشت که منابع آگاه از شنیده شدن صدای چندین انفجار در این پایگاه خبر دادند اما هنوز هیچ طرفی مسؤولیت این حملات را برعهده نگرفته است. 

بمباران وحشتناک منطقه تل الهوی غزه توسط جنگنده های اسرائیل+ فیلم
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۱:۳۷

اسرائیل صبح امروز منطقه تل الهوی در جنوب غزه را بمباران کرد.

تعداد بازدید : 24168

 

اسارت چند رهبر حماس توسط ارتش اسرائیل
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۱:۲۹

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، نظامیان اشغالگر، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر) در کرانه باختری اقدام به یورش به برخی منازل و اسارت شماری از شهروندان فلسطینی کردند. 

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «صفا»، نظامیان اسرائیلی، بامداد امروز در با یورش به استان‌های مختلف، شماری از فلسطینی‌ها را به اسارت گرفتند.

بر اساس این گزارش، در حمله اشغالگران به شهرک «بیتونیا» در نزدیکی رام‌الله، «حسن یوسف» از رهبران جنبش حماس که تنها چند هفته است از زندان‌های اسرائیلی آزاد شده و از چند بیماری مزمن رنج می‌برد، بار دیگر به اسارت گرفتند. «فلاح ندی» یکی دیگر از رهبران حماس در حمله اشغالگران به منزلش در شهر «البیره» به اسارت گرفته شد. اشغالگران همچنین به منزل «جمال الطویل» از دیگر رهبران مقاومت یورش بردند و دو پسرش یحیی و نصرالله را به گروگان گرفتند تا وی، خود را تسلیم کند. نظامیان اسرائیلی در حمله به منزل «علاء الریماوی» خبرنگار فلسطینی، پسر او را به گروگان گرفتند تا وی خود را تسلیم کند. 

 «عماد ابو عواد» از تحلیلگران امور اسرائیل نیز از دفترش در «البیره» و «ریاض ناصر» آزاده فلسطینی از منزلش در روستای «دیر قدیس» به اسارت گرفته شد. 

نظامیان صهیونیست در ادامه به شهرک «بیت لقیا» در جنوب غرب رام‌الله یورش بردند و هفت نفر دیگر از جمله چند آزاده را به اسارت گرفتند که عبارتند از: بکر مفارجه، أحمد مفارجه، هانی عاصی، فؤاد عاصی؛ حقوقدان،  رفیق مفارجة، محمد صالح موسى و إسلام صالح موسى فرزندان اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد به نام صالح دار موسى.

شهرک «نعلین» در غرب رام الله نیز شاهد یورش نظامیان اسرائیلی و تحقیق میدانی بود و طی آن ۱۱ شهروند فلسطینی از جمله چند آزاده به اسارت گرفته شد که عبارتند از:  شکری الخواجا، أحمد عاید سرور و برادرش عبد الرحمن، محمد عبد الکریم سرور وپسرش تمیم، یوسف علی الحبازی، طالب تیسیر نافع، صهیب فهمی سرور، ولید نمر نافع، مصعب محمد سرور وبرادرش معتصم.

صهیونیست‌ها در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری نیز دو جوان فلسطینی به نام‌های مؤید معالی و جارح المعالی را در یورش به شهرک بیتا واقع در جنوب شهر و دو جوان به نام‌های بشار العامودی و عباده العامودی را به اسارت گرفتند. 

در استان الخلیل نیز، اشغالگران، ۴۱ آزاده فلسطینی را در حمله به ده‌ها منزل و تفتیش و تحقیق میدانی به اسارت گرفت که اسامی آن‌ها عبارت است از: 

نایف الرجوب نماینده فلسطینی، غالب طه، هانی أبو سباع  کارشناس امور اسرائیل، علاء الجعبری، محمد أبو حدید، محمود دویک، لؤی غیث، فرید السلایمة، شادی القواسمی، یوسف صرصور، محمد أبو فنونه، أشرف بدر، یوسف القزاز، عماد جاد الله، شادی النمورة،علاء الربعی خبرنگار، جاد الله رجوب، أسامة شاهین، یوسف أبو راس، منذ زونه، محمد أبو هلیل، طارق عاشور، عبد الجلیل الشحاتیت، نبیل عواودة، منتصر شدید، زید الجعبری، علی سکافی، محمود أبو وردة، عدی عواودة، عنتر الناظر، سلیم رجوب، أنس عمرو، عز الدین أبو حسین، یوسف نصار، سعید علامی، مهند مرشد عوض ودو برادرش مهدی ومحمد، محمد نبیل عوض و ورد عوض.

اشغالگران همچنین پدر شهید ندیم راسم را در الخلیل بازداشت کردند تا وی فرزندش را تسلیم کند. 

این در حالی است که یورش شبانه اشغالگران به مناطق مختلف استان رام‌الله موجب شهادت چهار جوان فلسطینی به نام‌های «محمد عبدالرحمن فواقه» (۲۱ ساله) در روستای «دورا القرع» در شرق رام‌الله، «جبرئیل احمد عوض» (۳۲ ساله) از روستای «بدرس» در غرب رام‌الله، «طه محامید» (۱۶ ساله) از اردوگاه نورشمس در طولکرم و «احمد منیر صدوق» (۱۷ ساله)، از اردوگاه الدهیشه در بیت‌لحم منجر شد. 

افزایش تعداد شهدا و زخمی ها در غزه به بیش از 17 هزار نفر
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۱۱:۲۸
 در سیزدهمین روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، بخش انگلیسی شبکه الجزیره گزارشی درباره شمار شهدا و تلفات صهیونیست‌ها منتشر کرد.
 
بنا بر گزارش شبکه الجزیره، از روز شنبه هفتم اکتبر (۱۵ مهرم ماه) که عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد، تلفات صهیونیست‌ها ۱۴۰۳ کشته و ۳۸۰۰ زخمی بوده است.
 
بنا بر این گزارش، در نتیجه حملات شدید رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری در مجموع ۳۵۴۷ فلسطینی شهید و ۱۳۳۶۵ نفر زخمی شدند.
 
تعداد ۳۴۷۸ فلسطینی در غزه شهید و ۱۲۰۶۵ نفر از مردم فلسطین در این منطقه تحت محاصره  مجروح شدند. صهیونیست‌ها در کرانه باختری ۶۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۱۳۰۰ نفر دیگر را مجروح کردند.
 
همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، نظامیان اشغالگر، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر) در کرانه باختری اقدام به یورش به برخی منازل و اسارت شماری از شهروندان فلسطینی کردند. 
 
به نوشته خبرگزاری فلسطینی «صفا»، نظامیان اسرائیلی، بامداد امروز با یورش به استان‌های مختلف، حدود ۷۰ فلسطینی‌ را به اسارت گرفتند.
 
از کرانه خبری آخرین خبرها حاکی از آن است که یورش شبانه نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف استان رام‌الله موجب شهادت دو جوان فلسطینی به نام‌های «محمد عبدالرحمن فواقه» (۲۱ ساله) در روستای «دورا القرع» در شرق رام‌الله و «جبرئیل احمد عوض» (۳۲ ساله) از روستای «بدرس» در غرب رام‌الله شد. 

سازمان بهداشت جهانی: غزه در آستانه فاجعه است

ادامه جنایتگری رژیم صهیونیستی واکنش و هشدار سازمان جهانی بهداشت را به همراه داشته است.

سازمان جهانی بهداشت در این باره اعلام کرد که تعداد شهدا در غزه بسیار بیشتر از ظرفیت سردخانه‌ها است.

این سازمان همچنین هشدار داد که این اتفاق یک فاجعه زیست محیطی است و سلامت عمومی را تهدید می‌کند.

آوارگی ده‌ها خانواده طی ساعات گذشته

در همین راستا، شبکه خبری المیادین از آوارگی شمار قابل توجهی از فلسطینی‌ها درپی تداوم حملات رژیم صهیونیستی خبر داده است.

این شبکه اعلام کرد که تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان طی ساعات گذشته در مناطق و شهرهای مختلف نوار غزه منجر به بی‌خانمان شدن تعداد زیادی خانواده و آواره شدن آنها در داخل این باریکه شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه آواره شده‌اند.
 طبق اعلام این دفتر،۶۰۰ هزار نفر از آنها نیازمند نیازهای اولیه زندگی بوده و از شرایط فاجعه بار ناشی از توقف خدمات آنروا در مناطق شمالی غزه رنج می‌برند.
این نهاد فلسطینی از آنروا خواست به مسئولیت‌های خود در قبال آوارگان و ازسرگیری خدمات رسانی در شمال غزه عمل کند.

بن‌سلمان: حمله به غیرنظامیان غزه جنایتی وحشیانه است

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با سران ژاپن و یونان درباره حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه گفتگو کرد.

بن‌سلمان در این تماس‌ها گفت: «هدف قرار دادن غیرنظامیان در نوار غزه جنایتی فجیع و حمله‌ای وحشیانه است».

وی ضمن تاکید بر ضرورت تلاش برای حمایت از حقوق فلسطینیان، تقویت تلاش‌ها برای توقف حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه را مهم برشمرد.

ولی‌عهد سعودی همچنین ضمن لازم دانستن جلوگیری از گسترش جنگ غزه به دیگر مناطق غرب آسیا، بر اهمیت ایجاد شرایط برای بازگشت ثبات و دستیابی مردم فلسطین به حقوق خود تاکید کرد.

حملات هوایی به غزه
 
و با این همه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد.
 
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه جنایتگری این رژیم منزل ۳ خانواده بریکه، حسونه و ضهیر را در غزه بمباران کردند که طی آن ۱۵ عضو خانواده بریکه، ۱۰ عضو خانواده ضهیر و ۶ عضو خانواده حسونه به شهادت رسیدند.
 
در این حملات ده‌ها نفر هم زخمی شدند.
 
طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی سه برج مسکونی را در شهر الزهراء در نوار غزه بمباران کرد و باعث تخریب آنها شد.
 
رژیم صهیونیستی همچنین تهدید به هدف قرار دادن دو برج دیگر در الزهراء کرده است.
 
بایدن: در صورت پیوستن حزب‌الله به جنگ، وارد کارزار نخواهیم شد

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که «ما به اسرائیل نگفتیم که در صورت پیوستن حزب‌الله به جنگ، وارد جنگ خواهیم شد».

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز به وقت تهران در سخنانی گفت: «در مورد نیاز به کمک‌های بشردوستانه برای ارسال سریع به غزه، خیلی صریح صحبت کردم و اقدامات ممکن است در رابطه با ورود کمک‎ها کمی طول بکشد».

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در ادامه افزود: «ما به اسرائیل نگفتیم که در صورت پیوستن حزب‌الله به جنگ، وارد جنگ خواهیم شد».

وی افزود: « ما نمی‌گوییم که اسرائیل مسئول انفجار بیمارستان نیست. من نمی‌گویم که حماس عمدا بیمارستان را بمباران کرد».

حزب الله ۱۰ برابر از حماس قوی‌تر است

 رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یوآو گالانت در جلسه‌ای با حضور مقام‌های ارشد این رژیم با بیان اینکه باید در جبهه شمالی آماده شد، گفت: درگیری با حزب الله لبنان سخت است.

وی از مقامات ارشد دولتی خواست که برای تکمیل انتقال ذخایر و تجهیزات نظامی به ارتش و تکمیل مقدمات در جبهه شمالی اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های شرکت کننده در این جلسه با نگرانی آن را ترک کردند و گفتند که باید هرچه سریعتر اقدام کرد و کاستی‌ها و آمادگی‌ها تکمیل شود تا حوادث جنوب (عملیات طوفان الاقصی حماس) تکرار نشود.

از سوی دیگر فرمانده بخش جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی نیز، گفت: ما نتوانستیم از جبهه جنوبی محافظت کنیم و تا زمانی که ثابت نکنیم زندگی در غزه تغییر کرده است، نمی‌توانیم مردم را به خانه‌هایشان بازگردانیم.

وی همچنین ادعا کرد که هدف از عملیات نظامی در غزه این است که هیچ حکومت نظامی و سیاسی از سوی حماس وجود نداشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۵۱
اسرائیل اگر کل غزه را با خاک یکسان کند بابت ضربه ای که از حماس و مقاومت خورد التیام نمی یابد.
چون حماس هیمینه پوشالی ۷۰ ساله اسرائیل را نزد تمام جهان شکست و این درد التیام نایافتنی است.
با کشتار وحشیانه کودک و زن و پیرزن و پیرمرد که در خانه هایشان هستند می خواهد خود را آرام کند.
اسرائئل توان مقابله با غیر از زن و بچه ندارد
اگر جرآت دارد بیاید با ایران وارد جنگ شود تا ببیند قدرتش چقدر پوشالیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
سرگئی لاوروف امروز (پنج‌شنبه) در ملاقات با وزیر خارجه کره‌شمالی از موضع ایران در غزه پشنیبانی و حمایت کرد.
ایران نیز همواره از موضع حزب الله لبنان در مقابل اسراییل حمایت کرده است.
به نظر می آید که کریدور روسیه_ ایران- حزب الله در مقابل کریدور اروپا_ آمریکا_ اسرائیل شکل گرفته است.
به همین دلیل اگر بین حزب الله و اسراییل جنگی شعله ور شود، آتش این جنگ کل منطقه و حتی بخش هایی از دنیا را شعله ور خواهد ساخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا



با دشمنی که هزار برابر قوی‌تر است
در افتادن یعنی خودکشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دوربین ها
پوتین را در حال رقص و میگساری
دیشب شکار کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
بشین بابا
جنگ نشده
یک کیلو گلابی 100 هزار تومن شده
دونه ای 25 هزار تومن
اگر جنگ بشه باید تو غار زندگی کنی و ریشه درخت بپزی برا شام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
تعجب میکنم که تابناک چرندیات شما را چاپ میکند ،،، آخه مرد ناحسابی ! تو که میگی اسراییل جرات جنگ با ما رو نداره، خب چرا ایران به اسراییل حمله نمیکنه تا کارش رو تموم بکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
وقتی اسراییل کل غزه رو با خاک یکسان کرد، خانواده تو کشته نمیشوند، بلکه زن و بچه بیگناه فلسطینی زیر آوار مدفون خواهند شد
اگر ذره ای به این حرفایی که میزنی اعتقاد داشتی، الان غزه یا لبنان بودی، نه اینجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دقیقا چه ضربه ایی خورده؟؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
سیزده روز از شروع جنگ گذشت و هیچ یک از برادران(شریعتمداری،پناهیان،رائفی پور،،رساییو...)خودشونو به موقعیت شهادت نرسانده اند!دیر نشه یه موقع؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
کاربرانی به اسامی محمد،دارکوب،،و...که دائم پند و اندرز میدهید،فرصت شهادت داره از دست میره!من تکلیفم با خودم روشنه چون آلبانی نشین،غربگرا، واداده و بی بصیرت هستم،خلاصه وقت عمله ،شعاردادن کافیه!
رزمنده کوچک حصر آبادان و فتح خرمشهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
به ناشناس ۱۳۰۸

اینهایی که گفتی در جنگ ۸ ساله ام شرکت نکردند و

فقط در اهواز ۴ تا عکس یادگاری دور میدان ۴ شیر

گرفتند و فوری برگشتند تهران و کمتر مسولی هم نیست

که با داشتن حتی ۳ یا ۴ پسر و ۲ یا ۳ داماد هیچکدام

پایشان را به اهواز هم گذاشته باشند !!؟

ولی روستاییان و کارگران و کارمندان شریفی بودند که

خود و برادر و دو پسرشان شهید شدند و خانواده شان

هنوز کشاورز و کارگر و کارمندان ساده شریفی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چرا اسرائیل بیمارستان رو هدف قرار میده وقتی میدونه به ضررش میشه؟
جواب: چرا اسقاطیل مدرسه ها رو و سالن عروسی رو هدف قرار میده؟ آیا اونها رو هم انکار میکنه؟ آیا کشته شدن کودکان یا سربریدن کودک در امریکا رو هم انکار میکنه؟
آیا کشتن چند هزار غیر نظامی با بمب فسفری رو انکار میکنه؟
آیا بستن آب روی مردم رو انکار میکنه؟
ایا توئیت اون شخص که گفت ما بیمارستان رو زدیم و بعد پاکش کرد رو میتونه انکار کنه؟ نه چون کپی این توئیت دست همه افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
۱۲:۴۶
سازش با دشمنی که یک قرنه داره بدون جنگ قتل عام می کنه یعنی حماقت و بزدلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
حماس اعلام کرده که در غزه برای اسراییل تله گذاشته .
این تله ها کجا هستند ؟؟
شاید مثل آمونیاک در لبنان باشد
یا زیر زمین مواد منفجره گذاشته باشند .
مواظب باشند خودیها داخل اون تله ها نیفتند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
از ما مظلوم تر و بدبخت تر هیچ ملتی تو دنیا نیست نه کسی ازمون حمایت میکنه نه جز جایی هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
جنگ جنگ تا نابودی اسراییل
روسیه دارد خیانت می کند تقاضای آتش بس داده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دولت روحانی که بودجه تحقیقات و آزمایشات دفاعی و موشکی و فضایی رو محض رضای آمریکا در حد صفر کرد و هشت سال کشور رو در این زمینه عقب انداخت الآن باید جوابگو باشه
آقا !!!! یکی بزنی 100 تا می خوری طرفت اسرائیل باشه 100000 تا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ما مردم ایران همگی پشت انقلاب هستیم
ولز آرمان هایش دفاع میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
بنشینید تا صبح دولت شما و ارباب اسرائیلیتان بدمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ولی حماقت اون وقتیه که حتی یه دونه هم نزده باشی و 100 سال خورده باشی. تصویه های آدم های حقیر همیشه نفرت انگیزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
همیشه اسرائیل شروع میکرد
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
هشدار اسرائیل به 24 بیمارستان غزه برای تخلیه فوری
جالبه
قبلا گفتم اگر پای ایران به جنگ باز بشه آمریکا به ناوگانش فرمان عقب گرد میده
الان ظاهرا داستان از این قراره که اگر حزب الله لبنان وارد جنگ بشه بایدن فرمان عقب گرد میده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
کاری نداره، حزب الله وارد جنگ بشه، تا ببینیم عکس العمل آمریکا چه خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناخوداگاه یاد تئوری زمستان اروپا و زانو زدن اروپا دربرابر پوتین افتادم اینقدر با اطمنیان تئوری صادر کردید و خنک
شدید الان باید از شدت یخ زدگی دهنتون قفل باشه معجزس هنوزم دارید میگید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
حماس‌هم‌همین‌فکر‌را‌کرد‌وبی‌گدار‌به‌اب‌زد‌فکر‌کرد‌با‌۴‌راکت‌اسرائیل‌فرار‌میکنه‌ومیره‌خونه‌مامانش‌‌ولی‌امروز‌ایران‌از‌این‌جنگ‌درامان‌نیست
این وحشی گری اسرائیل نشانه عمق زخمی ست که از مقاومت خورده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
حالا شما بابت این جدا شدن اعضا بدنتان چه کار خواهید کرد ؟ شعار بس است . افکار عمومی جامعه شدیدا منتظر هست که ببیند شما چکار خواهید کرد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
این عمق زخم که می گی هنوز دوهفته نشده ۳۷۰۰ نفر رو در غزه زخم کشنده زده !!
خود کرده را تدبیر نیست
پاسخ ها
واقعیت
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
در چنگ هدف دو طرف کشتن و نابود کردن طرف مقابل وحشیانه و غیر وحشیانه وجود ندارد جنک هدفش نابودی دشمن بهر راهی و هر وسیله است بقیه حرفها عوام فریبی و گول زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
جالبه که اون اول، شیرینی و کباب مجانی هم توزیع میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
این جنگه هفتاد سال پیش توسط اسرائیل شروع شد و
اونایی که شیرینی پخش می کردید از حمله حماس و کشتار اسرائیلیها، با این درد و مصیبت، چه میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ما جشن خودمون رو گرفتیم عزا هم میگیرم توقع داری فقط عزا بگیریم و تو جشنش شکست اسراییل شرکت نکنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
شما ظاهرا مهمان عزا و عروسی هستید !! بد نگذره !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خیلی راحت، جون مردم بازیچه شماست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
مادردومصیبت برای کودکان غزه زیاد میکشیم ولی کاش تووامثال تو هم پاچه خواری اسرائیل کودک کش رو نکنید چون واقعا دیگه این انسان رو خراب می کنید
همه رامی کشند چون آمریکا ، انگلیس ، اروپا پشت اسراییل هستش ، هیچکس هم هیچکاری دستشون بر نمیاد، 75 سال کشتند ، جایزه صلح نویل هم میگرفتند وخواهند گرفت ، پس برو قوی شو که فردا دیر است ، الکی هم فتوا ندهید ساخت سلاح هسته ای حرام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دول غربی پشت هم هستند و از همدیگر حمایت میکنن ولی در خاورمیانه وضع برعکس هست حتی اعراب و کشورهای عربی هم دیگر به منافع و مردم و سلامت شهروندانشان فکر میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
عربهای منطقه تازه عاقل شدن وفهمیدن با جنگ فقط نابودی در انتظارشونه !
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اگه مسلمونا متحد بشن غربیا واسه اسرائیل تره هم خرد نمیکنن چون جنگ همزمان با ایران و عراق و ترکیه و مصر کمتر از جنگ جهانی نیست و اروپا و آمریکا حمایت مردمشون رو برای ارسال سرباز یا استفاده از بمب اتم ندارن و تنها گزینشون فلسطین مستقل و آزاد خواهد بود
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.
شیرینی و شربت و رقص
تبدیل به خرما و حلوا سینه زنی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
با دعوای دیگران شاد شدن و رقاصی کردن نشانه ضعف و بزدلی هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
طيب ا... انفاسكم
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
در مقابل دشمن جنایتکار عاقل چه کند؟
ان شا الله اسقاطیل تا چند ساعت آینده نابود خواهد شد و فردا که روز جمعه مزین به ظهور آقا امام زمان است را با ظهور ایشان و نابودی اسرائیل جشن خواهیم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
کلا از نظر شما هدف از خلقت دنیا و آفرینش نابودی اسراییل هست فکر کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
نه هدف از خلقت دنیا و آفرینش پیاده سازی قوانین خدا روی زمینه که یهودی-صهیونیست ها بیشترین سهم را در جلوگیری از آن دارند
نوستراداموس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اسرائیل 6394 روز و13 ماه و6 روز و28 ساعت و89 دقیقه و82 ثانیه دیگر نابودخواهدشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
الان چند ساعت گذشته ؟ نابود شد یا داره میشه ؟؟تو جشنتو بگیر حالا شاید خرما و حلوا پخش کردی
محمودعباس رئیس دولت رسمی وقانونی فلسطین پریروز اعلام کرد حماس نماینده مردم فلسطین نیست واقداماتش موردتایید دولت رسمی فلسطین نمیباشد. حتما مقامات ایران هم این دولت را به عنوان دولت قانونی ونماینده مردم فلسطین به رسمیت میشناسند که سفارت فلسطین در تهران را دراختیار آن قرار داده اند ولی درنهایت تعجب در عمل......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
این که چیزی نبست، مقامات محترم ایران حتی طالبان را هم به رسمیت شناختند و سفارت افغانستان را تحویل آنان دادند
مصطفی
| Singapore |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
1329 تو اصلا متوجه نشدی آقاکمال چی گفته.طالبان ازطرف جامعه جهانی برسمیت شناخته شده نیست وهنوز کشوری اونارو نماینده مردم افغانستان نمیدونه.ولی دولت فلسطینی مقبولیت ومشروعیت رسمی جهانی داره
بمباران وحشتناک منطقه تل الهوی غزه توسط جنگنده های اسرائیل
یادم هشت کشور دوست و برادر عراق زمان جنگ شهر کرمانشاه هزار بار بمباران کرد یکی از اون بمباران ها عصر روز شب یلدا بود با بمب خوشه ای یا یه مرتبه دیگه پناهگاه پارک شیرن رو همراه مردمی که داخلش پنته گرفته بودن به شدت بمباران کرد و جون خیلی ها رو گرفت
از اون روزها از براداران عرب عراقی بنوسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷، نام یکی از بلوارهای شهر قلقیلیه در کناره باختری رود اردن به نام صدام حسین تغییر کرد و یادبود صدام حسین نیز با حضور رافع رواجبه، استاندار قلقیلیه نصب شد. بر روی این یادبود، عبارت «سید الشهداء العصر» و نیز «فلسطین عرب از رود تا دریا» نوشته شده که صدام آن را در اشاره به جنبش آزادسازی فلسطین و به‌عنوان شعار به کار می‌برد.

در گوگل سرچ کنید تا عکس مراسم افتتاح خیابان و مجسمه را ببینید.
اسراییل آرام آرام یرنامه اشغال غزه و اخراج اعراب از غزه را پیش می برد. کسی هم کاری نمی تواند بکند. نهایتا راهپیمایی و فحش و بد و بیراه بهش بگن. مردم غزه گرفتار بازی اسراییل شدند. کشورهای مسلمان هم که نمی توانند وارد جنگ شوند حداقل هر کدام تعدادی از آوارگان را به عموان مهاجر قبول کنند و این جنگ چند ده‌ای با خروج اعراب غز عزه تمام بشه.
چرا اسمعیل هنیه از قطر به منطقه نمیاد تا مدافع فلسطینی ها باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
فعلا منطقه نا امن هست و جان شيرين خوش است
سایه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خانواده هنیه در غزه شهید شدن
تکرار خزعبلات دیگران
به موذیگری رجب اردوغان در قضیه اخیر وبنوعی سکوت عجیبش توجه کردید؟ طبیعی هم هست ازیک طرف خودرا مسلمان دواتشه معرفی میکند پس نمیتواند طرف اسرائیل رابگیرد ازطرف دیگر نوچه اش درباکو نزدیکترین همکاریهارا با اسرائیل دارد پس نمیتواند اسرائیل را محکوم کند. اینه که یه حالت بیطرفی یا به عبارت بهتر بیخیالی گرفته. حتی در حد ولادیمیرپوتین هم حاضربه محکومیت اسرائیل نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
پان ترکیسم اختراعی اردوغان هزاربار از صهیونیسم بدتره وپلیدتره. خودمردم آذربایجان چه قسمت در آغوش وطنش چه قسمت به بادرفته اش از دست این موجودات پلید به جان آمده اند.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ارامنه هم خودشان راقاطی کردندکه بلکه نیشی بزنند وموذیگربکنند
جواب 1348
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
آذری وارمنی هردو انسانند ومیان هردو خوب وبدهم هست.اما اگر حکامشان را درنظر بگیریم حکام ارمنستان دولتی نجیب ولی حکام باکو نوچه های رجب اردوغان هستند ودر 2 سال وبخصوص 2-3 ماه اخیر جنایاتی بسیار در قرباغ کردند.
بنیامین نتانیاهو حتی فرزند خودش رو به جبهه فرستاد ولی اسماعیل هنیه و تمام پسرانش در دوحه تشریف دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اقازادهای مسولین هم بجای ایران و تحمل مشکلات و همدردی با مردم در اروپا و امریکا تشریف دارند و عشق و حال میکنن و در امنیت و رفاه کامل بسر میبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
برو اخبار رو بخون بعد اظهار نظر کن. در حملات اخیر به غزه جندین تن از اعضای اسماعیل هنیه و حتی توه اش کشته شدند. مشکل ما همین اظهار نظر های بدون اطلاع و وب سایت های بی خیال
ناشناس
| - |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس ساعت ۱۴
اون فامیل های هنیه توی خونه ای یواشکی پنهان شده بودن شناسایی شدند تو جنگ نبوده دیگه حتی فیلم انفجار خونه یواشکیشون هم لو رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
چرا وقتی هیچ اطلاعی نداری نظر میدی بقیه هم که می خونن از هیچی خبر ندارن فقط تایید میکنند همین دوروز پیش توی
بمباران غزه چند تن از خانواده اسماعیل هنیه شهید شدند
با سلام.تعلل در قبال قتل عام فلسطینیان بابت چیست؟چیزی تا با خاک یکسان سدن غزه باقی نمانده.پس رجز خوانی های مدافعین فلسطین مظلوم به کجا انجامید.کاشکی اقلا این پشتیبانی های بدون عمل را انجام نمی دادیم تا حداقل اینگونه خون جگر نباشیم.
کسانیکه برطبل جنگ میکوبندازهرطرف باشندمسئول خونهای ریخته هستندونبایدبه حرفهای مقامات آمریکایی زیاداطمینان کردودرصورت ورودحزب الله وهرنیروی نیابتی دیگرحتماامریکاواردخواهدشدوروددوناوهواپیمابرمویداین مدعاستودرصورت تلفات نیروهای امریکایی دامنه جنگ بسیاروسیع خواهدبودودرواقع ازکنترل همه خارج میشود
خیلی وحشتناک میزند
بایدن بهتر از این نمیتونه حرف بزنه؟ همه جملاتش با “ما نمی گوییم” شروع میشه
خب چی میگویید همونو درست بیان کن
یه بام و دو هوا
می‌خواد وانمود کنه طرف حق می ایسته
با حرف زدن اوباما مقایسه میکنی تفاوت از زمین تا آسمان است
قشنگ حس میکنی بایدن سخنگوی یه عده اس و گفتن اینو بگو اونو نگو
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
به نظر من نیمه پر لیوان رو نگاه کنیم
ترامپ بود کلا جنگ جهانی راه مینداخت
حماس کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
روساش یا اعضاش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
منطورمه الان که اینجوری داره بمبارون میشه ، کجا هستن ؟رزمندگانشون ؟ چرا مثل روز اول حمله نمیکنن
این جنگ حکومتهاست نه مردم که دارند قربانی می شوند .
امیدوارم تصمیم گیران صبوری و درایت بخرج دهند و خود را وارد جنگ اسراییل و اعراب نکنند ... این جنگ با توجه به شرایط روسیه و همچنین شرایط داخلی ایران به هیچ وجه آین ه خوبی برای ایران نخواهد داشت ... من به عنوان یک ایرانی به هیچ وجه در این جنگ اسلحه به نفع یک سمت به دست نخواهم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دقیقا. من هم همین طور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خوب اسلحه نکش
راننده امبولانس میتونی بشی
نمیتونی؟
افرین
ای خدا لعنتت کنه جنبش ف..چطوری میتونی از اسراییل دفاع کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خودتی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اینکار هر روزه این لات بیسروپا است که بیاید و زیرهرمطلب با ربط وبیربطی خودشو معرفی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خدالعنتت کنه که برای ساندیس کامنت میذاری بروعین مرد کارکن ونون بازوی
انتقام .سپاه باید وارد عمل بشه .ایران باید مستقیم بره جلو .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
فرمانده کی بودی تو ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چراااااا وارد عمل نمیشین ؟؟ چراا؟
مهمترین فرهنگ ایران که در طی 2500 سال زمینه همبستگی ملی ایران رو فراهم کرده، فرهنگ حمایت از مظلمومه. اگر ما از جنایتهای اسراییل حمایت کنیم دچار فروپاشی اخلاقی میشیم و ممکنه در درازمدت دچار فروپاشی اجتماعی هم بشیم.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
عجب؟
فروپاشی اخلاقی؟
سال پیش از این حرفهای زیبا نمیزدید
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ایا فلسطینی از مردم مظلوم ایران در جنگ با صدام حمایت کزدند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
آفرین به این دانش و بینش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
قبلا که تاریخ ۲۵۰۰ ساله اصلا قبول نداشتین تاریخ ایران را منحصرا بعد از اسلام میدونستین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اها اینجور موقه ها که میشه فید بک میزنین به قبلااز حمله اعراب به ایران ،ما خیلی وقته فروپاشی اقتصادی
اجتماعی و سیاسی داریم ،ببین حرف حرف میفهمی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
من که این متن رو نوشتم همیشه میهن دوست بودم. نمیدونم کی تاریخ 2500 ساله رو انکار کردم! اشتباه گرفتید
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
البته فلاش بک است...نه فید بک...ضمن موافقت با جنابعالی.
هزینه حماس را چه کسی میدهد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
حرف نزن
گوشت میبروم خین بیاد هاااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
تاجران عرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
آمریکا غیر مستقیم آنها را تامین می کند چون هدف آمریکا اسرائیل نیست بلکه هدف او درگیری و نابودی در یک منطقه است تا جنگ را از مرزهای خود دور کند و تجارت اسلحه و دارو را در کشورش رونق ببخشد چنانچه دلار را به خاطر اقتصادش و کسیل تورم کشورش به دیگر کشورها رونق داده است
حقوق بشر آمریکا و انگلیس را هم دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
برو خودتو لوس و خنک نکن
هم خاخام های صهیونیستی و هم حامیانش، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان دست اسرائیل را باز گذاشته اند. مثل اینکه بهشون گفتن برید هر چی می‌خواهید بکشید از پیر و جوان و کودک و زن، ما پشتت هستیم. هم بهت سلاح میدیم هم مجوز نسل کشی و قتل عام کودکان
دریک پهنه ۴۱ کیلومتری دونیم میلیون ادم چه شعلی دارند که منازل بسیار لوکس و ماشینهای بسیار عالی و رشد جمعیت عجیب غریب.که هر کدام صاحب چندین همسر و دهها بچه هستند .واقعا منبع درآمد گروه حماس و مردم غزه چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
غزه ساحل سنگی و ماسه ای لم یزرع و ما مصر بود که ماهیگیرها در ان سکونت داشتند
الان‌ شده پایگاه گروهایی که هرکدوم تعدادی دورشون جمع کردند و گوش بفرمان دولتهای خارج‌ و جیره توار انها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
حتماً میریم تحقیق اخبار تکمیلی رو برای شما ارسال می کنیم ،،،واقعا شماها انسان هستید این همه بچه و کودک بی گناه تو غزه شهید شدن توی بیمارستان المعمدانی. این چرت وپرتا چیه میگین ،،یکم عقل خودتون رو به کار بندازید
مردم مظلوم ایران ۲۴ ساعت شبانه روز سی روز ماه و ۳۶۵روز سال را همیشه از بدبختی و بیچارگی سراسر جهان توی برنامه های صداوسیما می شنوند و خودشان را فراموش کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
رسانه ملی کشور اصیل و با فرهنگ ایران در بین ملت مخاطب نداره
نخبه ها و دگراندیشان را بیرون ریخته ولی واقعا‌ مستاصله
جالبه تابی نوشته ۲۳ امبولانس پیشرفته را اسرائیل نابود کرده.درحالی که در ایران با این همه درآمد به نسبت وسعت وجمعیت حتی یک دهم عژه آمبولانس وجود ندارد. واقعا درامد حما س از کجاست.چه کشوری هزینه این گروه و حکومتش را میدهد؟
بسلامتی و دل خوش !!
به زودی غزه از خاک فلسطین جدا خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
والله روی آرامش رو خواهند دید
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
به امید خدا
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
البته اسراییل گفته هیچ علاقه ای نداره که غزه جزو اسراییل باشه اما دیگه اجازه نمی ده یک گروه مسلح با کودتا در غزه قدرت داشته باشه
اگر حجاب اجباری نبود، حمایت مردم از فلسطینیها بیشتر بود.
سریال ادامه دار آمریکا بعد سوریه
با این که وقتی فیلم بجه های فلسطینی رو میبینم جیگرم آتیش میگیره اما احساسی عمل کردن در این مواقع بد ترین کار ممکنه. حماس احساسی عمل کرد و این حجم از ویرانی به غزه تحمیل کرد. الانم هر نوع وارد شدن به جنگ از طرف ایران یا متحدینش میشه یه واکنش احساسی که باعث نابودی بسیاری میشه.
تنها راه تموم شدن این جنگ فشار سیاسی به اسرائیل هست. هر نوع مناقشه جدید یه غزه دیگه به وجود میاره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
منم وقتی بچه های سیستان و بلوچستان رو می بینم که آب ندارن هوا ندارن از مدرسه محروم هستن و در فضای آزاد بدون سقفی بدون دیواری مدرسه دارند جگر آتیش می گیره منم حق بهت می دم هرکسی برای وطنش جگرش آتیش می گیره !!!!!
حماس و فلسطین و اسرائیل را ولش
از4میلیون مسکن و مهار تورم و رونق تولید چه خبر
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
سلام دارن خدمتتون خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
دوست عزیز، اصلا هدف از این جنگ و جشن و عزاداری در ایران، بخاطر این بود که ما موقتا مشکل مسکن و قیمت گوشت را فراموش کنیم
ضربه غیر قابل جبرانی وارد شده است . !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
???????
برای آزادی قدس خیز زجا مسلمان
امروز روز قدس و روز دین است/ تجلّی قدرت مسلمین است
شعار روزه داران، نابودی اسرائیل/ خواسته هر مسلمان، نابودی اسرائیل
وحدت و انسجام ملّت ما/ نابود سازد نقشه آمریکا
آل خلیفه فاسد و بی حیاست/ مزدور شیطان بزرگ آمریکاست
پیام رهبر به جهان رسیده است/ مقابل به مثل ما شدید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
متاسفم، ولی حالا حالاها شاعر نمیشی ،،،، بصورت نثر بنویسی، سنگین تری
اسراييل دنبال كوچ فلسطينى ها است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
تا قبل از حمله سبعانه افراد حماس به شهروندان جنوب اسراییل، هیچکس در غزه به فکر کوچ کردن نبوده است
آخرش کار کی بود این فاجعه بیمارستان غزه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
قطعی شد که خطای موشک جهاد اسلامی بوده است
فقط ارتش مصر خوب تونست جنبش اخوان المسلمین را سرکوب کند.
اخوانی ها شدیداً مکار هستند و دشمن اصلی شیعه هستند .
هفته پیش تو میدان انقلاب بخاطر حمله حماس شیرینی پخش میکردن و دیروز خرما!!!!!
واقعا فقط دلم بحال کسی سوخته که توی تابناک نشسته و یک مقاله را چاپ کرده و تابناک نشر داده واقعا کسی اگر 10 خطش را هم خونده بگه ببینیم کسی هست که نوشته های تابناک را بخواند عزیزان کمی در کلاس های آموزش خبر نویسی شرکت کنید تا یاد بگیرید که وقتی چیزی می‌نویسید جوری باشد مخاطب بخواند در حد چند جمله. تیر. سرتیر. لیدخبر و فقط. این همه نوشتی چی را میخوای بگی.
امیدوارم این جنگ خانمان سوز زود تمام بشه جز ویرانی چیزی دیگه نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
مقصر تمام خونهای ریخته شده، آغازگر جنگ است
حزب الله که می تونه اسراییل را نابود کنه .پس چرا حماس را تنها گذاشته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
برای اینکه حماس با اسراییل طرف است ولی حزب الله با آمریکا طرف است چون بایدن تهدید کرده که اگر حزب الله وارد جنگ بشود، کار آنها هم مثل حماس تمام خواهد بود
سوره مبارکه المائدة آیه ۸
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كونوا قَوّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ ۖ وَلا يَجرِمَنَّكُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعمَلونَ﴿۸﴾
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! و از (معصیت) خدا بپرهیزید، که از آنچه انجام می‌دهید، با خبر است!
انشاءالله به فضل و اذن الهی خیلی زود شاهد سقوط جنگنده های اسراییلی هستیم که با هیچ دلیل ظاهری مثل پدافند و ... نمی توان آنها را توجیه نمود
ایران می تواند با تغییر رویکرد و تلاش برای صلح و تشکیل دو دولت به این کشتار پایان دهد
امشب یا فردا صبح حمله زمينی شروع میشه
من به دلایل متعدد از یهودی ها خوشم نمی آید ولی چرا یک کلمه از زنان و کودکان اسراییلی که در اسارت حماس هستند، چیزی نمی نویسید؟
الان اگر کورش و داریوش هم زنده بودند بر ضد اسرائیل قیام می کردند این موضوع را می توان از نوشته های آنها که بر روی سنگ ها حک شده فهمید
ظلم و ستم از دید انسان های حق پرست بد و نابود شدنی است و تفاوتی نمی کند که چه از یک کافر بی دین مثل فرعون و نمرود سر بزند یا یک یهودی و یا یک گوساله پرست سامری (صهیونیسم) یا یک مسیحی و یا یک مسلمان مثل حجاج بن یوسف و یا یزید بن معاویه
اشتباه کردند با دست خالی بدون حمایت چند کشور عربی که در جنگهای دهها سال قبلشکست خوردند و الان میترسند و با کمک مالی چند کشور گدا و گرسنه رفتند جلو و منجر به این فاجعه شد. اگر نتوانند همین قدر از دشمن تلفات بگیرند یعنی شکست فیزیکی خوردند و فقط معنوی پیروز شدند و ممکنه کلا غزه را منحل کنند و مردمش بروند بیابان در چادر زندگی کنند. نباید گنبد اهنی را کوچک حساب میکردند با سیستم تروفی تانک را.
اگر چه انتقام‌حق مسلم اسراییل بود بخاطر کشتار غیر نظامیان ولی انتقام چند برابر و آنهم از مردم غزه که نه سر پیاز و نه ته پیاز هستند دور از مردی و‌ مردانگی است، لذا از مردم آزاده اسراییل و‌جهان و سازمان‌ ملل تقاضا میشود جلوی ادامه جنگ را بگیرند، حماس اسلحه های خود را تحویل نمایندگان سازمان ملل بدهد و از عفو‌بهره مند شوند.و در نهایت دو کشور تشکیل و در کنار هم با آرامش زندگی کنند و گذشته را فراموش کنند مثل ایران و عراق که سالها جنگ و خسارت ‌نهایت آشتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
ایران و عراق هیچ کدوم کشور همدیگرو اشغال نکرده بودن و به زور اونا رو از خونشون بیرون نکرده بودن ،،چه مثال بی ربطی بود
مسئله فقط غزه نیست ، اینبار غرب میخواهد تکلیف فلسطین، لبنان سوریه، یمن، عراق و نهایتاً ایران را یکی بعد از دیگری تعیین کند، برای همین آمریکا و انگلیس کثافت تمام قد و با قلدری و عربده کشی به میدان آمده‌اند ، بنابر این محور مقاومت دیر بجنبد و بخواهد با حملات تهدیدی با آمریکا یا اسرائیل برای از میدان به در کردنشان رفتار کند اینبار اثری ندارد، بزودی و با عجله دارند کار فلسطین را تمام میکنند تا بلافاصله بعدش به سراغ تک تک شاخه‌های محور مقاومت بروند.
مصر دو بار شکست سخت از اسراییل خورده ، بسیار فقیر و ورشکسته است ، منطقه توریستی مصر مانند ترکیه حداقل در مناطق توریستی آباد نمیباشند . اما سران کشور های عرب در ظاهر اسراییل را تهدید می‌کنند اما فقط برای آرام کردن مردم فناتیک خودشان است ، هیچ کشوری حاظر به اعلان جنگ به اسراییل نیست.
هنیه کجاست؟
ایران و عراق هیچ کدوم کشور همدیگرو اشغال نکرده بودن و به زور اونا رو از خونشون بیرون نکرده بودن ،،چه مثال بی ربطی بود
آبادان ‌‌خرمشهر و قصر. شیرین و ….. را کی اشغال کرده بود..
بن سلمان وبنیامین نتانیاهودر کشتن مسلمانان باهم در رقابت تنگاتنگ بسر می برند یکی در یمن وآن یکی در فلسطین ،دیگ به دیگ می گه روت سیاه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی