بازدید 27532
بسته ویدیویی «تابناک»

چگونه فلسطین اشغال شد؟ / فلسطین ۱۹۲۰، روزگار بدون صهیونیسم / چگونه بشر در آینده آب و هوا را کنترل می‌کند؟ / چرا دلار آمریکا رایج‌ترین ارز دنیاست؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌های عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۹۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲ 18 October 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

چگونه فلسطین اشغال شد؟

سرزمین فلسطین تاریخ پر فراز و نشیبی پشت سر گذاشته؛ از نبردهای اسطوره‌ای دوران پیامبرانی چون سلیمان و داود و جنگ‌های صلیبی؛ از جنگ های دوران عثمانی و اشغال توسط بریتانیا تا خروج بریتانیا و اشغال توسط صهیونیست ها. در همین راستا، این ویدیوی متفاوت و دقیق را ببینید که روند شکل گیری موقعیت فعلی فلسطین و روند اشغال خاک این کشور توسط رژیم اشغالگر قدس را به تصویر می کشد. 

 

 

فلسطین ۱۹۲۰، روزگار بدون صهیونیسم

بر خلاف ادعا‌های صهیونیست‌ها مبنی بر خالی بودن فلسطین و عدم توسعه آن، فلسطین حتی در دهه ۱۹۲۰ میلادی، کشوری در حال توسعه اقتصادی و فرهنگی بود که بنادرش کانون تجاری بوده‌ و مراکز فرهنگی، خط راه‌آهن، مدارس مدرن و جامعه رو به رشدی داشت که نهایتا با اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی برای اسکان مهاجران متجاوز یهودی استفاده شد. فلسطین در ۱۹۲۰ را برای نخستین بار با ترجمه فارسی در تابناک می‌بینید. 

 

 

چگونه بشر در آینده آب و هوا را کنترل می‌کند؟

با ادامه بالا رفتن دمای زمین و تغییرات آب و هوایی، بشر به دنبال راه هایی برای کنترل آب و هوا بوده تا بتواند در مناطقی که خشکسالی شدیدتر است، بارش بیشتری ایجاد کند و از آلودگی هوا بکاهد. در این ویدیو با این دسته از فناوری ها بیشتر آشنا شوید. 

 

 

چرا دلار آمریکا رایج‌ترین ارز دنیاست؟

ارز جهانی، ارزی است که برای داد و ستد در سرتاسر دنیا مورد قبول باشد. ارز‌های رایج جهانی زیادی برای معاملات بین‌المللی استفاده می‌شوند، که محبوب‌ترین آن‌ها دلار آمریکا، یورو و ین است. به ارز جهانی ارز ذخیره‌ای هم می‌گویند. از بین همه ارزها، دلار محبوب‌ترین ارز است. به طوری‌ که حدود ۶۰ درصد بانک‌های مرکزی شناخته جهان از این ارز به عنوان ذخیره ارزی استفاده می‌کنند. این خود باعث می‌شود که دلار به‌عنوان ارز غیررسمی جهانی شود؛ به رغم اینکه هیچ قانونی مبنی بر این کار وجود ندارد. در این ویدیو توضیح داده می‌شود که چرا دلار رایج‌ترین ارز جهانی است.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۲
ممنون به خاطر مستندی که پخش کردید . در سال 1947 بعد از گذشت چند دهه از مهاجرت یهودیان به فلسطین ، تازه یهودی ها فقط مالک 6 درصد زمین های فلسطین بودن و جمعیت اعراب هم چند برابر یهودی ها بود . واضحه که در زمان فروپاشی عثمانی (1920) نسبت جمعیتی و همین طور مالکیت زمین به طور تقریبا کامل متعلق به اعراب بوده . اگر بعد از فروپاشی عثمانی ، دخالت استعمار انگلیس نبود و قیمومیت اجباری به فلسطین تحمیل نمی شد و حق تعیین سرنوشت به تمام فلسطینی ها داده می شد ، قطعا یک دولت عربی مستقل در سراسر فلسطین ایجاد می شد . چیزی که در این بین عجیب هست اعلامیه بالفور ( وزیر خارجه انگلیس ) در سال 1917 هست که به یک اقلیت کوچک مذهبی ( یهودی ها ) که درون فلسطین زندگی می کردن ، وعده تشکیل یک دولت یهودی رو میده . و همین طور طرح تقسیم فلسطین در سازمان ملل هم عجیب هست که 55 درصد فلسطین رو به یهودی ها و 45 درصد رو به اعراب میده . در واقع 55 درصد فلسطین رو به دولت اسرائیل که چند ماه بعد اعلام موجودی کرد دادند و فقط 45 درصد فلسطین رو به خود فلسطین دادن !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
آن تیکه زمین رو دولت پیروز جنگ های جهانی به عنوان سهمی واسه یهود سرگردان تخصیص داد برا جلوگیری از ظلم سیستماتیک مسیحیت به یهود ساماندهی اوضاع مغشوش یهودی ها. جهانیان هم این موضوع رو استقبال کردند و تقریبا یک موضوع حل شده است البته اگر از لوس و بازی مسخره بازی های ظاهری و تصنعی و تبلیغاتی برخی بگذریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ساکنان اولیه ناحیه فلسطین یهودی بودند.
تاریخ یهودیت، دین حضرت موسی به 3400 سال قبل بر می گردد.
تاریخ مسیحیت، دین حضرت عیسی به 2000 سال قبل بر می گردد.
تاریخ اسلام، دین حضرت محمد به 1400 سال قبل بر می گردد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اون 6 درصد سال 1948 رو هم صهیونست ها نخریده بودن. از ون 6 درصد بیش از یک سومش رو به دلیل اینکه مال اون زمین ها غایب بودن و به کشورهای دیگه رفته بودن غیابی مصادره کردند. بقیه اون 6 درصد هم با تهدید و آدم کشی و نسل کشی اعراب فلسطینی رو مجبور به ترک زمین هاشون کردند.
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
شماچرا تاریخ کامل آن سرزمین را نمی‌گیرد.
خود خداوند در قرآن هم نوشته که موسی و قومش فرمان داده که به اورشلیم مهاجرت کنند. و انحا زندگی کنند. تمام پیامبران که در قرآن آمده در اسراییل بودن. داود و سلیمان پادشاه اسراییل بودن. در قرآن جنگ داود با فلسطینی ها اشاره کرده که داود جالوت را که قهرمان فلسطینی ها بوده کشته. خدا فرمان داد در آنجا معبدی در آن سرزمین ساخته بشه که سلیمان اونو ساخت.
چگونه فلسطین اشغال شد؟ /
همانجور که آذربایجان و نخجوان شد.
به امیدهرچه سریعترآزادی کامل کشورفلسطین ونابودی کامل رژیم صهیونیستی نامشروع وغاصب وجنایتکارجنگی وکودک کش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اقا موافقان و مخالفان را ببین و دیگه فحش نده‌
اره جونم
مواظب خودت باش تا با وجود این همه افاغنه، ایران فلسطین دوم نشود
چرا کامنت من را که در آن تاریخ پیداش ادیان را نوشتم، منتشر نکردید؟
کجای آن دروغ و با واقعیت جور نبود؟
اونجا یهودی از اول بود اون منطقه مال یهود بود
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
این منطقه از اول مال فلسطین بود، حضرت موسی قدم یهود رو آماده کرد ک این سرزمینو ازشون بگیرن درسته ک این سرزمین قرار بود مال اونا بشه اما اونا از پیامبرشون پیروی نکردن و این سرزمینو فتح نکردن و اونجا بود ک حضرت موسی گفت نفرینتون میکنم و هیچوقت سرزمین و کشوری نداشته باشین. پس در اصل یهود نباید کشور داشته باشه چون نفرین شدست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار