بازدید 7389
۱

تجمع در اعتراض به حمله اسرائیل به بیمارستان غزه در تهران

جمعی از دانشجویان و مردم همزمان با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه در میدان فلسطین تهران تجمع کردند.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴ 18 October 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، جمعی از دانشجویان و مردم همزمان با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه در میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی صدها تن از مردمی که به این بیمارستان پناه برده بودند یا برای درمان در آنجا حضور داشتند به شهادت رسیدند.

تجمع کنندگان در این مراسم ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کردند.

 

 

مردم و دانشجویان تهرانی همچنین با سردادن شعارهای «حیدر حیدر حیدر»، « سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، « لشکر قدس ایران، انتقام انتقام»، « مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «هیهات من الذله» و ... انزجار خود را به جنایت صهیونیست‌ها نشان دادند.

 

مردم و دانشجویان تهرانی حاضر در این تجمع تصاویری از سردار سلیمانی و شهدای فلسطین با خود همراه داشتند. آنها همچنین با دست داشتن دست نوشته هایی خواستار توقف جنایات در غزه شدند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران نیز با حضور در تجمع میدان فلسطین آمادگی خود برای حضور در غزه و کمک به مجروحان فلسطینی را اعلام کردند. این دانشجویان همچنین با روشن کردن شمع شهادت همکاران خود در بیمارستان المعمدانی را تسلیت گفتند.

 

 

نماینده حماس: صهیونیست‌ها با آن‌که تضمین داده بودند بیمارستان را بمباران کردند

خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران در تجمع مردم و دانشجویان تهران در میدان فلسطین گفت: مردم غیور ایران شریف، ما در فلسطین همیشه از شما انتظار داریم همراه ما مظلومان باشید.

وی خطاب به تجمع کنندگان و مردم ایران اظهار داشت: شما در صف اول حمایت از مظلومان جهان هستید.

خالد قدومی تاکید کرد: مدیریت این بیمارستان با صلیب سرخ تماس گرفتند و صلیب سرخ توضیح داد اسرائیلی ها به ما تضمین دادند بیمارستان بمباران را نمی کنند.

وی گفت: بعد از این تضمین صلیب سرخ مردم به سمت این بیمارستان رفتند ولی نتیجه چه شد؟ همه این بیمارستان را با بی رحمی تمام  بمباران کردند.

به گزارش فارس، با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی صدها تن از مردمی که به این بیمارستان پناه برده بودند یا برای درمان در آنجا حضور داشتند به شهادت رسیدند.

مردم قم هم در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی تجمع کردند

همزمان با تهران مردم قم نیز در واکنش به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم مظلوم غزه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تجمع کردند.

فردا در سراسر کشور اعزای عمومی است

جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای اعزام داوطلبانه کادر سلامت به غزه اعلام کرده است.

جمهوری اسلامی ایران همچنین طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در قتل عام بیماران به‌ویژه کودکان و زنان بی‌پناه در بیمارستان المعمدانی غزه، فردا چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

در این بیانیه از مجامع بین‌المللی و سران کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای اسلامی  خواسته شده ضمن محکومیت این اقدام شنیع به‌عنوان جنایت جنگی علیه بشریت و نسل‌کشی، روابط خود با این رژیم جنایتکار را قطع و سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج نمایند.

راهپیمایی گسترده کشورهای مختلف در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها

همزمان با بمباران بیمارستان غزه و شهادت صدها نفر در این حادثه، مردم کشورهای مختلف از جمله عراق، تونس، ترکیه و ... هم شبانه به خیابان آمده و تظاهرات گسترده‌ای در تونس صورت گرفت.

ساکنان پایتخت اردن و کرانه باختری نیز به خیابان آمده و به این جنایت وحشیانه اعتراض کردند.

برخی اخبار هم از تجمع در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر استانبول حکایت دارد.

یونیسف بمباران بیمارستان معمدانی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی در داخل آن را شدیدا محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

تظاهرات‌های گسترده‌ای هم در شهرهای کرانه باختری در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در شهر غزه در جریان است.
تظاهرات فلسطینیان در طولکرم در محکومیت نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان معمدانی در غزه بسیار گسترده بوده است.

تظاهرات مردم لبنان در محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه نیز برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
آیا تجمع کنندگان خود جوش بودند و یا فرمایشی - واز مردم عادی بودند ویا عوامل دولتی و نظامی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم