بازدید 4351

توافق دولت و مجلس درباره شرایط حقوق بازنشستگان

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از برگزاری جلسه‌ای در این کمیسیون درباره موضوع حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق جلساتی با دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته است که دولت هم با آن موافق است منتها می‌گوید که نمی‌تواند به یک‌باره افزایش ۹۰ درصدی را اعمال کند.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲ 17 October 2023

به گزارش «تابناک»، رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسات اخیر کمیسیون تلفیق اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بررسی مجدد ۱۲۱ ماده الحاقی مصوب خود ارجاعی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی را به اتمام رسانده از این میزان ماده، ۲۰ ماده مجددا تصویب شد و چند ماده همچون موضوع حقوق بازنشستگان و مالیات بر حقوق اساتید و قضات باقی مانده است؛ از روز گذشته نیز کمیسیون تلفیق وارد بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس شده است.

وی توضیح داد: یکی از موارد مراعا مانده مربوط به حقوق بازنشستگان است که اخیرا تلفیق جلسه‌ای برگزار کرد و بحث‌های زیادی شد؛ بازنشستگان خیلی شرایط خوبی ندارند و حقوق آنها با ۳۰ یا ۴۰ سال سابقه کار کم است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اظهار کرد: درباره موضوع حقوق بازنشستگان بحث و بررسی زیادی در تلفیق شد دولت هم به طریقی موافق افزایش حقوق است منتها می‌گویند که منابعی ندارد که به یکباره حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد اضافه شود. از طرف دیگر قاطبه نمایندگان موافق افزایش حقوق هستند چون حل مشکل بازنشستگان ضروری است و برهمین اساس هم قطعا مجلس شورای اسلامی تصمیم خوبی برای بازنشستگان می‌گیرد.

سنگدوینی گفت: براین اساس یک مدل این است که مثلا اگر کارمندان در طول سال افزایش ۲۰ درصدی حقوق داشته باشند میزان افزایش حقوق بازنشسته‌ها ۳۰ درصد باشد لذا در طول برنامه هفتم توسعه افزایش حقوق اعمال شود که در پایان برنامه شاهد افزایش حقوق ۹۰ درصدی بازنشستگان نسبت به حقوق کارکنان دولت باشیم.

وی اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه هم مطالبی را بیان کردند منتها هنوز کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای درباره افزایش حقوق بازنشستگان و چگونگی آن نداشتند قطعا بعد از تعیین تکلیف این موضوع در تلفیق، به صحن علنی برای تصمیم‌گیری ارجاع می‌شود.

سنگدوینی همچنین با اشاره به ارجاع بند مربوط به برداشتن سقف حقوق کارکنان دولت در طول اجرای برنامه اظهار کرد: نظر بنده این است که باید سقف حقوق برداشته شده و کف حقوق اضافه شود چون در غیر این صورت عده‌ زیادی از نیروهای متخصص و نخبه اعم از پزشک و پرستار و نیروهای فنی و مهندسی بعد از کسب سال‌ها تجربه از کشور مهاجرت کرده و به سایر کشورها می‌روند، پس باید در این قضیه کاری شود؛ این موضوع از جمله موارد ارجاعی است که کمیسیون تلفیق در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
یعنی بخاطر حقوق ، پزشکان و متخصصین و ..... مهاجرت میکنند ؟ خیر.
درآمد بخشی از آن است
انتخابات مجلس شروع می شود وتبلیغات نمایندگان باعناوین مختلف ووعده وعیدهای توخالی ازاین مصوبه ها خیلی دیده ایم وعملی نشد همسانسازی مربوط به برنامه 4و5و6 بود نه برنامه هفتم 9000000000000ریال سال 401 به کجارسید حق منطقه جنگی بازنشستگانی که درزمان جنگ ازجان ومال خودسرمایه گذاشتند کجارفت خواهشا تبلیغات رابس کنید ملت ایران آگاه ترازآن است که شمافریبشان دهید حق بازنشستگان سالهای گذشته راپرداخت نمائیید برنامه هفتم پیش کش خودتان
اگر راست می گوئید و دم از عدالت می زنید قانون مزخرف محاسبه میانگین حقوق دو سال آخر برای بازنشستگی را بردارید و مبنای حقوق بازنشستگی را آخرین حکم در نظر بگیرید. من الان بازنشست بشم 35 درصد از حقوقم کم میشه.
این دوستانی که در دولت و مجلس هستند مردم رو چی فرض کردند؟ اصلا مگر مشکل با 20 درصد یا 30 در صد حل میشود؟ در خواست همه مردم بازنشسته و شاغل این است که اصلا افزایش حقوق نداشته باشیم ولی قیمتها به 2 سال پیش برگردد. شما هیچ کالایی را نمیتوانید در طول یک ماه با قیمت ثابت خریداری کنید. اگر بنا را بر برنامه هفتم توسعه بگذاریم معمولا برنامه های توسعه 5 ساله هستند و اگر حداقل 20 در صد اضاف شود در پایان برنامه باید 100 در صد اضافه شود نه 90 درصد
مطابق قانون قبلی دولت باید با توجه به تورم به همان اندازه حقوق ها را افزایش دهد که دولت رییسی با کمترین میزان افزایش حقوق و در حقیقت استفاده از جیب کارگر و کارمند وبازنشسته دم از کنترل نقدینگی و تورم میزنه !!!! که حتی با اینهمه ازاد سازی قیمت و ندادن حق و حقوق بازهم تورم سر بفلک میزنه مسکن سازی فقط رو کاغذه دارو و بهداشت و بیمه تو قیمتش اسمونیه
اینا مال کشوری و لشکریه. برا تامین اجتماعی چی؟ شندرغاز مستمری میگیرند با این تورم وحشتناک
این وعدها قبل از شروع انتخابات مجلس در هر دوره داده شده است یکباره مرد مردانه بگوئید از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نیست
با تشکر از دولت و مجلس محترم که بفکر فلاکت بازنشستگان افتاده اند وشب روزشان را برای ترمیم عددی حقوق این قشر درمانده خرج مینمایند. عرض میکنم اولین حقوق بازنشستگی اینجانب معادل حدود شش سکه بهارآزادی و یا نهصد دلار امریکا بود که در سایه مدیریت جهان شمول کشور علی رغم 25 برابر شده آن قدرت خرید به نیم سکه کاهش یافته است .
اقایون مسئول هیچ کاری جز بدبختی برای مردم نکردید با قبول نکردن اف ای تی اف باعث تحریمهای زیادی شدید که دودش فقط به چشم مردم بد بخت رفته وشماها نشستید جای گرم ونرم وفقط حرف زدید حالا با افزایش مثلا بیست درصدی چه دردی از بازنشسته دوا میشه دوزار پس انداز نداره بازنشیته که بخواد کار درپانی انجام بده بقیه اش رو باید از جیبش بده از کجا بیاره بیچاره کردید بازنشسته ها رو
اگر می خواهید مردم حرفتان را باور کنند اول افزایش حقوق قانونی کارگران را برای امسال ( 1402) را انجام دهید ودولت را به اجرای قانون مصوب خودتان ملزم کنید و متناسب سازی سال 1400 تامین اجتماعی را که ناقص انجام شده را اصلاح کنید بعد از پنج سال بعد حرف بزنید چون وقتی مصوبه و قانونی توسط دولت اجرا نمی شود و دولت به راحتی و بدون دغدغه آن را به سطل زباله می اندازد حرف زدن در باره قوانین پنج سال آینده بیشتر به جوک میماند و البته به آن دیگر قانون نمی گویند و نام واقعی آن " کشک " است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست