بازدید 2850

زاکانی امروز به چین می‌رود

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از سفر شهردار تهران به چین تا ساعاتی دیگر برای شرکت در اجلاس شهرداران کلان شهرهای راه ابریشم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 16 October 2023

به گزارش «تابناک»، عبد المطهر محمدخانی در گفت و گو با ایسنا، پیرامون جزییات سفر شهردار تهران، گفت: آقای زاکانی به‌ دعوت رسمی شهردار پکن و با هدف شرکت در اجلاس شهرداران کلان شهرهای راه ابریشم صبح امروز -۲۴ مهرماه ۱۴۰۲- عازم چین می‌شود. این اجلاس با شعار «یک جاده، یک کمربند» برگزار می‌شود. اهداف اقتصادی و پیگیری تقویت زیرساخت‌های شهری نیز البته به‌عنوان بخش مهم دیگر سفر آقای شهردار در نظر گرفته شده است. 

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به اهمیت اجلاس شهرداران کلان شهرهای راه ابریشم در چین، بیان کرد: احیای جاده باستانی «راه ابریشم» که از دیرباز مسیر تجارت شرق دور با غرب آسیا و اروپا بوده است، در سال‌های اخیر با ابتکار رئیس‌جمهور چین در دستور کار قرار گرفته است. کشور چین رأساً برای احیای این مسیر ترانزیتی، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را در کشورهای مختلف انجام داده است.

وی افزود: البته همه ذی‌نفعان این مسیر به اندازه قدرالسهم خود برای این مسیر ترانزیتی مشارکت خواهند کرد. البته که عبور این جاده تاریخی از ایران و تهران می‌تواند عوائد فراوانی را از نظر اقتصادی برای ما فراهم کند. گذشته از آنکه در راستای سیاست‌های دولت محترم برای گسترش مناسبات تجاری با کشورهای همسایه و متنوع‌سازی سبد تجارت خارجی ایران نیز هست. 

نهایی شدن قرارداد دریافت ۶۳۰ واگن متروی تهران در سفر زاکانی به چین 

محمدخانی با بیان آنکه البته سفر شهردار تهران جنبه‌های مالی و تجاری نیز دارد، اضافه کرد: در سنوات اخیر دست‌کم این نخستین باری است که یک مقام مسئول ایرانی برای عقد قرارداد اقتصادی به چین سفر می‌کند. همان‌طور که در جریان هستید، بناست در این سفر قرارداد دریافت ۶۳۰ واگن مترو که قبلاً موضوعات مرتبط با پیش‌پرداخت و گشایش خط اعتباری مربوط به آن صورت پذیرفته، نهایی شود.

نخستین محموله واگن‌های مترو تا ۱۲ ماه دیگر وارد کشور می‌شود 

سخنگوی شهرداری تهران در رابطه با جزییات قرارداد با شرکت واگن‌سازی چینی نیز بیان داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و استفاده از مفاد متمم قرارداد، توانستیم ۲۵درصد دیگر افزون بر تفاهم اولیه بر میزان واگن‌های وارداتی اضافه کنیم و امیدواریم باحضور شهردار تهران در خط تولید این واگن‌ها و رایزنی با طرف چینی، همه سفارشات را حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه تحویل گرفته و وارد خطوط تونلی تهران کنیم. البته مطابق برنامه‌ریزی، نخستین محموله واگن‌ها تا ۱۲ ماه دیگر وارد کشور خواهد شد.

نیاز متروی تهران به دست‌کم ۳۰۰۰ واگن

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون چگونگی استفاده از ظرفیت تولید داخل در توسعه ناوگان متروی پایتخت، افزود: متروی تهران دست‌کم به ۳۰۰۰ واگن نیاز دارد. هم‌اکنون اما تنها حدود یک سوم این مقدار در خطوط تونلی پایتخت مشغول سرویس‌دهی هستند. همین کمبود موجبات شرایط سخت برای شهروندان تهرانی را در استفاده از مترو فراهم آورده‌ و لازم است به سرعت این کمبود جبران شود.

قرارداد با مجموعه‌های دانش‌بنیان ایرانی برای تأمین ۱۱۳ واگن مترو

محمدخانی با تأکید بر آنکه طبیعتاً اولویت مدیریت شهری استفاده از ظرفیت داخلی برای جبران کمبودهاست، اظهار کرد: به همین جهت قراردادی هم با مجموعه‌های دانش‌بنیان ایرانی برای تأمین ۱۱۳ واگن امضاء شده که امیدواریم ظرف دو سال این مجموعه هم در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد.

ظرفیت تولید داخل و مدت زمان ساخت واگن‌های ملی، جبران کننده کاستی‌ها نیست

به گفته وی، اما از جایی که ظرفیت تولید داخل و مدت زمان ساخت واگن‌های ملی، جبران کننده کاستی‌های مُفرط متروی پایتخت در شرایط فعلی نیست، ناگزیر از ‌واردات واگن از کشورهای دیگر هستیم. 

سخنگوی شهرداری تهران تأکید کرد: البته افتخار دارم اعلام کنم تلاش‌ها برای ساخت قطارهای ملی هم به نتیجه رسیده و هم‌اکنون ۳ رام قطار از این مجموعه در داخل از کشور تولید شده است. این قطارها درحال گذراندن تست‌های استاندارد برای استفاده در خطوط تونلی پایتخت هستند.

وی با بیان آنکه پیگیری برای تأمین دیگر زیرساخت‌ها بویژه در حوزه حمل‌ونقل و استفاده از توانمندی‌های چین در این حوزه، از مهم‌ترین رئوس برنامه شهردار به کشور چین است، افزود: از جمله برای تأمین ناوگان برقی اتوبوس و تاکسی مذاکراتی صورت گرفته که امیدواریم در این سفر به نتیجه برسد.

محمدخانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که مشارکت شهردار تهران در این رویداد بین‌المللی و رایزنی‌های دوجانبه با مقامات چینی، موجبات فراهم آمدن امکانات و زیرساخت‌های شهری لازم برای رفاه و آسایش شهروندان را فراهم آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
حتما می خواد بره تجربیات خودش رو در مدیریت شهری در اختیار چینی ها قرار بده !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
چه نظری بدم بتونی منتشر کنی؟
برید بگردید برمی گردید
حیف از بیت المال که اینطور هدر میرود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا به چین؟ ایشون الان باید به غزه برود و در کنار برادران و خواهران مظلوم فلسطینی به دشمن غاصب صهیونیستی اعلان جنگ کند.
با این همه ادعا خرید واگن از چین ؟؟،!!!!!
سفر چیزه خوبیه با پول بیت المال میره .
بره کلا همونجا بمونه . دوری و دوستی
زاکانی جان
یه نگاه به نظافت و تمیزی شهر های اونها بکن !
انقدر سطل های زباله تهران و اطراف آن کثیف و بد بو هستند و روزی چندین بار توسط زباله گرد ها تخلیه و تجسس می شوند که شهر بوی زباله گرفته
منتظر باران شدید و سیل آسا پاییزی هستیم که این شهر را بشوره
از شماها بخاری بلند نمی شه
چین کجا میرود ؟
ما که راضی نیستیم خدا هم راضی نباشد انشاالله که با پول ما مردم بدبخت به این سفر و آن سفر بروید . خود دانید .
کنترل که نیست. شهرداری تهران پر از فساده . فقط این کم بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست