
به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۳ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با موضوع زیرساختهای کشور و در جریان بررسی ماده ۵۹ که درباره زیرساختهای حمل و نقل بود بعد از اینکه با بند (الف) این ماده موافقت نکردند، پیشنهاد حذف کل احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی را مورد بررسی قرار دادند که در نهایت به دلیل تورم و افزایش کرایهای که به واسطه این بند ایجاد میشد، با ۱۴۴ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه با حذف آن موافقت کردند.
در ادامه نمایندگان به بررسی بند (ب) این ماده پرداختند که بعد از آن که این بند نیز به تصویب نرسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.
 
نمایندگان در ادامه به بررسی بند (پ) ماده ۵۹ این لایحه پرداختند که حجتالاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در توضیحی با اشاره به پیشنهاد محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز درباره تنفیذ بند ۳ ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه کشور که در جلسات گذشته رأی آورده بود و همچنین با اشاره به اظهارات ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم درباره ایراد چاپی که در این بند وجود دارد، بند (پ) را نیز به کمیسیون جهت اصلاحات بیشتر ارجاع داد.
 
ماده -۵۹ به منظور توسعه زیرساختهای گذری (ترانزیتی) ایران، اقدامات زیر انجام میشود:
 
بر اساس بند الف که با رأی نمایندگان حذف شد؛ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده میشود با استفاده از ابزارهای هوشمند از کلیه وسایل نقلیه (به استثنای وسایل نقلیه عمومی دارای صورت وضعیت و بارنامه با پلاک عمومی) که در راههای شریانی تردد مینمایند بر مبنای میزان پیمایش به ازای هر کیلومتر و بر اساس نوع خودرو، با تصویب هیأت وزیران عوارض دریافت نموده و به حساب سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای نزد خزانهداری کل کشور واریز نماید تا در قالب بودجه سالانه صرف توسعه، بهسازی، نگهداری، ایمنسازی و هوشمندسازی جادههای کشور شود.
 
بر اساس بند (ب) ارجاعی به کمیسیون تلفیق؛ وزارت راه و شهرسازی موظف است تا جدول عوارض جبران خسارات واردشده به جادهها را بر اساس میزان بارمحوری و میزان صدمه وارده به جادههای کشور توسط انواع کامیونها و کامیونتها ظرف شش ماه از زمان لازمالاجرا شدن این قانون تهیه کند و به تصویب شورای عالی هماهنگی ترابری کشور برساند. ارقام این جدول معیار محاسبه عوارض حمل و نقل جادهای است.
 
طبق بند (پ) که آن نیز به کمیسیون ارجاع شد؛ به منظور جلوگیری از تخریب جادههای کشور ناشی از اضافه گنجایش (تناژ) حمل تولیدات معدنی، کلیه معادن کشور مکلفند با هماهنگی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای در خروجی واحد تولیدی نسبت به صدور بارنامه اقدام نمایند. تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل ونقل محصولات واحدهای تولیدی معادن شن و نمک مشروط به اخذ بارنامه و تأییدیه پیمایش توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان است.
 
تبصره- حمل و نقل مواد رادیواکتیو از شمول این ماده مستثنی است.
 یک تصمیم عوارضی اشتباه دیگر که اقتصاد توسعه راهها را بیش از پیش مختل میکند و ضررهای اتی سوختی و محیط زیستی خیلی بدتری ببار می اورد.
 							         		            یک تصمیم عوارضی اشتباه دیگر که اقتصاد توسعه راهها را بیش از پیش مختل میکند و ضررهای اتی سوختی و محیط زیستی خیلی بدتری ببار می اورد.         		                     		         واقعا آزاد راه تهران پردیس که طول آن دوازده کیلومتر بیشتر نیست عوارض آن باید هفت هزارو پانصد تومان باشد و جالبتر اینست که سال به سال عوارض آن باید کمتر شود بیشتر هم میشود.
 							         		            واقعا آزاد راه تهران پردیس که طول آن دوازده کیلومتر بیشتر نیست عوارض آن باید هفت هزارو پانصد تومان باشد و جالبتر اینست که سال به سال عوارض آن باید کمتر شود بیشتر هم میشود.         		                     		         بیچاره مردم خیلی در شرایط ایده آلی قرار دارند به هر بهانه ائی دست در جیب شان میکنند و اون چندرقازی هم که مانده در میاورند . جدا چقدر ما خوشبخت هستیم !
 							         		            بیچاره مردم خیلی در شرایط ایده آلی قرار دارند به هر بهانه ائی دست در جیب شان میکنند و اون چندرقازی هم که مانده در میاورند . جدا چقدر ما خوشبخت هستیم !         		                     		         پس مالیاتی که هر ماه از حقوق تک تک کارکنان دریافت می شود صرف چه کاری می شود درامد حاصل از صادرات نفت و پتروشیمی فولاد و برق سیمان و خاک و ... صرف چه می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 							         		            پس مالیاتی که هر ماه از حقوق تک تک کارکنان دریافت می شود صرف چه کاری می شود درامد حاصل از صادرات نفت و پتروشیمی فولاد و برق سیمان و خاک و ... صرف چه می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟