بازدید 7254
۳

استراتژی جنگی حزب الله در برابر اسرائیل چیست؟

حملات کنونی حزب الله لبنان علیه اسرائیل چه منطق راهبردی دارد؟ در چه صورتی حزب الله وارد درگیری گسترده با اسرائیل می شود و چه اهدافی را مورد حمله قرار می دهد؟
کد خبر: ۱۱۹۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸ 16 October 2023

به گزارش تابناک و به نقل از اقتصادسنج، حملات کنونی حزب الله لبنان علیه اسرائیل چه منطق راهبردی دارد؟ در چه صورتی حزب الله وارد درگیری گسترده با اسرائیل می شود و چه اهدافی را مورد حمله قرار می دهد؟

در این رابطه، دکتر مصطفی نجفی کارشناس منازعات خاورمیانه در صفحه توییتر خود نوشت:

حزب الله لبنان سه سطح ورود به صحنه نبرد با اسرائیل در تحولات اخیر را در نظر گرفته است:

۱. فعال نگه داشتن جبهه شمالی به صورت محدود تا آغاز احتمالی حمله زمینی اسرائیل به غزه. در این سطح، تحرک جنگی حزب الله معطوف به استفاده از سلاح های سبک و حمله در سطح است و نه عمق.

۲. سطح دوم بعد از حمله زمینی احتمالی اسرائیل به غزه آغاز می شود. یعنی استفاده از سلاح های سنگین تر برای ضربه به عمق. اما نه با هدف قرار دادن نقاط استراتژیک یا حساس. در این سطح، حزب الله از نیروهای ویژه به جای گسیل گسترده نیرو به درون سرزمین های اشغالی استفاده می کند.

۳. سطح سوم به پاسخ اسرائیل منوط است. اگر تل آویو لبنان را به صورت گسترده مورد هجوم هوایی قرار دهد، زیرساخت ها را هدف قرار دهد، آمریکا وارد صحنه نبرد شود و یا به ایران حمله ای صورت گیرد، حزب الله علاوه بر حمله به اهداف استراتژیک و نقاط حساس نظامی، با پیوستن نیروهایی از سوریه، نیروی زمینی خود را همراه با حملات موشکی به حرکت در می آورد.

الگوی رفتاری حزب الله در منازعه با اسرائیل، بر پاسخ فوری به تهاجم، تناسب در پاسخ به تهاجم و ابهام در استفاده از ابزارها استوار است.

دکتر مصطفی نجفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
با حضور گنده لات دنیا با ناوهای جنگیش سر این کوچه استراتژی خاصی برای حزب الله وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خدای متعال داستان سپاه فیل سوار ابرهه و پرندگان ابابیل را برای شما در قرآن ذکر کرده که ببینید سنگهای کوچک چگونه لشکر بزرگ را نابود کرد،
خوب به نظرت اونها هم نگاه میکنن تا تمامی این سطوح شوما اجرایی شود.. بابا این تفکر جنگیتون مملکت رو نابوده کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست