بازدید 3048

محاکمه ۲ برادر به اتهام قتل در خزانه

کد خبر: ۱۱۹۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷ 14 October 2023

حکم دیه مرد موادفروش و برادرش به اتهام قتل شبه عمد از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض و بار دیگر محاکمه شدند.

به گزارش ایران، سی‌ام مهر سال ۹۷ گزارش یک درگیری خونین در محله خزانه تهران به پلیس اعلام شد. در این درگیری پسر جوانی به قتل رسیده بود. مأموران در تحقیقات میدانی دریافتند دو برادر با مقتول درگیر شده و او را کشته‌اند.

به این ترتیب دو برادر شناسایی و بازداشت شدند و به درگیری با مقتول اعتراف کردند.

یکی از برادرها در توضیح ماجرا گفت: روز حادثه من در حال گذر از یک پیاده‌رو بودم که متوجه شدم پسر جوانی یک معتاد کارتن خواب را کتک می‌زند. برای آنکه مانع کارش شوم جلو رفتم و خواستم وساطت کنم که پسر جوان به یکباره شروع به فحاشی کرد و گفت در کارش دخالت نکنم بعد هم با سنگی که در دستش بود ضربه‌ای به سر من زد. با این کار شوکه شدم و در حالی که هنوز گیج بودم برای دفاع از خودم با پهنای قمه‌ای که همراهم بود ضربه‌ای به سرش زدم.

 متهم دوم هم به مأموران گفت: وقتی دیدم برادر بزرگم با مرد جوان درگیر شده صرفاً برای جدا کردن آنها جلو رفتم وگرنه نقشی در قتل نداشتم.

پس از چند روز پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد ضربه وارد شده با قسمت پهنای قمه 70 درصد در مرگ مقتول مؤثر بوده و 30 درصد از علت مرگ نیز به سبب مصرف مواد مخدر از سوی خود قربانی بوده است.

بنابراین با تکمیل تحقیقات برای دو برادر به اتهام قتل شبه عمد کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 نخستین جلسه دادگاه

در ابتدای این جلسه پدر مقتول به عنوان ولی دم و قیم نوه‌اش به جایگاه رفت و گفت: پسرم از شهرستان به تهران آمده بود تا با کارگری نانی برای زن و بچه‌اش فراهم کند اما این دو برادر او را کشتند، من حاضر به مصالحه نیستم و درخواستم قصاص عامل قتل است.

در ادامه متهم ردیف اول به جایگاه رفت و در ادعایی تازه به قضات گفت: من در کار خرید و فروش مواد مخدر بودم و می‌دانستم که مقتول چند وقتی است از شهرستان آمده و به عنوان نوچه یکی از اشرار منطقه از افراد معتاد زورگیری می‌کند. آن روز وقتی دیدم به جان یک معتاد افتاده ناراحت شدم و به او اعتراض کردم اما او با سنگ به من حمله کرد من هم با پهنای قمه او را زدم. آن روز اگر از خودم دفاع نمی‌کردم خودم کشته می‌شدم.

برادرش هم بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد و مدعی شد هیچ نقشی در قتل و درگیری نداشته است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، برادر بزرگ‌تر را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند. این حکم با اعتراض اولیای دم به دیوان عالی کشور رفت و قضات دیوان پس از بررسی دقیق پرونده حکم را شکستند و دستور رسیدگی مجدد به پرونده پس از تحقیقات تکمیلی را صادر کردند که پرونده بار دیگر به دادسرا برگشت و با گزارش تحقیقات تکمیلی پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 دومین جلسه دادگاه

در ابتدای این جلسه پدر قربانی به جایگاه رفت و گفت: عامل قتل پسرم مدعی است او زورگیری می‌کرده و می‌خواهد با تهمت زدن خودش را تبرئه کند. من از خون پسرم نمی‌گذرم و درخواستم قصاص است.

سپس دو برادر به نوبت برای دفاع از خود به جایگاه رفتند و اظهاراتشان را تکرار کردند.

با پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی