آشنایی با زیرمجموعه‌های شرکت‌ سیتا

این اولین قسمت از آشنایی با زیرمجموعه های شرکت های بورسی است و در آن قرار است به بررسی زیرمجموعه های بورسی سیتا بپردازیم. سیتا در کدام نمادهای بورسی سهامدار است؟
کد خبر: ۱۱۹۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸ 14 October 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، آشنایی با ارتباط نمادها با یکدیگر یکی از موثرترین مولفه ها در بازار سرمایه است و این آشنایی به تصمیم گیری درست سهامداران کمک خواهد کرد.

در بورس بسیاری از نمادها هستند که زیرمجموعه نمادهای دیگراند و شاید کمتر سهامداری در این زمینه آشنایی کامل داشته باشد.

شناخت زیرمجموعه های نمادها، موجب خواهد شد تا بازیگران اصلی بورس ایران را بشناسیم و همچنین بدانیم که حرکت یک سهم می تواند موجب تحرکات چه سهام دیگری شود.

از این رو نبض بورس تصمیم دارد تا در یک پرونده، به بررسی نمادها و شرکت های بازیگر در بورس ایران بپردازد. این اولین قسمت از پرونده آشنایی با زیرمجموعه‌های شرکت‌های بورسی است.

شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) در کدام نمادها سهامدار است؟

شركت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین (سهامی عام) در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۷۸ تحت شماره ۱۵۱۳۹۴ با نام اولیه شركت مدیریت سرمایه‌گذاری صنایع سیمان تأمین (سهامی خاص) در اداره ثبت شركت‌ها و مؤسسات غیر‌تجاری تهران به ثبت رسیده است.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۸۲/۶/۲۵ صاحبان سهام نام شركت به شركت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین (سهامی خاص) به منظور سرمایه‌گذاری و راهبری واحدهای سیمانی و صنایع وابسته به آن و واحدهای معدنی، تغییر یافته است.

شرکت در تاریخ ۲۲ بهمن۱۳۹۲ تحت شماره ۱۱۲۲۷ نزد سازمان بورس اوراق بهادار به عنوان نهاد مالی شرکت مادر (هلدینگ) سهامی عام پذیرفته شده است.

سهام سیتا در ۴ تیرماه سال ۱۳۹۹ برای اولین بار در بورس ایران عرضه شد.

سیتا یکی از بازیگران اصلی صنعت سیمان است و در زیرمجموعه های این نماد از ۱۰ شرکت بورسی، ۸ شرکت سیمانی هستند.

سیتا در نماد‌های سیمانی سصوفی (۵۷.۷۳ درصد)، ساروم (۵۶.۶۳ درصد)، سقاین (۵۲.۸ درصد)، سرود (۵۱.۴۴ درصد)، سفارس (۵۱.۲۸ درصد)، ساوه (۲۴.۳ درصد)، سخوز (۲.۷۷ درصد) و سپا‌ها (۱.۶۵ درصد) سهامدار است.

همچنین سیتا مالکیت ۵۲.۳۱ درصد از کل سهام آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران) و مالکیت ۲۴.۱۹ درصد از کل سهام ثاصفا (شرکت ساختمان اصفهان) را نیز در اختیار دارد.

با زیرمجموعه های بورسی سیتا آشنا شوید! + اینفوگرافی  

  • آشنایی با زیرمجموعه‌های شرکت‌های بورسی هر روز ساعت ۱۲ از سایت نبض بورس منتشر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی