بازدید 5370
۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

۳۶ خودروساز داوطلب تولید یا مونتاژ خودرو هستند/ بیش از ۸۰ درصد خودرو‌های نروژ برقی هستند/ به جای قیمت‌گذاری دستوری به سمت بازار آزاد حرکت کنیم/ مردم نباید از دسترسی به خودرو‌های خارجی محروم شوند

علی آبادی گفت: مردم نباید از دسترسی به خودروهای خارجی محروم شوند؛ معتقدم در بازار باید همه نوع خودرو وجود داشته باشد. در حوزه حمل و نقل به دنبال یك تحول جدی هستیم.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 12 October 2023

۳۶ خودروساز داوطلب تولید و یا مونتاژ خودرو هستند/ بیش از ۸۰ درصد خودرو‌های نروژ برقی هستند/ به جای قیمت‌گذاری دستوری به سمت بازار آزاد حرکت کنیم/ مردم نباید از دسترسی به خودرو‌های خارجی محروم شوند

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عباس علی‌آبادی وزیر صمت در گفت و گو با برنامه رادیو تهران اظهار داشت: معتقدم در قیمت‌گذاری خودرو باید به سمت بازار آزاد حركت كنیم و انحصار را از بین ببریم و قیمت خودرو بر اساس رقابت بازار تعیین شود. شورای رقابت مكانیزم درستی است؛ ولی باید به سمتی حركت كنیم كه اساساً نیازی به قیمت‌گذاری دستوری نداشته باشیم.

قطعاً دلایلی موجب شده كه انگیزه تاسیس شركت خودروسازی زیاد شده است

 

وی افزود: بازار تولید خودرو خیلی بزرگ نیست، كمتر از ۲ میلیون خودرو در سال تولید می‌كنیم این مقیاس برای یك یا دو شركت خودرو ساز است. اكنون ۳۶ خودروساز داوطلب تولید و یا مونتاژ خودرو هستند، این تعداد متقاضی برای نیاز داخلی به خودرو زیاد است؛ قطعا دلایلی موجب شده كه انگیزه تاسیس شركت خودروسازی زیاد شود.

خودروهای برقی؛ خودروهای آینده هستند

وزیر صمت تصریح كرد: خودروهای برقی خودروهای آینده هستند، البته در بسیاری از كشورها مثل نروژ بیش از ۸۰ درصد خودروها برقی هستند. باید به این سمت حركت كنیم. برقی‌سازی خوردوها از تاكسی شروع شد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری تاكسی‌های شهر تهران و برخی شهرهای دیگر را برقی كنیم. تاكنون ۱۰۰ دستگاه شارژ برقی خودرو در برخی از شهرها نصب شده است.

تا افزایش تولید داخلی، تاكسی‌های برقی وارد می‌شوند

علی‌آبادی تصریح كرد: ناچاریم برای توسعه فناوری در كشور به سمت گسترش تولید داخلی حركت كنیم. زیرا تولید داخلی خودرو، ارز بری بسیار كمتری در مقایسه با خودروهای وارداتی دارد. خودرو برقی به صورت انبوه تولید نمی‌شود به همین دلیل در یك بازه زمانی از تاكسی‌های برقی وارداتی استفاده می‌كنیم تا تولید داخل گسترش پیدا كند.

مردم نباید از دسترسی به خودروهای خارجی محروم شوند

وزیر صمت تاكید كرد: مردم نباید از دسترسی به خودروهای خارجی محروم شوند؛ معتقدم در بازار باید همه نوع خودرو وجود داشته باشد. در حوزه حمل و نقل به دنبال یك تحول جدی هستیم.

باید به جای لوكس كردن خودروها؛ به استانداردسازی آن توجه كنیم

این مقام مسئول تصریح كرد: یكی از عوامل بزرگ در حوادث رانندگی بحث فرهنگ رانندگی است، البته این به این معنا نیست كه كیفیت خودرو و جاده‌ها در وقوع این حوادث بی‌تاثیر است. باید خودروها را به سمت استاندارد و كیفیت بین‌المللی ببریم؛ البته اكنون فاصله چندانی با استانداردهای بین‌المللی نداریم. به جای اینكه به لوكس كردن خودرو توجه كنیم باید برای تامین ایمنی خودرو به سمت استاندارد سازی خودروها حركت كنیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
واقعا وزیر خوبیه !!! چون از همه قبلیا بیشتر شعار و وعده سرخرمن میده نمرش بیسته !!!
و........ این چنین داستان صحبت وزمینه سازی برای افزایش قیمت آغاز شد!!
در نهایت حاصل این صحبتها افزایش قیمت ها خواهد بود
کدام پالایشگاه ما متناسب با موتورهای جدید خودرو سوخت تولید میکنند؟
برقی کردن خودرو نیاز به ریزساختار دارد ، چه اقدامی کردید؟
رانت خودرو سازی و سودی که بصورت عیر رسمی نه رسمی عاید خودروسازان میشود دلیل تقاضا تولید هست
ورود خودروهای کارکرده به کجا رسید؟
ورود خودروها وارداتی چه شد؟
کدام انحصار را برداشتید که حالا به دنبال آزاد سازی هستید؟
تعرفه ها بگونه ای هست که هیچ خودرو استاندارد و با کیفیت نمی تواند با تولیدات بی کیفیت داخلی رقابت کند، بعد صحبت از برداشتن انحصار میکنید؟
چرا نمایندگان مردم در مجلس ایشان را استیضاح نمی کنند ، بابت شعارهای تو خالی و ادامه دهنده راه وزرای پیشین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار