بازدید 9067

در دریاچهٔ ارومیه چه می‌گذرد؟

دریاچهٔ ارومیه یک دریاچه شور در شمال غربی ایران و بزرگ‌ترین دریاچه داخلی این کشور است.
کد خبر: ۱۱۹۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 11 October 2023
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱
لابد انتظار دارید بگوییم صد باریکلا به دولت رئیسی که خشکش کرد .
خدا لعنت کنه احمدی نژاد رو این مملکت رو با خاک یکسان کرد
بهتر ودرست اینست که هر وقت از دریاچه ارومیه نا می بریم از افعال ماضی استفاده کنیم چون این دریاچه به تاریخ پیوسته!
واقعا حیف است این آبهای شیرین رو به دریاچه می‌ریزند آخه چه سودی داره همش بیهوده تبخیر میشه با این حجم آبی که سالانه به دریاچه می‌ریزه سالانه میلیاردها دلار میشه محصول کشاورزی تولید کرد و صادر کرد و به اقتصاد کشور کمک کرد.
دریاچه یا شوره زار؟؟؟
از ورودی 2.5 میلیارد متر مکعب آب رودخانه ها به دریاچه بواسطه سد سازی و انتقال آب برای شهرک های صنعتی تبریز و طرح های کشت آبی در حوزه دریاچه ارومیه کمتر از 500 میلیون مترمکعب آب به دریاچه می ریزد. با توجه به تبخیر سطحی یک میلیارد مترمکعب آب از پهنهای دریاچه کاملا مشخص است برای ایجاد توازن حداقل سالیانه یک و نیم میلیارد مترمکعب آب بخصوص در فصول تابستان به دریاچه بریزد که نریخت و دریاچه خشک شد. راه کار: 1: ایجاد حوض های بزرگ عمیق با عمق بالای 50 متر در وسط دریاچه و مناطق توریستی و اتصال این حوض ها بوسیله کانالا های عمیق تا با 500 میلیون متر مکعب اب باقی مانده یک دریاچه مصنوعی داشته باشیم. 2: انتقال دو میلیارد متر مکعب اب از خلیج فارس برای پر کردن اب دریاچه که هزینه این انتقال از مصرف کنندگان شهر ک های صنعتی تبریز و صنایع تبدیل کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه گرفته شود. غیر از این دو راه کار همه راه حل های هدر دادن پول ملی و خشک شدن دریاچه است. اگر هزار ها میلیارد تومان برای سد سازی و انتقال آب از رودخانه زاب صرف انتقال آب از خلیج فارس شده بود الان نصف دریاچه آب داشت و مشکل برای همیشه حل می شد. ولی مافیای کثیف سد سازی در ایران اجازه توسعه و آبادانی در ایران را نمی دهند !!!
سدهای مجاور و چاه های آبیاری برای کشاورزی زمین های مجاور عامل اصلی خشکیدن دریاچه هست و یه تعداد با شعار احیاء دریاچه هزاران میلیارد تومان از بیت المال چاپیدن تا برای بارش آسمانی دعا کنند. چرا الان این پولها را از اینها پس نمیگیرد که دعاهاشون مستجاب نشده است؟
این دیگه اسمش دریاچه نیست
واقعا زیباست
حیف
مدیریت انقلابئ ایرانی همینه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست