بازدید 24878

علی‌اف: خط ریلی «نخجوان» از ایران عبور می‌کند

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز سه شنبه گفت که خط ریلی نخجوان از ایران عبور می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 10 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، منابع خبری جمهوری آذربایجان روز سه شنبه به نقل از ریاست جمهوری این کشور گزارش کردند که خط ریلی «نخجوان» از ایران عبور می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری «ای پی آی»، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت که با ایران بابت عبور خطی ریلی نخجوان از ایران توافق حاصل شده است.

این پروژه بر اساس تفاهمنامه ایجاد مسیر ارتباطی بین جمهوری آذربایجان و نخجوان با عبور از خاک ایران احداث می‌شود. پل مرزی اتومبیل‌رو روی رودخانه ارس در منطقه آغبند به عنوان کریدور آذربایجان-ایران-نخجوان، پیش‌بینی می‌گردد با ۲۲۰ متر طول و ۲۵ متر عرض احداث شود.

«مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان،  وز جمعه ۱۴ مهرماه با حضور «شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و «سید عباس موسوی» سفیرجمهوری اسلامی ایران در باکو از عملیات اجرایی «پروژه احداث پل مشترک مرزی روی رودخانه ارس در منطقه آغبند» بازدید کرد.

عملیات اجرایی «پروژه احداث پل مشترک مرزی روی رودخانه ارس در منطقه آغبند» به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان شهریور ماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

«مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان،  امروز جمعه ۱۴ مهرماه با حضور «شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و «سید عباس موسوی» سفیرجمهوری اسلامی ایران در باکو از عملیات اجرایی «پروژه احداث پل مشترک مرزی روی رودخانه ارس در منطقه آغبند» بازدید کرد.

عملیات اجرایی «پروژه احداث پل مشترک مرزی روی رودخانه ارس در منطقه آغبند» به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان شهریور ماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۴
حال دوستان آذربایجانی ماچطوره هم وطنان عزیزهمیشه سعی کنید ایران درکنارشماباشدنه روبرویت ماهم خوشحال هستیم که کریدور مشکلش حل شد اماباگفتگو
با سلام و خدا قوت
به امید خدا این توافق بهانه ای بشه تا مسیر رفت و آمد آذربایجان و ایران باز بشه و ما قشری که دانشجو داریم و امثال ما تو این وضعیت اقتصادی پول الکی برای پرواز به باکو رو ندهیم . ما تو رشت هستیم و برای دخترم باید بیایم تهران چند ساعت راه الکی و بلیط هواپیما به این گرونی ، تو رو خدا رحم کنید و با همسایه تون دست دوستی دراز کنید . این همه روایت تو اسلام داریم .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
چرا از آستارا نمی روید
به غلط کردن افتادی
خخخ اومدن از خاک ارمنستان دفاع کنن خاک خودشونو دادن?
پاسخ ها
چگینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
با این حرفی که زدی مشخص شد که هیچی سرت نمیشه
رستم قاسمی مگه زنده است ؟﷼
به امیدروابطی محکمترباهمسایگان
به به الهام جوون چه خبرا؟؟؟؟؟
ما برادریم و برادر می مانیم
کوچولو کوتاه اومد :)-
یعنی رایگان و مجانی عبور کنه ؟ اگه اینطوره که ما به هیچ عنوان راضی نيستيم
چه عجب یک حرکت زدیت
بابا رستم قاسمی خدا بیامرز اون دنیاست چی میگی تو آخه
به صحبتهای علیف واردوغان هیچ اعتباری نیست ایران بایدگوش به زنگ باشدبه اتفاقاتی که ممکن دربالارودارس رخ دهد
مرگ بر علی اف
الهام دماغ علیف
فقط مواظب باشید اسرائیلی از طریق آذربایجان تو قطارها مخفی نشه بیاد داخل کشور !!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخ
الهام خانوم چیشد چرا صدات در نمیا بد جور گورخیدی نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
الهام اسم مرده،زن نیس
باکو ایروان ترکنستان افغانستان ایران ترکیه پاکستان تاجیکستان قزرقیزستان ازبکستان قزاقستان همه ما از یک قوم و قبلیه ایم و باید باید یک کشور واحد شویم و این روس و انگلیس ما را پاره پاره کردند ما مردمان این کشورها باید به فکر اتحاد و ایجاد یک کشور بزرگ باشیم تا مثل ایالات متحده مثل بریتانیا مثل روسیه ابرقدرت شویم
چقدر ناناز دارن منابع کشور رو از داخل خود مام وطن غارت میکنند
یادتون باشه این کریدور درجنوب ارس ویک راه مواسلاتی موازی باکریدور زنگه زورهست آذربایجان برای اطمینان از تردددائمی یک کریدور موازی هم ازخاک ایران درست کرده تادر صورت مشکل در هرکدام از کریدورها آن یکی بازباشد .یادمه درخبرتوافق بایاران آمده بود که این راه تابازشدن زنگه زور فعال بوده وبعدازآن یک راهرو کمکی خواهدبود هدف اتصال نخجوان وترکیه با ترکستان بودکه حاصل شد
رستم قاسمی وزیر قبلی مرحوم شدند،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار