بازدید 17686
۵

جسد کوهنورد مفقود یزدی پس از پنج روز پیدا شد

مدیر روابط عمومی هلال احمر استان یزد از پیدا شدن جسد کوهنورد یزدی پس از پنج روز در دره یخچالی برفخانه طرزجان شهرستان تفت خبر داد و گفت: جسد این کوهنورد، امروز /سه شنبه/ توسط تیم کوهنوردی پیدا شد.
کد خبر: ۱۱۹۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 10 October 2023

به گزارش تابناک، مهدی اقبالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علت فوت " مهدی دهقانی " براساس مشاهدات عینی تیم کوهنوردی، سقوط از ارتفاع و ضربه به سر اعلام شده است.

وی اظهار کرد: این کوهنورد پس از ضربه به سرش در یک نقطه کور برای نجات خود پناه گرفته بود و به همین علت جسد وی در همان روزهای اولیه پیدا نشد.

 

وی با بیان اینکه زمان فوت این کوهنورد مشخص نیست افزود: باید جسد وی توسط ابزار فنی و تخصصی به پایین متتقل شود که امکان دارد تا شب طول بکشد و سپس جسد برای انجام سایر مراحل قانونی به یزد انتقال داده شود.

اقبالی یادآور شد: این کوهنورد از روز جمعه(۱۴ مهر) در ساعت ۱۱.۵ در برفخانه طزرجان تفت مفقود شد که جمعه شب به هلال احمر اطلاع دادند و از همان لحظه نیروها هلال احمر به محل اعزام شدند.

جسد کوهنورد مفقود یزدی پس از پنج روز پیدا شد

وی خاطرنشان کرد: تلاش های پنج روز اخیر گروه‌های امدادی برای یافتن وی به نتیجه نرسیده بود که سرانجام امروز جسد وی پیدا شد.

اقبالی تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلف از جمله ورزش و جوانان، بسیج و سپاه، اورژانس و همچنین گروه‌های مختلف کوهنوردی برای یافتن این کوهنورد تلاش کردند؛ همچنین بالگرد هلال‌احمر به‌دلیل قابلیت پرواز در ارتفاع بالا و با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان جستجو نداشت. از بالگرد اورژانس نیز استفاده شد اما به علت اینکه جسد در نقطه کور قرار داشت امکان ردیابی وجود نداشت.

مهدی دهقانی کوهنورد ۳۶ ساله یزدی در روز جمعه ۱۴ مهرماه در جمع یک تیم هفت نفره که برای صعود برفخانه طزرجان رفته بودند، هنگام صعود از تیم جدا شده بود.

کوه برفخانه با ارتفاع چهار هزار و ۱۱ متر و دیواره ۳۰۰ متری آن یکی از زیباترین قله های ایران است که در روستای طرزجان از توابع شهرستان تفت و در جنوب غربی آن واقع شده است.

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵
الهی،،،?روحش شاد
روحش شاد
کاش از همراهی دیگرکوهنوردان جدا نمی شد،روحش شاد،
روحش ان شاالله قرین ارامش.تسلیت به خانواده داغدارش. ان شاالله خداوند به خانواده اش صبر عطا کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
مهدی خیلی پسر خوبی بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی