بازدید 2724
۱

معاون ترامپ: رهبری آمریکا رو به افول است

نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ۲۰۲۴ تأکید کرد که رهبری ایالات متحده آمریکا در جهان رو به افول است.
کد خبر: ۱۱۹۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 10 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و یکی از نامزدهای اصلی حزب جمهوری خواه این کشور تصریح کرد که آمریکا در حال از دست دادن نقش و جایگاه خود به عنوان رهبر جهان آزاد است.

به گفته پنس، لفاظی‌های ترامپ در رابطه با آمریکا، نوعی همراهی و کمک به دشمنان این کشور جهت تضعیف جایگاهش بوده و در نهایت می‌تواند به از بین رفتن نقش ایالات متحده به عنوان رهبر جهان آزاد منجر ‌شود.

مایک پنس این اظهارات را در گفتگو با خبرنگار سی‌ان‌ان انجام داده و ادعا کرده است که تداوم روند فعلی وضعیت آمریکا، حتی می‌تواند در آینده، راه را برای تروریست‌ها و فعالیت‌هایشان باز کند.

او در این مصاحبه به انتقاد از مواضع و عملکرد دیگر نامزدهای فعلی حزب جمهوری‌خواه از جمله ترامپ پرداخت و گفت که‌ آن‌ها ایالات متحده آمریکا را در مسیر عقب‌نشینی از موقعیت خود به عنوان رهبر دموکراسی های جهان هدایت خواهند کرد.

به گفته پنس تا زمانی که دونالد ترامپ، «ویوک راماسوامی» سیاستمدار هندی‌تبار و «ران دیسانتیس» فرماندار فعلی ایالت فلوریدا،  صداهای پیشرو در حزب جمهوری‌خواه باشند، این وضعیت ادامه‌دار خواهد بود.

پنس در این مصاحبه از سیاست‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز انتقاد کرده و گفت که بایدن با سیاست‌هایی که دنبال کرده است در ایجاد هر دو جنگ فعلی در اوکراین و در سرزمین‌های اشغالی نقش داشته است.

پنس در این رابطه، سیاست بایدن در مورد خروج سربازان آمریکایی از افغانستان را مورد اشاره قرار داده و آن را «فاجعه آمیز» تلقی کرده است.

به گفته وی این اقدام بایدن، دشمنان آزادی در سراسر جهان را جسورتر از قبل کرده است که جنگ منتهی می شود که اکنون جنگ در اروپای شرقی بیداد می‌کند.

معاون سابق دونالد ترامپ، روند جنگ فعلی میان حماس و رژیم صهیونیستی را هم «بی سابقه» توصیف کرده و مدعی شده است، سیاست‌های منطقه‌ای بایدن زمینه برای ایجاد این جنگ را فراهم کرده است.

پنس در پایان صحبت‌هایش عنوان کرده است که تحولات اخیر نشان می‌دهند که آمریکا بایستی رهبر بلامنازعه جهان آزاد باشد و این وعده را داد که اگر او رئیس جمهور آمریکا شود، مطابق با قدرت این کشور رهبری خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
دلیل پیشرفت کشورها پذیرفتن کاستی ها و نقص هاست . آمریکا به این دلیل هر روز پیشرفت می کند چون نقاط ضعف خود را راحت به زبان می آورد. کاش مسئولان کشور ما هم به جای در نوشابه برای هم باز کردن نقص های خود را می دیدند و در جهت رفع آن گام برمیداشتند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی