بازدید 5359
۱

شانس والیبال ایران برای حضور در المپیک پاریس چقدر است؟

وضعیت برای المپیکی شدن تیم ملی افول کرده والیبال با توجه به رنگینگ فعلی جهانی بسیار سخت و پیچیده شده است
کد خبر: ۱۱۹۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ 10 October 2023

تیم ملی والیبال ایران در انتخابی المپیک نتایج فوق العاده ضعیف و کم سابقه‌ای کسب کرد و کار را برای کسب سهمیه المپیک گره زد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیمی که عطایی از هانگژو به برزیل فرستاد، آنقدر باخت که حالا خوشبین تربن هوادار والیبال هم نمی تواند امیدی به حضور در پاریس داشته باشد.

نسل طلایی والیبال آرام آرام از ترکیب اصلی خارج می‌شود و نفرات جایگزین کیفیت آنها را ندارد.  وضعیت برای المپیکی شدن تیم ملی افول کرده والیبال با توجه به رنگینگ فعلی جهانی بسیار سخت است.

در حال حاضر هفت تیم در رنکینگ جهانی جایگاه بالاتری از ایران دارند که بین آن‌ها تیم آفریقایی نیست، پس با توجه به قانون حضور همه قاره‌ها در المپیک یک سهمیه قاره آفریقا را باید کنار گذاشت. به این ترتیب هفت تیم بالاتر از ایران شانس بیش‌تری برای رقابت و کسب چهار سهمیه باقی مانده دارند.

در بین تیم‌های بدون سهمیه، ایتالیا (رتبه سوم جهان و ۳۴۲.۴۳ امتیاز)، آرژانتین (رتبه ششم و ۳۱۴.۳۵ امتیاز) و اسلوونی (رتبه هفتم و ۳۰۷.۱۲)، سه تیمی هستند که با توجه به اختلاف امتیاز ایجاد شده کار راحتی برای صعود دارند و گرفتن آن‌ها به ویژه ایتالیا تقریبا عملی نیست. بنابراین تنها یک سهمیه در دسترس برای ایران (۲۰۷.۸۲ امتیاز) باقی می‌ماند و آن هم رتبه نهمی و رسیدن به صربستان (۲۵۳.۲۲ امتیاز) است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
تیم ملی والیبال ایران در صورت صعود به المپیک باز هم زنگ تفریح حریفان قدرتمند خواهد شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست