بازدید 2871

چرا قیمت لاستیک هر روز گران‌تر می‌شود؟

در حالی وزارت صمت بسته پیشنهادی برای کنترل قیمت لاستیک در بازار و تشدید نظارت برای مقابله با تخلفات را داده که نه از ارزانی لاستیک خبر شده و نه از تشدید نظارت.
کد خبر: ۱۱۹۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸ 09 October 2023

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از تسنیم، از نیمه شهریورماه امسال التهابات در بازار خرید و فروش لاستیک داغ شده و واحد‌های تولیدی نبود مواد اولیه را بهانه کرده و ضمن کاهش حجم تولید محصول کافی وارد بازار نمی‌کنند، از طرف دیگر بازار نیز با افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت‌ در انواع تایر‌های سواری است.

با گذشت ۲۰ روز از التهابات بازار در نهایت سکوت وزارت صمت شکسته شد و فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت اعلام کرد: جبران کمبود لاستیک خودرو در کشور مستلزم تأمین ارز برای واردات در این بخش و ساماندهی حوزه توزیع از طریق خروج آن‌ها از حالت سنتی و ثبت نام توزیع کنندگان لاستیک در سامانه جامع تجارت است.

این وزارتخانه بسته پیشنهادی خود مبنی بر تأمین ارز از مسیر تالار دوم سامانه نیما و کاهش تعرفه واردات ده درصدی ارائه داده است تا در بازه زمانی سه ماهه بتوان لاستیک خودرو را به یک قیمت معقول رساند و وظیفه بازرسان در این بخش رصد بازار لاستیک خودرو است تا قیمت آن از رقم معقولی بیشتر نشود.

با وجود صحبت‌های معاون وزیر کمبود لاستیک به همراه افزایش نرخ ارز باعث شده تا رشد قیمت‌ها در بازار وارد فاز جدیدی شود به نحوی که لاستیک سمندی به قیمت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژویی به قیمت ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پرایدی به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

بررسی‌ها از بازار لاستیک نشان می‌دهد که هنوز خبری از تشدید نظارت در بازار نیست و هرکس به صورت سلیقه‌ای قیمتی را برای تایر‌ها پیشنهاد می‌کند، از آن طرف مردم نه می‌توانند به صورت اینترنتی خریدی داشته باشند و نه بازار تایری دارد که با قیمت دولتی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست