بازدید 2321

سوناک پیگیر اتباع انگلیس در سرزمین‌های اشغالی شد

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در گفت وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیگیر اتباع این کشور در رژیم صهیونیستی شد.
کد خبر: ۱۱۹۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴ 09 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، پس از آنکه از سوی منابع خبری اعلام شد در درگیری‌ها در نوار غزه یک تبعه انگلیس کشته و یک تبعه دیگر این کشور مفقود شده است، سوناک روز یکشنبه تائید کرد که مقامات وزارت خارجه انگلیس با همتایان اسرائیلی خود در خصوص وضعیت اتباع انگلیس در این کشور در تماس هستند.

دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای از تماس تلفنی سوناک و نتانیاهو خبر داد و نوشت: نخست‌وزیر انگلیس در گفت وگو با نتانیاهو ضمن پیگیری اتباع این کشور در (رژیم) اسرائیل تاکید کرد که لندن از قدرت دیپلماسی خود برای پایان دادن به خشونت‌ها استفاده خواهد کرد.

بنا بر این بیانیه، سوناک در این تماس با تاکید بر حمایت لندن از (رژیم) اسرائیل، از طرفین درگیری خواسته است تا خویشتن‌داری نشان دهند.

نخست وزیر انگلیس در این تماس تلفنی، افزود: هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد تشدید تنش در منطقه باشد و انگلیس و متحدانش از همه بازیگران منطقه‌ای می‌خواهند که از این درگیری به عنوان فرصتی برای دامن زدن به خشونت‌های بیشتر استفاده نکنند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار