بازدید 12625
۱

گزارش BBC از شکست بی‌سابقه دیوار امنیتی اسرائیل

خبرنگار متواری اصلاح‌طلب در وبسایت بی‌بی‌سی تصریح کرد دیوار امنیتی اسرائیل دچار شکست بی‌سابقه شده است.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 08 October 2023

به گزارش «تابناک»، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: احمد زیدآبادی تحلیلگر روزنامه هم‌میهن نوشت: «اسرائیل و فلسطین! باز هم جنگ! باز هم تلفات انسانی و مالی! باز هم ادامۀ چرخۀ خشونت! آخرش هم آتش‌بسی شکننده با تغییراتی جزئی بر روی زمین! به زعم من، فلسطینی‌ها با جنگ و عملیات مسلحانه به حق‌شان دست نمی‌یابند و شرایط را برای خودشان از جهاتی وخیم‌تر می‌کنند.

اسرائیلی‌ها هم با ادامۀ اشغال خاک فلسطینی‌ها و نقض مستمر حقوق آنان و تعرض به حیثیت انسانی‌شان، به حیثیت انسانی خود آسیب می‌زنند و در زنجیرِ خودبافتۀ زورگویی و خودخواهی و سلطه‌طلبی و فریب‌کاری خویش روز به روز اسیرتر می‌شوند.

راه درست، مبارزۀ مدنی برای فلسطینی‌ها و تن دادن به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای اسرائیل است. فعلاً راهی جز این برای رهایی هر دو طرف، یکی از قید ستم و دیگری از قید ستمکاری دیده نمی‌شود».

او همچنین نوشت: «آتشفشانی در آستانۀ فوران است. خدا کند عملیات حماس در داخل اسرائیل آغاز باز شدن جعبۀ پاندورای جنگ فراگیر در خاورمیانه نباشد. وضع منطقه خطرناک است مانند آتشفشانی که اگر با تمام قدرتش فوران کند، زندگی بسیاری از ساکنان خاورمیانه را خواهد سوخت. احتمال خاموش شدن این آتشفشان فعال هم می‌رود. ببینیم دنیا چه خواهد کرد و ما چه خواهیم شد!».

این نوشته در حالی منتشر شده منطق مذاکره و سازش با رژیم صهیونیستی و به امید سازمان ملل نشستن، صرفا موجب توسعه ‌اشغالگری صهیونیست‌ها در دهه‌های گذشته شد.

در همین حال، نفیسه کوهنورد، همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب که اکنون با بی‌بی‌سی همکاری می‌کند، در وبسایت این شبکه و در تحلیلی با عنوان «شکست بی‌سابقه دیوار امنیتی اسرائیل» نوشت: تحولات امروز شکست بی‌سابقه دیوار امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل است. تصاویر سوررئالی که از فرود آمدن نیروهای حماس با گلایدر از هوا در شهرک‌های نزدیک مرز غزه و همزمان ورود زمینیشان با موتور سیکلت‌ها به این مناطق، عملیاتی نیست که ظرف یک شب یا حتی در یکی دو هفته طرح‌ریزی شده باشد. همه اینها این سؤال را پیش می‌آورد که چطور چنین عملیات گسترده‌ای، از دید سرویس استخباراتی اسرائیل دور مانده است؟

دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل در منطقه و جهان به عنوان یکی از زبده‌ترین و پیشرفته‌ترین سرویس‌های جاسوسی شناخته می‌شوند، با صدها عملیات حساس و پیچیده موفق در کارنامه‌شان. از ترور رهبران حماس تحت شدیدترین تمهیدات امنیتی تا ترور دانشمندان هسته‌ای ایرانی در تهران. با همه اینها، شهرک‌نشین‌های اسرائیلی نزدیک مرز غزه، امروز صبح را نه فقط با باران راکت‌های حماس که با جولان دادن شبه‌نظامیان این گروه درست جلوی در خانه‌هایشان شروع کردند.

ارتش اسرائیل می‌گوید عملیات «شمشیرهای فولادین» را در پاسخ به این حمله حماس آغاز کرده و می‌شود انتظار داشت که غزه و شاید حتی مناطق فراتر از آن برای روزها موشک‌باران شوند اما این سؤال همچنان باقی خواهد ماند که چطور سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل از پیش‌بینی چنین عملیاتی بازماندند چیزی که قطعا مدت‌ها برای گروه‌ها و کشورهای ضد اسرائیل مانند حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران ملازمه‌ای برای پروپاگاندا علیه دشمن خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
خود اسرائیل و انگلیس و آمریکا و اربابان میگن این حمله بی سابقه و غافلگیرانه بود
اما نوکرها و ماله کشان میگن نه اسرائیل خیلی قدرت داره و همه چیز تحت کنترله نگران نباشید!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی