بازدید 2630

آمریکا و صهیونیست‌ها طراح حمله تروریستی سوریه

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پیامی، حمله تروریستی در استان حمص سوریه را محکوم و تاکید کرد: راه‌حل امنیت و ثبات پایدار در سوریه، خروج تمام کشور‌ها و بازیگرانی که به صورت غیرقانونی و در اشکال مختلف و با اهداف مشخص در این کشور حضور دارند.
کد خبر: ۱۱۹۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 07 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی  با صدور پیامی حمله تروریستی به مراسم فارغ التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص این کشور را که به شهادت ده‌ها تن از افراد نظامی و غیر نظامی انجامید را محکوم کرد. 
 
متن بیانیه به این شرح است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
عملیات تروریستی در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان افسری دانشگاه حمص که منجر به شهید و زخمی شدن نزدیک به ۴۰۰ تن گردید، اقدام جنایتکارانه‌ای است که یک بار دیگر چهره کریه و خشن تروریسم را به نمایش گذاشت. 
 
انجام عملیات تروریستی پهپادی در دانشکده افسری حمص که یکی از مراکز مهم آموزش نیرو‌هایی است که نقش مؤثری در تأمین امنیت و ثبات این کشور و مبارزه با گروه‌های تروریستی داشته و دارند، پرده از این واقعیت کنار می‌زند که آمران و عاملان چنین جنایتی که برخی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی در پشت پرده آن قرار دارند، همچنان به دنبال ناامن‌سازی سوریه با هدف چپاول و بهره‌برداری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی خود هستند. 
 
مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکومیت این عملیات تروریستی، دولت آمریکا و رژیم تبهکار صهیونیستی را جزء عوامل محرک، طراح و بنیادین این اقدام وحشیانه می‌داند که با ابزار تروریسم تکفیری در صدد پیشبرد و تأمین منافع خود هستند و این در حالی است که تجربه بیش از یک دهه گذشته هم گواه روشنی بر این واقعیت است که ثبات و امنیت در سوریه برخلاف راهبرد‌های منطقه‌ای این دو بازیگر خطرناک است.
 
در پایان ضمن اعلام حمایت و کمک همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت سوریه برای مقابله جدی و قاطع با گروه‌های تروریستی و دفع شر آن‌ها، تأکید می‌کند که راه‌حل امنیت و ثبات پایدار در سوریه در دو اقدام فوری و مؤثر خروج تمام کشور‌ها و بازیگرانی است که به صورت غیرقانونی و در اشکال مختلف و با اهداف مشخص در این کشور حضور دارند و دیگر، مسئولیت‌پذیری نهاد‌های مسئول بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد که بدون هرگونه رویکرد جانبدارانه، در جهت منافع ملت سوریه عمل نماید. 
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی