بازدید 2757

درخواست ترکیه از آمریکا درباره تروریست‌های سوریه

وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود بر ضرورت توقف همکاری واشنگتن با گروه‌های جدایی‌طلب در شمال سوریه تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 07 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه ترکیه از گفتگوی تلفنی «هاکان فیدان» با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود درباره حادثه سرنگونی پهپاد ترکیه در شمال سوریه خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت امور خارجه ترکیه افزود که فیدان در گفتگوی تلفنی با بلینکن بر ضرورت توقف همکاری آمریکا با گروه یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) و حمایت از آن در شمال سوریه تأکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه در گفتگو با همتای آمریکایی خود تأکید کرد که آنکارا با تمام توان به عملیات خود برای مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه ادامه خواهد داد.

فیدان همچنین بر لزوم فعال‌سازی ساز و کاری برای جلوگیری از درگیری در شمال سوریه بدون ضربه زدن به جنگ با سازمان‌های تروریستی تاکید کرد.

منابع آگاه اعلام کردند که آمریکا روز پنج شنبه یک پهپاد ارتش ترکیه را که بر فراز استان الحسکه سوریه در حال انجام عملیات علیه مواضع گروه‌های کُرد بود، سرنگون کرد. پنتاگون نیز اعلام کرد که جنگنده F-۱۶ آمریکا، پهپاد ترکیه را در فاصله نیم کیلومتری مقر نیروهای آمریکایی در سوریه سرنگون کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه هم اعلام کرد که عملیات نیروهای ارتش این کشور در چارچوب مبارزه با تروریسم، تحت تأثیر سرنگونی یکی از پهپادهای این کشور در شمال سوریه قرار نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی