بازدید 5670
۱

واگذاری بیش از ۲۷ هزار قطعه زمین به خانواده‌ها

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ هزار و پانصد قطعه زمین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴ 05 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ارسلان مالکی چهارشنبه شب در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گلستان در جمع خبرنگاران در محل سالن شهید رجایی ساختمان شماره یک استانداری این استان اظهار کرد: این واگذاری‌ها تاکنون در ۲ مرحله انجام شده و تا پایان سال نیز به مناسبت‌های مختلف این واگذاری‌ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در مرحله اول واگذاری‌های سال جاری از عید غدیر تا عید قربان تعداد 7500 قطعه زمین را اهدا کردیم.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم به مناسبت ایام هفته وحدت در قالب پویش پیامبر رحمت (ص)، تعداد ۲۰ هزار قطعه را در سراسر کشور واگذار کردیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: سهم استان گلستان از مجموع ۲ مرحله واگذاری‌ها، ۵۱۲ قطعه (۳۰۰ قطعه مرحله اول مابقی مرحله دوم) بود.

مالکی افزود: در کل کشور براساس آخرین آمار ثبت شده در سایت ویژه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۱۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده و متقاضی دریافت زمین هستند.

وی ادامه داد: البته این تعداد، نیازمند بررسی براساس شرایط، ضوابط، قوانین و مقررات است.

وی تصریح کرد: یکی از شرایط مشمول قانون حمایت از خانواده و جمعیت این است که فرزند سوم و یا بعد آن، متولد آبان ماه سال ۱۴۰۰ باشد.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تصویب مجلس، آبان ماه سال ۱۴۰۰ توسط رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
بیشتر بخوانید

    تامین ۵۱ هزار هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن
    بهره‌برداری و احداث ۳۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گلستان
    هزار و ۵۰۰ هکتار عرصه‌ ملی گلستان به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

بخش مهمی از این قانون واگذاری زمین رایگان به خانوار دارای سه فرزند و بیشتر است.

براساس قانون جوانی جمعیت، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان (۲۰۰ متر) برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از پانصد هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به صورت فروش اقساطی با ۲ سال تنفس و هشت سال اقساط واگذار کند و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکین تحویل داده می‌شود.

برای ساکنان شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر، زمین یا واحد مسکونی بسته به اعلام ظرفیت توسط دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرک‌های اطراف یا شهرهای جدید یا شهرهای مجاور یا زادگاه پدر یا مادر مشروط به اینکه بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر نباشد، اختصاص می‌یابد.

با توجه به این که در برخی کلانشهرها تامین زمین مشکلات و موانعی دارد یا کمبود زمین وجود دارد به متقاضیان دریافت زمین جوانی جمعیت در شهرهای جدید و یا شهرک‌های اطراف این کلانشهرها زمین واگذار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
من یک طرح برای نظارت سیستماتیک بر هرگونه فساد دارم اما شما از آن برای مقاصد خودتان سواستفاده خواهید کرد نه مبارزه با فساد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست