بازدید 1940
۱

افزایش ۲۰۰ درصدی صدور پروانه در تهران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: با ابلاغ مشوق‌های نوسازی، آمار صدور پروانه در سال جاری حدود ۲۰۰ درصد نسبت به ۵ ماهه سال گذشته افزایش داشته و عملاً شاهد افزایش نوسازی در بافت‌های فرسوده هستیم.
کد خبر: ۱۱۹۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 04 October 2023

 

به گزارش تابناک ، مراسم گرامی‌داشت روز جهانی «اسکان بشر» با شعار اقتصاد تاب‌آور شهری، روز دوشنبه، دهم مهر ماه سال ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی و هنری نگارستان برگزار شد.

مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران  در این مراسم تغییرات اقلیمی و خشکسالی، مهاجرت‌ها و سکونت گاه‌های غیر رسمی را از چالش‌های مشترک بین کلانشهر‌های دنیا عنوان کرد و به ارائه مهمترین برنامه‌ها و اقدامات شهرداری تهران برای افزایش تاب آوری، تولید مسکن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد پایتخت پرداخت.

هدایت گفت: چنانچه بخواهیم به حوزه بازآفرینی و نوسازی بافت‌های فرسوده ورود کنیم باید سه ضلع دولت، شهرداری و مردم را با هم پیش ببریم که خوشبختانه در این دوره دولت و شهرداری برای تحقق اهداف نوسازی اهتمام جدی دارند و مردم را نیز در این حوزه با خود همراه کرده اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد: با ابلاغ مشوق‌های نوسازی، آمار صدور پروانه در سال جاری حدود ۲۰۰ درصد نسبت به ۵ ماهه سال گذشته افزایش داشته و عملاً شاهد افزایش نوسازی در بافت‌های فرسوده هستیم.

هدایت با بیان این که تلاش کردیم تا تولید مسکن در شهر تهران را با اقدامات بازآفرینی همسو کنیم، گفت: در این خصوص تفاهم نامه‌هایی با رویکرد تسهیل گری با دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف منعقد شده و بر اساس آن ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دستور کار قرار گرفته که حدود ۲۰۰ هزار واحد از آن‌ها وارد چرخه صدور پروانه و عملیات اجرایی تعدادی از این واحد‌ها آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، ایجاد محلات الگو در شهر تهران، راه اندازی طرح پویش محله امن، رفع موانع و مشکلات نوسازی در پلاک‌هایی که به دلایل مشکلات ثبت و اسناد، قرار گرفتن در محدوده بافت‌های تاریخی و محدوده‌های حرایم راه آهن و برق فشار قوی از چرخه نوسازی و بازآفرینی جا مانده اند از جمله سایر مباحثی بود که از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این مراسم مطرح و به آن پرداخته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حتما برای خودی ها بوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار