بازدید 2616

نماینده مجلس: برخی می‌خواهند کل نظام شفاف شود

مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی می‌خواهند کل نظام شفاف شود که این غلط است؛ نباید کسی متوجه یک سری مسائل شود. از نمایندگان بخواهیم به وعده‌ای که می‌دهند عمل کنند.
کد خبر: ۱۱۹۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 03 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شود باید شفافیت اموال خود را ارائه دهد. برخی می‌خواهند کل نظام شفاف شود که این غلط است. از نمایندگان بخواهیم به وعده‌ای که می‌دهند عمل کنند.
 
 حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، با اشاره به شفافیت آرا و عدم تصویب آن اظهار کرد: انسان باید به وعده‌ای که می‌دهد، عمل کند. کسی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شود، باید شفافیت اموال خود را ارائه دهد و بعد از چهار سال اگر همانگونه بود، مشکلی ندارد.
 
وی افزود: برخی می‌خواهند کل نظام شفاف شود که این غلط است؛ نباید کسی متوجه یک سری مسائل شود. از نمایندگان بخواهیم به وعده‌ای که می‌دهند عمل کنند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به بحث عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب یکی از مسائل جدی روز ما است و به خصوص از وقتی که اغتشاشات به وجود آمد، جدی‌تر شد. این قانون مربوط به کمیسیون فرهنگی می‌شود و البته جوانب دیگری از جمله امنیتی، اجتماعی و قضایی باید جلو بیایند تا در مورد آن فکر شود.
 
آقاتهرانی با بیان اینکه لایحه ارسالی از طرف دولت‌ها به مجالس، معمولا قوی‌تر از طرح عمل می‌کنند اظهار کرد: دولت در بحث عفاف و حجاب، لایحه‌ای را به مجلس داد و ۸۵ درصد رأی آورد. این لایحه به کمیسیون تخصصی ارجاع داده و قانون مربوطه آماده شد و به صحن مجلس آمد که سه ساله رأی آورد و بعد از سه سال، تکمیل‌تر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب ما سیاست‌ها را به صورت قانونی درآوردیم گفت: ۴۲ ماده فرهنگی ایجابی و قانون شد، بخش دیگر آن ۳۰ ماده است که جرم نگاری و بحث قضایی است.
 
آقاتهرانی در پاسخ به اینکه زنان در جامعه فقط امر به معروف می‌کنند و مردان ساکت هستند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر مردان نیز واجب است و در خانم‌ها اثرگذارتر است. امر به معروف و نهی از منکر، زن و مرد ندارد؛ شما متدینین باید از دین خود حمایت کنید.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در بحث حجاب و عفاف، جامعه به تنهایی موفق نخواهد بود بلکه باید ۳۲ دستگاه دولتی ورود و مردم نیز حمایت کنند. بی حجاب نباید در جایی ورود پیدا کند.
 
وی با اشاره به استخدام در ادارات اظهار کرد: ادارات به لحاظ ساختاری، حجیم هستند و باید چابک شوند. بودجه‌ای برای حوزه فرهنگی در نظر گرفته نشده که این مورد باید اصلاح شود. بودجه فرهنگی ۱.۵ درصد و بسیار پایین است.
 
آقاتهرانی در خصوص جریان‌های انقلابی در انتخابات آینده مجلس گفت: گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و ائتلاف باید دور هم بنشینند تا به جایی برسند. باید بدانیم کسانی که کاندیدا میشوند، چه کسانی هستند. یک کاندیدا اگر از مردم و امام دفاع کند، اصلح است و در این صورت از آن فرد حمایت می‌کنیم.
 
وی بیان کرد: در انتخابات همه باید پای صندوق رای بیایند. متدینین نباید کم بیاورند و باید پای صندوق رای حاضر شوند. مجلس یازدهم انقلابی‌ترین است و تاکنون چنین مجلسی نداشتیم. انسان‌هایی که متدین، متخصص و دلسوز هستند باید بیایند و کار انجام دهند، اما بدانید دنیا هنوز در مقابل ما ایستاده است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینکه چرا فعالان جامعه کاری در خصوص جوانی جمعیت انجام نمی‌دهند گفت: اولین کاری که در این خصوص انجام دادیم، تشکیل کمیسیون جوانی جمعیت بود. جوانان به راحتی می‌توانند برای ازدواج و فرزندآوری وام بگیرند. قانون جوانی جمعیت ۹۲ ماده دارد و حدود چهار ماه طول کشید تا کار‌های آن تکمیل شود.
 
آقاتهرانی در پاسخ به اینکه برای کتاب و کتابخوانی چه کاری انجام شده است بیان کرد: در نمایشگاه کتاب، کار‌هایی انجام دادند، اما کافی نیست. بحث کتابخوانی بین جوانان باب نیست و این موضوع به ما حوزویان و اساتید بازمیگردد که باید بیشتر تلاش کنیم و جدی‌تر پای کار بایستیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به افزایش خدمت فرهنگیان گفت: این موضوع در کمیسیون تلفیق است و هنوز به مجلس نیامده است.
 
وی ادامه داد: کار‌های زیربنایی زیادی نیز در حوزه اقتصاد انجام شده و تقریبا بیشتر پول‌های بلوکه شده به کشور بازگشته است. اکنون اقتصاد کشور دارد روی پای خود می‌ایستد و تلاش بیشتری باید در این خصوص انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی