بازدید 3102

کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی مهندس قلابی

کد خبر: ۱۱۹۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 02 October 2023

مهندس قلابی کشتی به بهانه ازدواج و دریافت ویزای توریستی کانادا از یک خانواده 2 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

به گزارش ایران، چندی قبل خانم میانسالی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی مراجعه کرد و اظهار داشت از طریق یکی از شبکه‌های فضای مجازی با مردی که خود را مهندس کشتی معرفی کرده آشنا شده است و ارتباط وی با متهم به قصد ازدواج تداوم یافته است تا اینکه در این فاصله متهم با اطلاع از اینکه پسر این زن میانسال در شهر تورنتو کانادا زندگی می‌کند و او نیز قصد عزیمت به تورنتو را دارد اما به دخترش ویزای توریستی نمی‌دهند مدعی شده که می‌تواند با روابطی که در کشور کانادا دارد برای وی ویزا دریافت کند.

شاکی در ادامه گفت که حدود 40 روز بعد متهم طی تماس تلفنی به وی اعلام می‌کند که از ترکیه به تهران آمده و با قطار به شیراز می‌رود تا به اتفاق این زن و دخترش به کانادا سفر کنند و این زن را مجاب می‌کند کل دارایی‌هایش را به دلار و یورو تبدیل کند. بعد از انجام این کار متهم با تحویل دو برگ بلیت که بعداً مشخص می‌شود جعلی بوده‌اند، با جلب اعتماد زن میانسال، تمامی دلارها و سکه‌های او را گرفته و متواری می‌شود.

سردار ولی‌پورگودرزی رئیس‌پلیس پایتخت گفت: کارآگاهان مخفیگاه متهم را در شرق استان تهران شناسایی و او را دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند. متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، به زندان منتقل شد و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 20 میلیارد ریال اعلام کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست