بازدید 3150
۶

ویلاهای ریاست جمهوری در قشم فروخته خواهد شد

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: نگاه دولت سیزدهم بر کاهش تشریفات و تجمل‌گرایی است و آقای رئیسی نمی‌خواستند این ویلا‌ها برای مجموعه ریاست جمهوری باشد به همین دلیل دستور فروش آن را دادند که یکی از این ویلا‌ها در شرف فروش است.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 02 October 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عادل پیغامی مدیرعامل منطقه آزاد قشم در نشست با اصحاب رسانه، اولین قدم برای توسعه در هر منطقه را تثبیت مالکیت دانست و اظهار داشت: طبق قانون، اراضی جزیره به نمایندگی از دولت باید در اختیار منطقه آزاد قشم قرار گیرد، اما اراضی موسوم به رفسنجان کار را قفل کرده و باید با کمک رسانه‌ها این مشکل را حل کنیم.  

 وی با بیان اینکه هر اقدام مهم اقتصادی که به نفع جزیره و مردم بخواهد صورت بگیرد با مانعی به نام اسناد رفسنجان برخورد می‌کند، افزود: اخیرا شرکت ایلیا استیل با سرمایه‌گذاری قریب به ۲۰ همت برای تولید فولاد ضد زنگ زمین دریافت کرد و در درحالی که این شرکت توانایی حل مشکلات اشتغال جزیره داشت، دو نفر با داشتن سند رفسنجان مانع کار این شرکت شدند که البته ما از طریق قوه قضاییه پیگیر این موضوع هستیم.

پیغامی عنوان کرد: یکی از  واقعی‌ترین اقداماتی که منطقه آزاد قشم در ۵ ماهه اخیر انجام داده است، حمایت شرکت جوو چین برای تولید سلف چینی است که خوشبختانه کار را آغاز کرده‌اند و این مجموعه قادر است ضمن تولید ال. ان‌جی  ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، احداث بازار میوه و تره بار در جزیره را یکی از مطالبات جدی مردمی دانست و گفت: جایگذاری زمین به این منظور انجام شده است، اما مشخص نبودن متولی کار را متوقف کرده است.

عادل پیغامی تصریح کرد: در مسئله آب شرب قشم کماکان مشکلات متعددی موجود است و تلاش بر این است که بتوانیم بخشی از مشکلات و تنش آبی را حل کنیم.

وی با تبیین اینکه برای برطرف کردن تنش‌های آبی مشکلات متعددی وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات آب قشم کمبود آب شیرین کن است، دوم مشکل اتلاف آب است، که ۴۰ درصد آب قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده اتلاف می‌شود و این اتفاق به دلیل وجود تأسیسات رسوبی است.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه برای حل این معضل با شرکت دانش بنیان قراردادی منعقد شده و با هوشمندسازی شبکه آب قشم از اتلاف آن جلوگیری خواهد شد،  گفت: نقطه‌یابی هوشمند یکی از حرکات خوبی است که به‌وسیله این شرکت در حال انجام است با این سیستم نقطه اتلاف آب مشخص و سریعاً مشکل آن برطرف خواهد شد.

وی تشریح کرد: مورد سوم در بحث آب مقوله مخزن است که در حال احداث آن هستیم، اما مهم‌ترین مسئله ما در قشم الگوی مصرف است که فرهنگسازی مصرف آب در قشم باید انجام شود.

پیغامی با اشاره به طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، عنوان کرد: بالغ بر ۱۲ سال پیش مسئله احداث پل خلیج فارس مطرح شده که متشکل از  اتوبان کاوه، اسکله کاوه، پل، راه آهن و راه‌های مواصلاتی که به پل می‌رسد، است.

وی ادامه داد: این پنج‌گانه توسعه جزیره قشم درگیر یک عوام‌زدگی شده و به جای اینکه کار شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس از اسکله کاوه شروع شود تمرکز به پل معطوف شد و همراهی تحریم‌ها و نظر مخالف دولت قبل جهت احداث پل خلیج فارس موجب شد که این پروژه ۸ سال در دولت قبل متوقف شود، اما اهتمام دولت سیزدهم به احداث پل خلیج‌فارس است و منطقه آزاد قشم تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث این پل هزینه کرده است.

عادل پیغامی افزود: برای ساخت پل خلیج فارس طبق دستور رئیس جمهور قرار شده که ۲ هزار میلیارد از درآمد تهاتر نفت پرداخت شود که تاکنون ۱۷ میلیارد پرداخت شده، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) نیز در این پروژه تعهداتی را پذیرفته که باید به آن‌ها پایبند باشد و کار پل خلیج فارس را در خشکی آغاز کند و اگر نمی‌تواند به تعهداتش عمل کند این پروژه را تحویل دهد تا ما خودمان پل خلیج‌فارس را بسازیم.

این مقام مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر شفاف‌سازی وضعیت ویلا‌های ریاست جمهوری، خاطرنشان‌کرد: نگاه دولت سیزدهم و در رأس آن آیت‌الله رئیسی بر کاهش تشریفات و تجمل‌گرایی است و ایشان اساسا نمی‌خواستند این ویلا‌ها برای مجموعه ریاست جمهوری باشد به همین دلیل دستور فروش آن را دادند که یکی از این ویلا‌ها در شرف فروش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
فروختن این اموال مهم نیست خریدارهای خوشبخت این اموال مهم است
ویلاهای ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی که اظهار عدل و برابری میکند
عجب
لابد با قیمت ۲۰ سال پیش به یکی از ۱۰۰۰ فامیل فروخته میشه و پول ناقابلش هم میره تو حساب مخصوص تو موزه تا ... .
بنازم به این کار آقای رئیسی
من دوره قبل بهش رای ندادم، ولی کم کم دارم نسبت بهش دید مثبت پیدا میکنم
آخه چه معنی داره ریاست جمهوری در قشم یا هر جای دیگر ویلا داشته باشد. مگر با بیت المال ویلا میسازند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی