بازدید 10624
تابناک اقتصادی بررسی کرد؛

روایتی از مثلت «عشقی، بذرپاش و خاندوزی» بر سر متهمی به نام «سیمان» / یکی شاکی از گرانی، دیگری حامی سازوکار بورسی/ تکلیف وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را روشن کنید

یک وزیر دولت معتقد است، عرضه سیمان و فولاد در بورس، باعث گرانی و افزایش هزینه ساخت مسکن شده و وزیر دیگر می‌گوید، دولت برنامه‌ای برای خروج سیمان و فولاد از بورس ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 01 October 2023

روایتی از مثلت «عشقی، بذرپاش و خاندوزی» بر سر متهمی به نام «سیمان»/ یکی شاکی از گرانی، دیگری حامی سازوکار فعلی/

به گزارش تابناک اقتصادی؛ با ورود به نیمه دوم سال، عملا بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد؛ دولتی که در همان روز‌های نخست، یکی از شعار‌های مهمش، ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال بود. به بیان دیگر، سالانه یک میلیون خانه باید ساخته شود؛ رویکردی که بار مالی آن مستقیم بر دوش نظام بانکی گذاشته شد و بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها باید سالانه حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی خود را به تحقق پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص دهند.  

سازوکاری که تا به امروز، کارنامه قبولی نداشته است. به بیان دیگر، در سال اول (۱۴۰۰) قرار بود، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شود، اما در نهایت ۵ درصد از این رقم، تحقق یافت. در سال ۱۴۰۱ نیز با توجه به تبصره قانونی مبنی بر افزایش رقم مذکور، بانک‌ها قرار بود ۴۵۸ هزار میلیارد تومان از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما باز هم شاهد کم کاری بسیاری از بانک‌ها بودیم و در نهایت تنها ۶۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن منعقد شد.

حال در شرایطی که روند پیشرفت ساخت چهار میلییون مسکن در سطح کشور، چنگی به دل نمی‌زند، وزیر راه و شهرسازی از گرانی سیمان و فولاد گلایه‌مند شده و معتقد است افزایش قیمت آن‌ها تاثیر مستقیم در هزینه تمام شده ساخت خانه دارد و روند ساخت و ساز را با کندی مواجه کرده است. این انتقادات در شرایطی بود که رئیس جمهور نیز در جلسه شورای عالی مسکن نسبت به آن واکنش نشان داد.

رئیس جمهور: هر چه قیمت ساخت کمتر باشد به نفع مردم است

روایتی از مثلت «عشقی، بذرپاش و خاندوزی» بر سر متهمی به نام «سیمان»/ یکی شاکی از گرانی، دیگری حامی سازوکار فعلی/

سید ابراهیم رئیسی در جلسه هفته گذشته شورای‌عالی مسکن، یکی از اقدامات بسیار مهم و ضروری برای موفقیت طرح نهضت ملی مسکن را کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن عنوان کرد و افزود: همه تلاش دستگاه‌های اجرایی، مربوطه معطوف به کاهش قیمت هزینه ساخت از فولاد و سیمان گرفته تا سایر تجهیزات ساختمانی باشد، چون هر چه قیمت ساخت کمتر باشد به نفع مردم است.

بذرپاش چه گفت؟

وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری سه شنبه (۴ مهرماه) در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل در پاسخ به اینکه چرا مخالف ادامه عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا هستید، افزود: به دستور رییس‌جمهور، باید نهضت کاهش قیمت تمام شده در بخش ساختمان داشته باشیم، اما این مهم با تداوم عرضه سیمان و فولاد در بورس ممکن نیست.

بذرپاش با تشریح نکاتی که دولت تلاش می‌کند قیمت نهایی مسکن را پایین آورد، گفت: دولت قیمت زمین را که در قالب طرح واگذاری ۹۹ ساله بود به صفر رساند، باقی موارد مصالح است. قیمت دستمزد نیروی انسانی مثل کارگر و تکنسین را نمی‌توانیم کاهش دهیم، اما در بخش مصالح با کار کارشناسی انجام شده، مطمئنیم در صورت کاهش قیمت، می‌توانیم قیمت نهایی را کاهش دهیم. 

بذرپاش: بورس راه نینداختیم که قیمت کالا را افزایش دهیم؛ حالا بماند ذات بورس چیست، بماند تعیین روش‌های قیمت پایه چیست، اما اگر اصرار بر عرضه بر بورس کالاست، بدانید که عامل گرانی است.



وزیر راه ادامه داد: اصرار دارند که مصالح را بورسی کنند. حتی اگر می‌خواهید در بورس کالا عرضه کنید فرمول قیمت پایه را تغییر دهید. ما اصرار داریم و با توهین رسانه‌ها و افراد به دولت کوتاه نمی‌آییم. قیمت سیمان و فولاد برای ساختمان‌سازی به‌ویژه نهضت ملی مسکن باید پایین بیاید، باید تلاش کنیم واحد‌های مسکن نهضت ملی را هر چه می‌توانیم ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهیم. این تلاش باید از سمت همه باشد و فلان شرکت فولادی نمی‌تواند با عرضه در بورس ۴۰ درصد قیمت را افزایش دهد. وزیر راه و شهرسازی تصریح‌ کرد: بورس راه نینداختیم که قیمت کالا را افزایش دهیم، حالا بماند ذات بورس چیست، بماند تعیین روش‌های قیمت پایه چیست، اما اگر اصرار بر عرضه بر بورس کالاست، بدانید که عامل گرانی است.

روایتی از مثلت «عشقی، بذرپاش و خاندوزی» بر سر متهمی به نام «سیمان»/ یکی شاکی از گرانی، دیگری حامی سازوکار فعلی/

وزیر راه و شهرسازی گفت: هشدار می‌دهیم در پتروشیمی هم همین اتفاق می‌افتد و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با قیمت تمام شده کمتری واحد‌های مسکونی را در اختیار آحاد جامعه به ویژه نهضت ملی که نیازمندان جامعه هستند قرار دهیم.

بذرپاش هفته قبل در حاشیه مراسمی در شهر جدید پردیس نیز در این باره اظهار کرد: کسانی که سهامداران بورس هستند و افرادی که بورس کالا را تشکیل دادند، خودشان هم دارند کالا را در بورس عرضه می‌کنند. طبیعتاً این افراد میل به کاهش قیمت ندارند و ما نمی‌توانیم سرنوشت مردم را به این مساله گره بزنیم. اگر قرار است سیمان و فولاد در بورس عرضه شود، قیمت پایه آن باید مدیریت شود و از یک الگوی مناسبی تبعیت کند. به گفته خود دوستان در برخی از مقاطع با عرضه فولاد در بورس این کالا ۴۰ درصد گران‌تر می‌شود.

واکنش خاندوزی چه بود؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره خروج سیمان از بورس کالا گفت: با توجه به اینکه مساله بورس کالا به عنوان بستر شفاف نظام توزیع کالا‌های اساسی یا کالا‌های پایه انجام می‌شود و جزو دستاورد‌هایی است که ما در پایان دهه‌های  ۸۰ و ۹۰ نسبت به عبور از مسیر پر از رانت و فسادی که پیش از آن وجود داشت به نظام بورس کالا  منتقل شدیم، دولت فعلا هیچ تصمیمی در این زمینه ندارد. خاندوزی افزود: ما به عنوان وزارت اقتصاد و امور دارایی و وزارت صمت و بسیاری از دستگاه‌های اقتصادی هم مدافع این هستند که اگر رویه موجود  نیاز به اصلاحی دارد در چارچوب بورس کالا اصلاحات صورت گیرد.

روایتی از مثلت «عشقی، بذرپاش و خاندوزی» بر سر متهمی به نام «سیمان»/ یکی شاکی از گرانی، دیگری حامی سازوکار فعلی/

 

بذرپاش: از حرف‌های خاندوزی تعجب نکردم!

پس از این اظهارات، بذرپاش وزیر راه و شهرسازی واکنش نشان داد و گفت: طبیعتا وزارت اقتصاد نباید مخالف بورس کالا باشد، زیرا بورس کالا زیرمجموعه این وزارتخانه است. اگر ایشان (خاندوزی) موافقت می‌کرد، من تعجب می‌کردم، ولی ما از وزارت اقتصاد توقع داریم درخصوص پیگیری تعهدات نظام بانکی در طرح نهضت ملی مسکن و کاهش قیمت تمام شده مسکن عمل کند.

پای رئیس سازمان بورس هم به ماجرا باز شد/ عشقی: دوستان با مکانیزم بورس کالا آشنا نیستند!

شب گذشته مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگویی پیرامون انتقادات اخیر نسبت به عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا و گرانی این محصولات در بازار اظهار داشت: اصولاً معامله کالا‌ها در بورس کالا بر اساس قوانین و مقرراتی بوده که دولت‌های مختلف وضع کرده‌اند. بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد، خروج این محصولات از بورس کالا می‌تواند بازار این محصولات را متلاطم کرده و تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

رئیس سازمان بورس افزود: موضوع خروج این محصولات از بورس کالا منتفی شده؛ البته که عده‌ای انتقاداتی به برخی از فرآیند‌ها دارند و توصیه کرده‌ایم در جلسات کارشناسی، اگر ایرادی به عرضه‌ها مطرح است، بررسی و برطرف شود.

به گفته عشقی: اگر ایرادی در نحوه تعیین قیمت پایه وجود دارد نیز باید با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط گاه شورای رقابت ستاد تنظیم بازار یا وزارت سمت برطرف شود. ایراداتی که مطرح می‌شود بعضاً به علت نبود آشنایی این دوستان با مکانیزم‌های بازار سرمایه و بورس کالاست و خروج این محصولات از بورس کالا قطعاً به التهاب بیشتر بازار‌ها دامن خواهد زد.

روایتی از مثلت «عشقی، بذرپاش و خاندوزی» بر سر متهمی به نام «سیمان»/ یکی شاکی از گرانی، دیگری حامی سازوکار فعلی/

سخن پایانی

مسلما در حال حاضر موضوعی مهم‌تر از تحقق شعار ساخت چهار میلیون خانه برای مردم نیست؛ رویکردی که می‌تواند با افزایش عرضه مسکن، قیمت‌ها در بازار آشفته مسکن را تعدیل کند؛ اما برای این امر، همراهی همه دستگاه و نهادها ضروری است. حال اگر موضوع سیمان و فولاد سهم زیادی در این سازوکار و بر قیمت و هزینه ساحت تاثیر زیادی دارند، ضروری است که هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل چاره اندیشی در تیم اقتصادی دولت رئیسی شود و یا اگر به گفته برخی فعالان بازار، که معتقدند سهم فولاد و سیمان در قیمت تمام شده مسکن، قابل توجه نیست و مسئولان وزارت راه و شهرسازی به دنبال بهانه تراشی و رونمایی از مقصر جدید هستند، باید از نهاد‌های ناظر در دولت خواست تا به این موضوع رسیدگی کنند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۷
و قربانی این مثلث بذرپاش و خاندوزی و عشقی

مردم است و مردم است و مردم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
متاسفانه دو وزیر متصدی دو وزارتخانه ای شده اند که نسبت به ان هیچ تخصصی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
مثلث عشقی؟!!!
فکر میکردم این چیزا فقط مال فیلم ترکی باشه
نگو تو دولت خودمون مثلث عشقی بزرپاش خاندوزی داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
کدام وزیر این دولت تخصص دارند؟
یک نفر رو نام ببرید که عملکرد قابل دفاعی داشته باشد؟
یکی از یکی بدتر
یک نمونه فقط وضعیت وزارت خارجه و مذاکرات رو ببینید.
حتی اطلاع رسانی هم نمیکنند ک چه گندی زدن
مردم برونئی بیشتر از مردم ایران از وضعیت مذاکرات مطلع هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
بورس کالا خیلی بهتر است. قبلا بین دلال ها سیمان تقسیم می شد ولی از وقتی آمد بورس کالا نسبت به قبل خیلی بهتر و ارزان تر شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
متاسفانه بذرپاش اطلاع کافی ندارد. الان یک کارخانه سیمان که بخواهد ساخته شود هزینه سرمایه گذاری اش خیلی بیش از اینهاست. حالا ایشان با این کارهایش باعث ورشکستگی سیمان سازها خواهد شد و بعد قحطی سیمان خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
دیوونه خونس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
تمام این دعواهای زرگری

برای این است که مردم


وعده ساخت 1 میلیون


مسکن در سال ابراهیم

رییسی را فراموش کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
قیمت پاکت سیمان ده برابر شده، برق و گازشان گران و در زمستان و تابستان قطع می شود، بعد فکر می کند مثلا قیمت سیمان گران است. اگر قیمتها بخواهد دستوری شود، این صنعت هم دیگر سودده نخواهد بود و تعطیل خواهد شد.
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
اینها دارند نمایشنامه بازی میکنند و مردم را سر کار

گذاشته اند و نه بذر پاش مسکن ساز است و نه

خاندوزی اقتصاد را میداند و می شناسد

چه برسد به اینکه مافیاهای متعدد اقتصادی سیاسی

اصولا اجازه نداده اند تا چنین اتفاقی بیفتد

چون انها با سوخت و کارگر و مواد اولیه ارزان در کشور

دارند سیمان و فولاد ارزان تولید میکنند و با دهها برابر

هزینه تمام شده دارند صادرش میکنند و کجا میگذارند

که دولت برای مردم مستضعف شده بدون خانه بیاید

با سیمان و فولاد ارزان مسکن بسازند !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
بخاطر نجات بورس حاضرند قیمت همه چیز چندبرابر بشه
هر دو از یک دولت هستن و یکی باید پلیس بد و یکی پلیس خوب بشه!!! جنگ زرگری ست!!! البته با این وضعیت اقتصادی کاری هم نمیشه کرد
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
مافیای قدرت و ثروت دارند سیمان و فولاد ارزان تولید

شده در داخل را که با انرژی و کارگر و مواد اولیه ارزان

تولید شده را صادر میکنند و میلیاردها دلار سود به

جیب شان میزنند و هر دو وزیر هم خوب میدانند ولی

جرات و شهامت و اختیار و قدرت و اجازه مخالفت ندارند و دارند فیلم بازی میکنند و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
سلامی به اقتصادی تعطیل !!!!!!!! و مملکتی تعطیل !!!! در وضعیت تعطیل !!!!!!!!!!!! و !بر دولت مردان انقلابی تعطیل تر از تعطیل
4 م مسکن 4 ساله
مثل همیشه حرف بی حساب و به عبارتی مفت
گفت که دولتش مسکن نمی سازد جمله زرنگار مخبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
برادر عفت کلام داشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
وسولینی که 24 ساعته به شعور ملتم توهین می کنند عفت کلام دارند؟شاید برا تو مهم نباشد .
حتی افراد بی سواد و کودکان هم می دانند که علت گرانی مسکن زمین است و این در حالی است که زمین زیاد داریم اما یک مدیریت منسجم وجود ندارد که این زمین را برای مسکن آماده کند تا بخش خصوصی بتواند در آن مسکن بسازد

دومین عامل گرانی مسکن بخاطر بی ارزش شدن پول ملی است که مسکن را به کالای سرمایه ای تبدیل کرده است و بانک ها و بسیاری از نهادها و سازمان ها و دلال جماعت و رانت خوار را به سمت بنگاه داری و انباشت مسکن کشانده است

من اگر جای دولت بودم به جای کمک به فقرا پولی که قرار است به آنها بدهم می سوزاندم چون چه فایده ای دارد که وقتی دولت به فقرا کمک کند و از آنطرف پول چاپ کند و ده برابر آن به فقیر ضربه بزند
کار به جایی رسیده است که یک دبه ماست به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است و کسی هم ککش نمی گزدد آیا این چه وضع مملکت داری است؟

دولت به فقرا در قالب یارانه کمک می کند اما از آنطرف چند برابر آن پول چاپ می کند
دولت در سیاست خارجی انصافا تلاش می کند اما یک نفر و یا یک گروه و یا یک سیاست ناپخته و غلط می آید همه چیز را خراب می کند و بهم ریزد
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
دقیقا ملت و گذاشتن سر کار مرد مومنقیمت زمین باید بیاد پایین کدوم فولاد و سیمان مگر چقدر تاثیر داره زمین خوار ها باج نمی دن دولت زورش نمیر سه میگن خرجت نمیرسه برو سراغ
فولاد وسیمان از اونها بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
سومین عامل ک اندازه دو عامل اول مهم هست گرانی مصالح و آهن و تجهیزات هست که بازم برمیگرده به بی ارزشی پولمون.
با پولی که 6 سال پیش یه ساختمان 4 طبقه کامل میساختن الان فقط میتونن آسانسور همان ساختمان را بگیرن
یک واحد 80 متری حدود 7 تن سیمان و 60 تن فولاد میخواد حالا حساب کنید این چند درصد قیمت تمام شده ساخت مسکن است با این قیمتها نهایت 8 درصد ...بعد آقای بذرپاش با حرفهای عامه پسند میخواد بورس رو هم که قرمز هست خونی و مالی کنه و مجدد مافیا سیمان و فولاد بیاد بازار این دو قلم رو بگیره و هزاران سهامدار رو بیچاره کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
مطمئنی اعداد را اشتباه نکردی ؟ ۶۰ تن فولاد برای ۸۰ متر مربع مسکن !!!!!؟؟؟؟
مگر پناهگاه فلزی ضد بمب اتمی میسازید ؟؟
چهار میلیون مسکن صرفا یک وعده انتخاباتی بود از اول هم مشخص بود که شدنی نیست . تنها را تغیرات عمده در مدیریت کلان است .
ای کاش این سیاستی که در بورس وجود دارد در مسکن و خودرو بوجود می آمد آنوقت می دیدیم که همه از تبدیل مسکن و خودرو به کالای سرمایه ای فرار می کردند
پیشنهاد می دهم مسئولینی که نقشی در این موضوع دارند جای خوابشان را ۱۸۰ درجه بچرخانند شاید اوضاع درست شد
۴ میلیون مسکن را باید به نسبت جمعیت هر استان تقسیم کرد یعنی ۴ میلیون تقسیم بر ۷۰ میلیون جمعیت ایران (و یا جمعیت کسانی که مسکن ندارند) و ضرب در ۹ میلیون جمعیت تهران (و یا کسانی که در تهران مسکن ندارند) می شود برای تهران باید ۵۰۰ هزار مسکن ساخته شود

در هر استان هم باید به نسبت جمعیت شهرستان و روستا مسکن ساخته شود
حالا اگر در استان کم کاری شد باید گردن استاندار را زد و در شهرستان گردن فرماندار و در بخش گردن بخشدار و در روستا گردن ده دار را زد

بسم الله ببینم چکار می کنید تیغه گردن زن هم باید از الان تیز شود ببینم آیا کسی جرات استاندار شدن دارد
وزیر هم که جای خود دارد و تنبیه اش ویژه است
هر دوتاشون در قعر کم سوادی و بی برنامگی و رانتی هستند اینا افرادی هستند که فقط با جیب پرپول می تونن مدیر باشن و بدرد شرایط تحریم نمی خورند مثل کل دولت رییسی
دولت رئیسی ناکار آمدترین دولت تاریخ ایران نمونه بارزش همین آقای وزیر راه و ساختمان
تخصص گرایی در این چهل و اندی با سرعت رو به محاق رفت در دولت رئیسی ذبح شد.
سانسورچی تابناک ، کامنت پت و مت را منتشر نکرد.
جناب بذرپاش جوان جناب خاندوزی جوان نمیشه دعواهاتون رو باهم بکنید و بعد حرف از دهان مبارکتان خارج بشه ؟ بزگواران حرف های مبارک شما به خدا روی بورس و شرکت ها تاثیر مستقیم داره
کیخواهند بی کفایتی خودشان در تامین و ساخت مسکن چند میلیونی وعده داده شده خودشان گردن سیمان یا بورس کالا بیندازند. سیمان و فولا نیم درصد هزینه ساخت ساختمان است 75 درصد زمین بقیه موارد دیگر است. وقتی رانتخواران مافیایی وزیر بشوند مملکت و اقتصاد و بورس را هم ه گند می کشنند.
خودشون هم نمی دونند چند چند هستند
چهار میلیون مسکن فقط یک شعار تبلیغاتی بود
سه تا شون رفتن دیدین از بیرون گود یه حرفی زدن بارش چقدر زیاده حالا جنگ زرگری کسی هم ۴ میلیون مسکن و گردن نمی گره طبق معمول کی بود کی بود من نبودم اون بورس هم گفتن ما سه روزه درست می کنیم عشقی اومد ۷۰ درصد فقط در سه ریزش داشت اون هم تو این تورم اینها فقط یه چیر باید بگن که نمی گن که ملت والا ب الا ما اینکاره نیستیم فک کردیم ساده اس حداقل وجودش داشته باشن بگن کار هر بز نیست خرمن کفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن
داداش خوبه خودت گفتی وعده ساخت..... وعده هم که بگیر نگیر داره آیا بشه آیا نشه ....این همه وعده عمل نشده قبلی هام دادن اینم مثل بقیه !!
میشنین رو بروی هم بی عملی کردن برنامه هاشون میگن اون میگه کو ۴ میلیون مسکن در سال اون یکی میگه خودت چی کو تورم تک رقمی در سال اون یکی میگه به من میگی چی شد درست کردن بورس در سه روز و اعتماد و شعار سال البته همشون اخر به این نتیجه می رسن که با گند زدن های یک دیگر کنار بیا ن و صداش در نیارن البته راست میگن هر چی بهمش بزنی بیشتر می زنه بالا حداقل اینو داشت برای حضرات وقتی میگن ملت اینکاره نیستین متوجه شدین ؟
بذرپاش تا حالا چیکار می کرده ؟؟؟ تازه فهمیده که علت گرونی مسکن عرضه سیمان و فولاد تو بورسه ؟؟ همه می دونند که این یه بهانه ست . بذرپاش که مدیر عامل سایپا و پارس خودرو بوده و وضعیت خودروسازها و خودرو تو کشور اینجوریه برای چی باید ارتقا بگیره و وزیر بشه ؟؟؟ بعد از خودرو وخودروسازها باید جنازه فولادی ها و سیمانی ها و ساختمان ها رو چند سال دیگه شاهد باشیم ؟؟؟؟ چرا که این آقا حتما باید وزیر باشه . به خدا مردم راضی اند یه حقوق خوب به این سوگلی بدن که این شخص و امثالش هیچ کاری نکنند .یه جا بشینن و حقوق بگیرن . به خداقسم خسارت کمتری داره ...
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
یاد حرف احمدی نژاد افتادم که می گفت به 200 نفر حقوقشون رو بدیم بگیم هیچ کاری نداشته باشید
البته همه بدبختی ها از زمان آقای احمدی نژاد شروع شد
دوسال پیشیادمان هست اقای قالیباف برای پشت بام خوب ها گریه کرد و وعده هایی داد باید گفت اقای قالیباف نه تنها مشکل حل نشد بلکه اجاره ها و قیمتها سه برابر شد مسکن متری ۲ م ت به ۸۰م تومان و اجاره ها سه برابر شد پست بام خوابها هم دیگر توان پرداخت نداشتن و کپر خواب چاد ر خواب شدن سوال ان زمان گریه داشت اقای قالیباف حالا جای گریه چه دارد و چکار باید بکنید و تا کجا ادامه دارد
آقای بذر پاش این قیمت زمین کلنگی است که قیمت آپارتمان را تعهیین میکند نه قیمت مصالح. یک ذره فنی صحبت کنبد. الآن قیمت تمام شده هر متر مربع ساختمان با این گرانی و تورم حداکثر 20 میلیون تومان است. چرا خانه ای که با 20 میلیون تومان تمام میشود در زمان فروش قیمت یک متر مربع در تهران به متوسط 120 میلیون تومان است. شما تفاوت را ببین. علتش قیمت بالای زمین کلنگی است. اگر روی این موضوع کارشناسانه فکر کنید. تمام مشکلات حل میشود. دیگر دست این دلالان را از مسکن قطع کنید. ثانیا" ساختمان هایی که در اختیار دولتیان و بانک هاست. مصادره کنید. چون این ها نمیگذارند قیمت پایین بیاید.
آقا خواهشا" اینقدر بحث تکراری ساخت 4 میلیون مسکن در این دولت را مطرح نکنید !!
یک بنده خدائی برای اینکه در انتخابات ریاست جمهوری رای بیارد در تبلیغات انتخاباتی خودش این " قپی " را آمد و بدنبال آن وزیر مسکن وقتش هم برای اینکه از مجلس رای اعتماد بگیرد این " قپی " را تکرار کرد.
در عمل هردوی اینها (رئیس جمهور و وزیر وقت مسکن ) می دانستند که شدنی نیست و فقط قول دادند و بعدش هم گفتند کی به کیه !!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
متاسفانه دولت محروم فقط تیشه به ریشه ی محرومان زد
سر دیگه این مثلث عشقی مردم بی خانمان هستند
اينها مدام شعارهاي كلي مي دن

يكبار بيان و به تفكيك استان ها ، آمار بدهند كه از اين ٤ ميليون مسكني كه وعده دادند ، چه مقدارش را ساختن !
والله من از همون اول ٤٠ ميليون ريختم براي مسكن ملي در هشتگرد
هر چي ميرم و مي گم اين مسكن چي شد ؟ زمينش كجاست ؟ واريزي بعدي ما كي هست

فقط مي گن بريد بهتون خبر ميديم

انوقت اين آقايون هر روز از بشت تريبون شعار مي دند كه من آنم كه رستم بود پهلوان !
بورس کالا سبب کاهش قیمت سیمان شد. قبلا تعداد محدودی حواله های سیمان را دریافت می کردند و بازار سیاه درست می کردند. واقعا بذرپاش که تخصصی ندارد چرا اظهار نظر می کند. اگر راست می گوید وضعیت بلیط هواپیما را درست کند که پیدا نمی شود. مشکل گرانی خانه قیمت زمین هست وگرنه کل سیمان زیر یک درصد نقش دارد.
یعنی الان دیگه همه چیز برا ساخت مسکن ارزون و فراوان است فقط مشکل سیمان هست زمین دلالان بازار مسکن حل بشه کلی مشکلات حل شده سیمان پیشکش
به آقای وزیر بگویید بهای تمام شده ساختمان شامل اقلام دیگری هم هست !!!!!!!!!!! فقط سیمان و فولاد نیست و اینکه هر کدام از اقلام درصدی از بهای تمام شده را تشکیل میدهند.
.. و اگر دلتون خواست به بقیه اقلام تمام شده هم بگید قیمت های تون را بیارید پایین چخبره تونه میخایم ساختمان بسازیم حالا ما یه چند وقت وزیر شدیم میخایم یکاری بکنیم ...... عه شورشو در آوردین ها !!!!!!!!!!!!!!
نمایندگان مجلس لطفا ورود قاطع کنند.
بازی زرگریه.. دروغی بیش نیست. هدف کوبیدن و سرکوب بورس هستش. همه اینها بازیه.
از خاندوزی که میگفت یک هفته ای بورس رو درست میکنه و هیچ غلطی نتونست بکنه چه انتظاری هست.
این ها استاد سخن هست ولی در عمل هیچ پخی نیستن.
اینها فقط بلدن دیگرانی که کارکن و کاربلد بودن رو ترور شخصیت کنن تهمت بزنن سنگ اندازی کنن دروغ بگن و جعل کنن و وعده توخالی بدن و سیاه نمایی کنن تا به قدرت برسن.
پرزیدنت روحانی کجایی دقیقا کجایی
تکلیف ساخت چهار میلیون مسکن را...‌‌
تکلیفش از همون سه سال قبل مشخص بود .اکثریت مردم فهمیدند و رای ندادند ....
یه شعار و وعده پوپولیستی
رئیس جمهور: هر چه قیمت ساخت کمتر باشد به نفع مردم است
دکتر جان این پر واضح است که هر چه قیمت کمتر به نفع مردم است، فعلا شما حقوق بازنشستگی من بنده خدا و امثالهم را زیاد کن مسکن فدای سرت، آیا با سه میلیون در ماه میشه نان و اشکنه هم خورد؟!
بعد از چهل سال هنوز خورد و خوراک کوپنی باشد آنهم در کشوری که ثروتمندترین در منطقه است
بعد بعضی ها زمین مجانی بگیرند و دم از عدالت بزنند و دروغ بگویند.
تکلیف ساخت چهار میلیون مسکن را...‌‌
تکلیفش از همون سه سال قبل مشخص بود .اکثریت مردم فهمیدند و رای ندادند ....
یه شعار و وعده پوپولیستی
در انتخابات آتی احتمالا افغانی ها بجای مردم در صف رای بایستند.
متاسفانه دو وزیر متصدی دو وزارتخانه ای شده اند که نسبت به ان هیچ تخصصی
تخصص چیه اصل تعهد است که اینها خیلی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
درسته تعهد برای نابودی کشور دارند ماموریت از موساد دارند
اینکه ساز و کار خرید و فروش شفاف رو عامل گرونی بدونند 3 حالت بیشتر نداره:
یا بی سوادن
یا در حال آدرس غلط دادن واسه فرافکنی اند
یا اساسا منافعشون در نابودی تولید ایران و ایجاد رانت
چه مملکتی وزیری بنام بذرپاش خرابکاری آشکار می کند دستگاههای نظارتی و مسئول تماشاگرند.
یک وزیر با یک حرفهای نسنجیده و مغرضانه با زندگی مردم بازی می کند ولی از نهادهای مسئول کسی واکنش به این خیانت نشان نمیدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
بذرپاش‌ کارنامه‌ کلاس پنجم‌ و ریز نمرات دوره دبیرستان و دیپلمش را در رسانها منتشر بکند
یکی از دلایل عدم شرکت در اناخابات آتی قطعا وجود این آقای بذر پاشه
کسی که علنا سهم میخواد
یعنی چی که یه آدم به زور باید یه پستی داشته باشه
متعهد بدون تخصص ،وجودش خیانته به ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
تعهد اینها برای نابودی مملکت و اقتصادش است تعهد برای ویرانی است نه سازندگی و الا اینها جایگاه شان کارمند سطح پایین هم نبود
چه رازی است که حتی دولت و وزرایش علاقه ای به رونق گرفتن تولید و اقتصاد و کسب و کار مردم ندارند و در بورس کشور میلیونها نفر مشغولند چه خصومتی در دولت و وزرایش هست که نمی گذارند رونقی بوجود بیاید فقط خادمین اسراییل چنین خصومتی میتوانند نسبت به توسعه کشور داشته باشند.
هر سازه ای که ساخته میشود صد البته که از شهرداری مجوز ساخت میگیرد با توجه به زیر بنا و متراژ ساخت مقدار سیمان مصرفی .میلگرد مصرفی و تیر اهن مصرفی مشخص می باشد و میشه با یک حساب سر انگشتی تعیین شده و به هر سازه ای مقدار مصرف را مثل کوپن. حواله و... امثال آن به سازنده ملک داد ونیازی به بورس بازی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
به همین سادگی!!!!!!!!!!! اگر اینگونه دیگه ساختن خانه معنا نداشت
کارهای این دولت بسیار قابل تمجید است
کل سیمان و میلگرد مصرفی برای هر متر مربع 2 میلیون نمی شود. حالا شما فرض کنید که سیمان و میلگرد رایگان شود، خونه چقدر ارزون میشه؟
طرف یه زمین داره می خواد پنج طبقه 10 الی 15 واحدی بسازه پدرش در میاد تو این مملکت بس که بالا و پایینش می کنند و تورم مصالح هم که داستان دیگر و می بینیم حداقل چنین پروژه ای زمان می بره اونوقت چطور می شود یک دولتی با بیست سی عضو کابینه در عرض چهارسال 4 میلیون مسکن یعنی روزی سه هزار واحد مسکونی به واحدهای مسکونی کشور اضافه کنند ؟!!!!!!!!!!!!!!!! منابع و مصالح آن از کجا تامین می شود ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...............
آنروز که مدرک بذرپاش برای تصدی دیوان محاسبات مشکل داشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست