بازدید 3867
۳

سامانه بریکس جایگزین سوئیفت می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با عضویت ایران در پیمان بریکس این امکان فراهم می‌شود و پیش‌بینی شده است به جای سیستم سوئیفت برای انجام معاملات استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 30 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمدباقر قالیباف در در  جلسه علنی امروز ( شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲) مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر و در جریان  بررسی بند الحاقی به ماده ۱۱ لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در خود پیمان بریکس یکی از کارهای مهمی که انجام شده است این بوده که سیستم ارتباطی بانک الکترونیکی جایگزین سوئیفت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این سیستم اکنون فعال است و از اول ژانویه ما هم در این سیستم عضو می‌شویم و فرصت بزرگی پیش‌روی ما می‌گذارد تا با کشورهای بزرگی کار کنیم.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از کل حجم معاملات ما با کشورهایی مانند چین، روسیه، هند و آفریقای جنوبی بوده که از این ظرفیت ایجاد شده در پیمان بریکس می‌توان استفاده کرد و از این سیستم بانکی جایگزین بهره برد.

قالیباف خاطرنشان کرد: فرصت بزرگی برای ما ایجاد شده است. در مجموعه بریکس این سامانه بریکس جایگزین سوئیفت می‌شود و کشورهای عضو بریکس ۹ سایر کشورهایی که علاقه‌مند باشند می‌توانند از این سیستم پیمان الکترونیکی بین بانکی بهره ببرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
بجای شام و نهار هم بریکس بدید بخوریم !!!!
آره بابا سویفت چیه بریکس خوبه !
اونوقت چند درصد کشورهای عضو سوئیفت در معاملات تجاریشون از بریکس استفاده می کنند ؟!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم