بازدید 3595
۳

خبر مهم ستاد اجرایی فرمان امام درباره واکسن HPV

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: براساس توافقاتی که با وزارت بهداشت انجام شده واکسن HPV آخرین مراحل کنترل‌های علمی خود را طی می‌کند و هنوز به بازار نیامده است و وقتی به بازار آمد همه مردم به آن دسترسی خواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ 30 September 2023

به گزارش تابناک، ایلنا نوشت: عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام درباره خط تولید واکسن کرونا پس از پایان پاندومی این ویروس و اینکه همچنان واکسن کرونا تولید خواهد شد و درغیر این صورت چه استفاده‌ای می‌توان از این خط تولید کرد، اظهار داشت: خط تولید واکسن شبیه به خط تولید خودرو است که می‌توانند قالب‌های خودرو را تغییر دهند به طور مثال امسال یک قالب خودرو تولید می‌کنند و سال دیگر در همان خط تولید، خودرویی با قالب دیگری به تولید می‌رسانند.

بنا بر این گزارش، بخش‌هایی از گفت و گوی نوروزی را در ادامه می‌خوانید:

*خط تولید واکسن کرونا سرمایه و دارایی ملی کشور محسوب می‌شود و در این خط انواع و اقسام واکسن‌های مورد نیاز کشور را تولید می‌کنیم.

*اگر سویه جدیدی از کرونا فراگیر شد، در همین خط تولید واکسن این امکان وجود دارد ماهانه ۶٠ میلیون واکسن تولید کنیم و این ظرفیت سر جای خود باقیمانده است.

 

*درباره ورود ستاد اجرایی فرمان امام به تولید واکسن‌های HPV؛ در همین مجموعه شفا واکسن‌های HPV تولید می‌کنیم و براساس توافقاتی که با وزارت بهداشت انجام شده واکسن HPV آخرین مراحل کنترل‌های علمی خود را طی می‌کند و هنوز به بازار نیامده است و وقتی به بازار آمد همه مردم به آن دسترسی خواهند داشت.

*با تولید واکسن‌های HPV از سوی ستاد اجرایی فرمان امام دیگر تنها واکسن ٣ میلیون تومانی HPV در بازار نخواهد بود و مردم می‌توانند این واکسن را بسیار ارزانتر تهیه کنند.

*درهمین مجموعه واکسن‌های دامی، دارو‌های پپتیدی تولید می‌کنیم و دارو‌های های تک و بیو تک در همان مجموعه شفا تولید می‌شود و هیچ ظرفیتی از ما در این مجموعه حالی نمانده و هیچ خط تولیدی از واکسن متوقف نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
کی ۶۰ میلیون واکسن کرونا تولید کردید که ما نفهمیدیم؟
این هم همون داستان برکته آخرش از چین میارین
تولید واکسن فقط در اختیار وزارت بهداشت باید باشه نه یک دستگاه اقتصادی!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار