بازدید 2291
۳

کتاب کمک درسی ۶۷ درصد گران شد!

امسال قیمت کتاب‌های درسی با ۶۷ درصد افزایش همراه بوده به گونه‌ای که گردش مالی کتاب‌های کمک درسی در شهریور ماه ۳ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۲۰۰ ریال بوده است.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 30 September 2023

 به پزارش تابناک، تسنیم نوشت: آمار‌های نشر حاکی از افزایش ۶۷ درصدی قیمت کتاب‌های کمک درسی در شهریور ماه و گردش مالی ۱۰ میلیاردی نشر در این ماه است.

 بر اساس داده‌های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، شهریور ماه سال جاری ۷ هزار و ۷۰۸ عنوان کتاب در ایران منتشر شده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته (۹ هزار و ۱۴۰ عنوان) ۱۶ درصد کاهش در عناوین را شاهد هستیم.

بیشترین کاهش عناوین را در رده‌های زبان و علوم طبیعی و ریاضیات به میزان ۴۰ درصد و سپس علوم عملی ۲۴ درصد و دین ۲۱ درصد بوده است. از این میان ۵ هزار و ۶۲۷ عنوان تالیف و ۲ هزار و ۸۱ عنوان ترجمه هستند، ۴ هزار و ۶۴۳ عنوان کتاب چاپ اول و ۳ هزار و ۶۵ عنوان کتاب تجدید چاپ بوده‌اند.

در مجموع در شهریور ماه شاهد انتشار ۷ میلیون و ۸۳۵ هزار ۵۲۸ نسخه کتاب به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و چهارصد و پنجاه و دو میلیون و پانصد و بیست و چهار هزار و سیصد و پنجاه ریال بوده‌ایم.

میانگین قیمت کتاب نیز در شهریور ماه به ۱۳۳ هزار تومان رسیده است که در مقایسه با ۹۴ هزار تومان در بازه زمانی مشابه در سال گذشته با ۴۱ درصد افزایش قیمت کتاب مواجه هستیم.

به سنت ماه‌های گذشته، ادبیات با هزار و ۴۵۹ عنوان کتاب در صدر فهرست دیویی به لحاظ انتشار عناوین قرار دارد و بعد از آن کودک و نوجوان با هزار و ۳۷۲ عنوان کتاب و کمک درسی با هزار و ۲۶ عنوان پرعناوین‌ترین‌های حوزه نشر به شمار می‌روند.

در حوزه کودک و نوجوان از هزار و ۳۷۲ عنوان کتاب منتشر شده هشتصد و پنجاه و شش عنوان تالیف و ۵۱۶ عنوان ترجمه بوده‌اند، شمار کتاب‌های چاپ اول این حوزه نیز ۵۵۷ عنوان و تجدید چاپی‌ها ۸۱۵ عنوان بوده است. میانگین شمارگان کتاب‌های منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان ۲ هزار و ۱۲ نسخه است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش را شاهد هستیم.

میانگین قیمت کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان نیز به ۷۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است که در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد در قیمت کتاب کودک و نوجوان شاهد افزایش هستیم. ارزش ریالی کتاب‌های منتشر شده حوزه کودک و نوجوان نیز دو میلیارد و شصت و نه میلیون و هشتصد و سی و هشت هزار ریال بوده است.

ماه‌های پایانی تابستان و اوایل مهر ماه بازار کتاب‌های کمک درسی داغ است، شهریور ماه امسال نیز کتاب‌های کمک درس یبا هزار و ۲۶ عنوان کتاب جزو ۳ رده نخست پرعناوین‌ها بوده‌اند، در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته تعداد عناوین کتاب‌های کمک درسی ۱۴ درصد کاهش داشته است.

شمارگان کتاب‌های کمک درسی منتشر شده در شهریور ماه یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۸۰ نسخه و میانگین شمارگان ۱۳۲۸ نسخه بوده است. میانگین قیمت کتاب‌های کمک درسی نیز ۲۳۳ هزار تومان است که در مقایسه با شهریور سال گذشته ۶۷ درصد گران شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
تحصیل رایگان!؟
در یک سال گذشته قیمت ارز تغییری نکرده است و چرا گران کردند!؟ دولت در آموزش و پرورش بدنبال درآمدزایی است!؟
کسری بودجه از جیب مردم کیف و حال منابع نوش جان مسلمین جهان !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار