بازدید 3704

افزایش نرخ بیکاری در آلمان

برای نخستین بار در ۳ سال گذشته شاهد افزایش نرخ بیکاری در آلمان هستیم، زیرا بدتر شدن اوضاع اقتصادی این کشور شرکت‌ها را به سمت توقف جذب نیرو سوق داده است.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 30 September 2023

‌به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، نتایج یک تحقیق از سوی موسسه تحقیقات اقتصادی آیفو نشان می‌دهد که روند جذب نیرو در شرکت‌های آلمانی متوقف شده و دلیل آن هم بدتر شدن اوضاع اقتصادی در این کشور است. بحران انرژی و تبعات افزایش بهره بانکی در آلمان همچنان ادامه دارد و طی ماه جاری روند جذب نیرو در بازار کار این کشور به کمترین میزان از فوریه سال 2021 تاکنون رسیده است.

مطالعات نشان می‌دهد که در حوزه صنعت و ساخت و ساز آلمان، شرکت‌ها در جذب نیرو دچار تردید هستند.

کلوس وهِل‌راب، یکی از مدیران موسسه آیفو، می‌گوید: روند بهبود اوضاع اشتغال در آلمان که طی چند ماه گذشته آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کردیم متوقف شده است. به خاطر کمبود سفارش به شرکت‌ها، آنها در جذب نیرو رویکردی محتاطانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گرفته‌اند.

کارشناسان می‌گویند که نخستین تَرَک‌ها در بازار اشتغال آلمان در حال نمایان شدن است و با توجه به ضعیف شدن فعالیت‌های اقتصادی در این کشور اوضاع اشتغال آلمان روند رو به رشد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که انتظار می‌رود تا بهبود اوضاع اقتصادی در آلمان شاهد افزایش نرخ بیکاری در این کشور خواهیم بود.

وهل‌راب می‌گوید: زمانی تمایل شرکت‌ها برای جذب نیرو دوباره افزایش خواهد یافت که شاهد بهبود اوضاع اقتصادی باشیم. در میان مدت هم تغییر ساختار جمعیتی روز به روز از تعداد نیروهای موجود در بازار کار کم می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست