بازدید 2412

گرم‌ترین روز ماه سپتامبر در تاریخ برخی کشورهای اروپایی

برخی کشورهای اروپایی اعلام کردند جمعه گرم‌ترین روزی بود که تاکنون در ماه سپتامبر ثبت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱ 30 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، لهستان و سوئیس روز جمعه را گرم‌ترین روز خود در تاریخ ثبت دمای هوا در کشورهایشان اعلام کردند.

مرکز نظارت بر تغییرات جوی اتحادیه اروپا اخیرا گفت که دمای جهانی هوا در تابستان نیمکره شمالی ممکن است گرم‌ترین تابستانی را رقم بزند که تاکنون ثبت شده است.

مرکز هواشناسی فرانسه اعلام کرده است که میانگین دمای هوای سپتامبر در این کشور حدود ۲۱.۵ درجه سلسیوس است که ۳.۵ تا ۳.۶ درجه بالاتر از میانگین دما از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ است.

مرکز هواشناسی DWD آلمان نیز گفت که سپتامبر امسال گرم‌ترین ماه ثبت شده در این کشور و حدود چهار درجه بالاترین از میانگین دمای هوا در دوره ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۰ است.

لهستان اعلام کرد که میانگین دمای سپتامبر امسال ۳.۶ درجه سلسیوس بالاترین از میانگین این ماه در بیش از یکصد سال اخیر است.

اتریش و سوئیس نیز سپتامبر سال جاری را گرم‌ترین ماه سپتامبر در تاریخ ثبت شده خود اعلام کردند. این در حالی است که دمای هوا روز جمعه در بخش‌هایی از اسپانیا به ۳۵ درجه رسید و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در اسپانیا و پرتغال افزایش یابد.

مرکز تغییرات جوی «کوپرنیک» اتحادیه اروپا چندی پیش اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ ممکن است که گرم‌ترین سال ثبت شده در تاریخ بشریت باشد.

کارشناسان معتقدند که فعالیت‌های انسانی عامل اصلی افزایش دمای هوای کره زمین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار