بازدید 3555
۱

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا کناره‌گیری کرد

مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز جمعه در یک مراسم نظامی از سمت خود کناره گیری کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱ 30 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، «مارک میلی »(۶۵ ساله) در مراسم نظامی که با حضور «لوید آستین» وزیر دفاع و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همراه بود، با اعلام کناره گیری خود از سمت نظامی خود، بار دیگر از دونالد ترامپ انتقاد کرد.

در این مراسم نظامی، مارک میلی در سخنانی گفت: از زمانی که در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی عهده‌دار این سمت بوده‌ام، بحران‌های زیادی را تجربه کرده‌ام و به عنوان رئیس ستاد در کنار لوید استون، وزیر دفاع، به کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین در طول جنگ با روسیه نظارت کرده‌ام.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود به افغانستان اشاره کرد و مدعی شد که بازگشت دوباره گروه طالبان به قدرت (۲۰۲۱) پس از ۲۰ سال درگیری در این کشور، «شکست راهبردی» در کارنامه فعالیت وی به شمار می‌رود.

وی در نطق خود به دوران تصدی این سمت در دوره دونالد ترامپ اشاره کرد و از همراهی در دولت ترامپ ابراز تأسف کرد.

انتقاد کم سابقه میلی از ترامپ در آخرین روز فعالیت میلی به عنوان ریاست ستاد مشترک ارتش نشان می‌دهد که ارتش آمریکا از زمان ترامپ تا کنون به عرصه سیاسی پرتلاطم این کشور ورود بیشتری پیدا کرده است.

اظهارات میلی در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا پیشتر با حمله به اقدامات «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در زمان خروج از افغانستان، وی را لایق مجازات اعدام دانست.

گفته می‌شود حملات لفظی ترامپ به میلی به دلیل آن است که این مقام نظامی در گفت وگو با نشریه آمریکایی آتلانتیک گفت که ترامپ احترامی برای ارتش قائل نبود.

«چارلز براون» یک فرمانده نیروی هوایی آمریکا و دومین آمریکایی آفریقایی تبار که به بالاترین مقام نظامی آمریکا می‌رسد، جایگزین میلی در ریاست ستاد مشترک ارتش خواهد شد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با سلام. امیداست که شکست ارتش آمریکا را شاهد باشیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی